Fredagspanelen 116: Geforce GTX 1080, Polaris på Computex och Battlefield 1

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fredagspanelen 116: Geforce GTX 1080, Polaris på Computex och Battlefield 1

Det laddas för en ordentlig hårdvarusommar i veckans avsnitt av Fredagspanelen, med både Nvidias utrullning grafikarkitekturen Pascal och den kommande Computex-mässan.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Va, på jämn vecka!? Vilka charmörer

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2011

Gött

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Maj 2002

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Helt ärligt. Mycket bättre bakgrund än förra. Jag vart van med den förra bakgrunden men gillade aldrig den.

Jag känner ljusets naturliga och inget gul bländning för mina ögon.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008

stort tack idag blir det pizza och sweclockers fredagsplanel på min chromecast för första gången ska bli intressant och höra vad ni tycker om bland annat pascal osv

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012

Nämen, en Fredagspanel såhär strax efter VR-panelen?!
Nu är ni absolut ursäktade för förra veckan, det är bara att knäppa en kall på direkten och luta sig bakåt!

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Battlefield Vikings, med asagudarnas egenskaper som perks och klass hade varit ballt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2003

Ni kanske borde läsa på lite mer om första världskriget. Där var gott om strider på öppen mark i resten av världen, inte hela kriget var som det var i Frankrike.

i5 4670K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, R9 280X, Gigabyte G1.Sniper M5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2009

Trevlig fredagspanel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av devhdc:

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Han är redaktionell chef och har annat att roa sig med. Jacob har blivit suverän!

Stationär: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene/mATX, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q
Surfplatta: HTC Nexus 9 Bärbar dator: ASUS UX302LG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Måste hålla med om StarVr.
Imo känns Occu/Vive lite underdimensionerande jämfört med vad 1080-> skulle klara av att driva

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2009

Trevligt

....och behöver ni hjälp med dom där "travarna med grafikkort", säg till bara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

HAHAHAA.. Var nära på att packa ner och skicka tillbaka min nya DELL P2715Q, då färgerna verkade vara helt åt skogen när jag invigde den med Fredagspanelen. Då kommer det att de inte är i studion....

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

Varför inte en panel varje fredag? Hade varit en perfekt avslutning på en arbets/skol-vecka! Verkar som ni har fler resurser nu och har mer folk i huset som är redo att ställa sig framför kameran och free-styla.

Please!

SPELBURK: DEFiNE R3 | i7 7700k + NH-U12P | MSi Z2770 PR0 | GiGABYTE 1080 Ti OC | CORSAiR HX 650W | CORSAiR 3200MHZ 16GB | SSD: iNTEL 120GB / CORSAiR LE 960GB | ACER PREDATOR X34A ULTRA-WiDE | LOGiTECH PRO GAMING+FUNC SURFACE 1030L | DEViCES: MACBOOK PRO 13" RETiNA MiD-2014 | SAMSUNG S8 | iPAD MiNi 2.... toaunderhållning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av candyraver:

Varför inte en panel varje fredag? Hade varit en perfekt avslutning på en arbets/skol-vecka! Verkar som ni har fler resurser nu och har mer folk i huset som är redo att ställa sig framför kameran och free-styla.

Please!

Finns inte direkt tillräckligt material, ibland så har dom ju knappt nog med nyheter och tester för att göra en 40 minuters video alls, blir ofta väldigt tunt i slutet.

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av devhdc:

Tur du hänger med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Sebastian V:

Helt ärligt. Mycket bättre bakgrund än förra. Jag vart van med den förra bakgrunden men gillade aldrig den.

Jag känner ljusets naturliga och inget gul bländning för mina ögon.

Helt ärligt jag oxå! Bättre ljud och bättre bakgrund. Inget knackande mot bordet som var som en trumma.
Gillar ljudet! Ja jag hör lite eko men de gör talet lite mer tydligt enligt mig iallafall. Fast jag har intagit några öl. hmm...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av devhdc:

Finns inte direkt tillräckligt material, ibland så har dom ju knappt nog med nyheter och tester för att göra en 40 minuters video alls, blir ofta väldigt tunt i slutet.

Finns alltid nått att prata om Bara tid och vilja som krävs.

SPELBURK: DEFiNE R3 | i7 7700k + NH-U12P | MSi Z2770 PR0 | GiGABYTE 1080 Ti OC | CORSAiR HX 650W | CORSAiR 3200MHZ 16GB | SSD: iNTEL 120GB / CORSAiR LE 960GB | ACER PREDATOR X34A ULTRA-WiDE | LOGiTECH PRO GAMING+FUNC SURFACE 1030L | DEViCES: MACBOOK PRO 13" RETiNA MiD-2014 | SAMSUNG S8 | iPAD MiNi 2.... toaunderhållning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Sweet, så här kändes det lixom

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012

Jonas gör en GW Persson. "Vi får se i ett annat avsnitt om jag hade rätt". Saknar de igenklistrade kuvertet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av WEBRUNNER:

Tur du hänger med.

Ja, tur att alla är insatta i exakt allt som händer med redaktionen...

Så varför är inte emil med längre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av devhdc:

Hade varit lite kul dom druckit lite innan haha.
Det kom mig tänka på emil han drack alltid cola ur sitt eleganta vin glas lol
Så dricker en riktig finsmakare cola

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008

Då var pizzan beställt iallafall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av LNDL:

Ja, tur att alla är insatta i exakt allt som händer med redaktionen...

Så varför är inte emil med längre?

Ja, enligt de som sagts i flera paneler och i massa trådar så har Emil fått en annan tjänst på Sweclockers. En typ av chefsjobb då Sweclockers nu ingår i Geeks, 99mac och så klart Sweclockers. Han har helt enkelt inte tid längre att delta i sånt som Panelen.
Möjligen så kan han göra inhopp ibland.

Jacob verkar ha tagit hans plats i panelen och blir bara bättre och bättre.

Emil kan höras i Fulkulturs Podcast ibland vilket inte handlar om datorprylar men andra saker, typ filmer, serier och myter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Känns mer personligt att titta direkt på Sweclockers.

Seriöst, när ska ni byta spelare? Funkar ju aldrig.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2004

Bra att lite "bilspel" nämndes även om det högst var i förbifarten, tät panel i övrigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Gött killar , känns som den perfekta fredagsunderhållningen! keep it up!!

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Skippade VR-panelen då jag fortfarande tror att VR är en fluga men fredagspanelen missar man aldrig! Bra jobbat grabbar!

Skickades från m.sweclockers.com