Android N blir officiellt Nougat

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Android N blir officiellt Nougat

Förslag till och spekulationer runt det slutgiltiga namnet på nästa Android-version har varit många till antalet, men nu har Google presenterat namnet i form av godsaken Nougat.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013

Ingen Nutella

Ryzen R5 1600 | 1060 Gaming X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Nutella som är så gott.. Fan...

Aja... Vi som sitter med Samsung lär ju få vänta till frammåt våren innan vi får uppdateringen, och då är redan S8:an ute och har det från start... Sneaky Samsung alltså.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Jag är fast med 5.0 på min Samsung. Synd att jag inte fick mer än drygt 1,5 års mjukvarusupport på den. Allt fungerar i alla fall, men man blir ju lite orolig för att surfa med den med tanke på avsaknad av säkerhetsuppdateringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kälma
Registrerad
Nov 2006

Dubbelnugge, mums

ASUS P8H77-m | GeForce GTX 1070 | Intel Core i5-3570K | Intel 320 180GB SSD
LENOVO T460P | Intel I7 6820HQ | Nvidia Geforce GTX 940MX | 512 GB SSD | 32 GB RAM
"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

gfårs 1070. 3570K. 16 Gigabong RAM. Server, NAS, pi, steamlink, casts, nätverkssladdar, sega master system, massor av faptops, mus med 17 knappar, öronproppar, strumpor av ren bomull med elastiskt band för att hålla dem uppe. 2 barn, 1 fru, 99 problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Buio:

Jag är fast med 5.0 på min Samsung. Synd att jag inte fick mer än drygt 1,5 års mjukvarusupport på den. Allt fungerar i alla fall, men man blir ju lite orolig för att surfa med den med tanke på avsaknad av säkerhetsuppdateringar.

Vilken Samsung är det?

gfårs 1070. 3570K. 16 Gigabong RAM. Server, NAS, pi, steamlink, casts, nätverkssladdar, sega master system, massor av faptops, mus med 17 knappar, öronproppar, strumpor av ren bomull med elastiskt band för att hålla dem uppe. 2 barn, 1 fru, 99 problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av kelthar:

Gissade inte de flesta på detta? Kändes som det första som kom upp i huvudet när man tänkte på det.

Efter valet av Kit Kat tror jag att många förväntade sig en liknande kampanj fast med Nutella istället. Jag är dock glad att det blev Nougat!

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
16 GB Adata XPG 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Wifi:

Efter valet av Kit Kat tror jag att många förväntade sig en liknande kampanj fast med Nutella istället. Jag är dock glad att det blev Nougat!

Det förstår jag =). Speciellt eftersom det var nån Nisse som hintade om det. Men det var många som var mot att det skulle vara ett märke. Det är jag också glad för att det inte blev.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Jag som gissade nutella men nougat funkar med 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Bra, gillade inte Nutella namnet! Och inte är det gott heller!

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Buio:

Cyanogen mod finns ju alltid Hade tänkt lägga in det på min S4 men fick en S7 via jobbet så det projektet blev liksom överflödigt.

Gillar du touchwiz kan du lägga på Nova launcher ovanpå som går att konfigurera så att det beter sig ungefär lika.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av alex5555:

Bra, gillade inte Nutella namnet! Och inte är det gott heller!

Nutella o smör på rostade mackor, som man doppar i Oboy

Hur kan man inte gilla det?

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av skog1s:

Nutella o smör på rostade mackor, som man doppar i Oboy

Hur kan man inte gilla det?

Som inte endast nutella är sött nog? Kan bara tänka mig hur sött det blir med oboy också..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Trodde man skulle göra en telefon av choklad när jag läste rubriken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Fan, Nutella var ju mycket bättre!! låter mycket bättre helt enkelt enligt mig och godare är det ju också Håller med @skog1s, rostade mackor med Nutella på o oboy till de, mmmmmm

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Nov 2014

RIP NameyMcNameface

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av DozeN:

Fan, Nutella var ju mycket bättre!! låter mycket bättre helt enkelt enligt mig och godare är det ju också Håller med @skog1s, rostade mackor med Nutella på o oboy till de, mmmmmm

Med tanke på att Nutella är ett namn på en företags produkt så lär de bli svårt att få det som namnet.

»Dator - i7 4790K :: 16GB DDR3 :: Gigabyte 970 G1 :: Asus Maximus VII Hero :: EVGA SuperNOVA 750W G2 ::
Samsung 850 256GB PRO :: Samsung 840 250GB EVO :: 3TB WD Black :: CM 212+ Evo :: Corsair Obsidian 750D ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2011

Undrar vad det blir nästa år, känns som att utvalet är begränsat på bokstaven o. Android Oreo kanske?

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av SimonMattila:

Med tanke på att Nutella är ett namn på en företags produkt så lär de bli svårt att få det som namnet.

Google har gjort det förut med Android 4.4 KitKat så varför inte?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Smurfn:

Google har gjort det förut med Android 4.4 KitKat så varför inte?

För att det är krångligt och meckigt att använda andra företas produktnamn på sina egna produkter. Avtal ,licenser, kostnader och blir det skandaler kring det ena företagets produkter så kan det gå ut över det andra företaget... and such problems.
I fallet med kitkat satt Google lite i skiten eftersom att utbudet av sötsaker som börjar på K (engelska) utan att vara "brandnames" var väldigt begränsade. Det gissades i förväg en del på keylime pie men det var väl ett rätt krångligt namn. Fanns inte så många andra alternativ alls utöver keylime pie heller.
Därför fick det väl bli kitkat för det är enkelt men jag tror inte de kommer välja andra företags produktnamn framöver heller så länge det finns rimliga alternativ ;).

🖥 → i5 4670K • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR3 • Asus Gryphon z87
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Logitech MXmaster & Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av kelthar:

Inte det första ordet på N som kom upp i min skadade mellanmjölksrassehjärna

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 62TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Spelar ingen större roll vad den heter, min LG G3 lär ändå inte få den. Och då var ändå M tänkt att lanseras för den. Jo tjena.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av kelthar:

Jag tänkte på Ne...

Va vaksamma mot folk som säljer grafikkort som använts för kryptovalutor på SweClockers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av _Skalman:

Undrar vad det blir nästa år, känns som att utvalet är begränsat på bokstaven o. Android Oreo kanske?

Det blir väl den otroligt välkända holländska pepparkakan Ontbijtkoek! Det bara rullar av tungan.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Evil Peter:

Det blir väl den otroligt välkända holländska pepparkakan Ontbijtkoek! Det bara rullar av tungan.

Kanske vore läge att lobba för Ostkaka?

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2016

Tråkigt att jag inte får den här uppdateringen på min gamla Nexus 5. 3 års support är ju helt ok men tycker att de borde stötta sina egna modeller lite bättre. Har svårt att se de tekniska begränsningarna, verkar mest vara på princip.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inlåst i Löfvens källare
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av LPG:

Ingen Nutella

Skrivet av Ozzed:

Nutella som är så gott.. Fan...

Aja... Vi som sitter med Samsung lär ju få vänta till frammåt våren innan vi får uppdateringen, och då är redan S8:an ute och har det från start... Sneaky Samsung alltså.

Nutella är väl ett varumärke? Dvs kräver extra rättigheter.

i7 3770K @ 4,2GHz | 16GB DDR3 | GTX 970 | 120GB + 500GB SSDs
Ickebinär | Liberal | Feminist | Vegan | Globalist
Hjärtat åt vänster | Hjärnan till höger

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av FRULZ:

Nutella är väl ett varumärke? Dvs kräver extra rättigheter.

Det var ju inget problem med Kit Kat iofs.. Men nutellaägarna kanske inte vill ha sitt namn associerat med världens populäraste operativsystem för mobiler.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inlåst i Löfvens källare
Registrerad
Aug 2009

@Ozzed: Mjoo... Mhmm

i7 3770K @ 4,2GHz | 16GB DDR3 | GTX 970 | 120GB + 500GB SSDs
Ickebinär | Liberal | Feminist | Vegan | Globalist
Hjärtat åt vänster | Hjärnan till höger