Galaxy S7 - Simtray inte platt med ramen

Permalänk
Medlem

Galaxy S7 - Simtray inte platt med ramen

Hej

Min simtray i telefonen åker lite in i telefonen, alltså är inte helt "flush" med ramen. En halv milimeter åker den ner ungefär. Var inne i några teknikaffärer och kikade på demo ex och vissa hade medan andra inte samma problem.
Nu undrar jag om telefonen fortfarande är vattenresistent eller behöver jag lämna in på service. Är det någon som har samma problem?
Såhär ser det ut:
http://m.imgur.com/K6ZiQdR

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Hej

Min simtray i telefonen åker lite in i telefonen, alltså är inte helt "flush" med ramen. En halv milimeter åker den ner ungefär. Var inne i några teknikaffärer och kikade på demo ex och vissa hade medan andra inte samma problem.
Nu undrar jag om telefonen fortfarande är vattenresistent eller behöver jag lämna in på service. Är det någon som har samma problem?
Såhär ser det ut:
http://m.imgur.com/K6ZiQdR

Tack på förhand

Jag har inte detta felet. Ligger nästan helt slätt mot ramen.
Men jag hade inte varit allt för orolig, så länge som du har den där lilla gummikragen runt kortshållaren.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Jag har inte detta felet. Ligger nästan helt slätt mot ramen.
Men jag hade inte varit allt för orolig, så länge som du har den där lilla gummikragen runt kortshållaren.

Min är också nästan helt slät mot ramen, väldigt minimalt nedsänkt men man undrar ju fortfarande om det är någon fara för vattenskada. Ja, den där gummiringen ligger runt hela.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Jag skulle snarare säga att detta är tätare än om det vore slätt.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jcee1993:

Jag skulle snarare säga att detta är tätare än om det vore slätt.

Fast tänk på att tätningen också är väldigt liten. Slinken släden in för långt så kanske den inte sluter ordentligt.