Permalänk

Ny dator mATX 16k~

Tjena Sweclockers.

Blir nu dags att skrota ur min dator från 2012 och bygga ett helt nytt datorbygge, denna gång för första gången ska jag ge mATX en chans. Tänkte köpa delarna i slutet av Juli.

Jag har en budget på ungefär 16k, vill helst inte överskrida detta.
Här är några delar jag har redan satt ihop.

Syftet med datorn:

- Jag prioriterar snabbhelt och "välmående" av datorn än grafik på högsta inställningar.
- Jag spelar för det mesta spel som inte kräver så starka grafikkort.
- Vill att datorn ska vara liten (därav mATX) samt snygg, så chassit är jag redan bestämd på

Skulle då behöva er råd inför detta köp innan jag beställer

Tack i förhand, tveka inte på att fråga om jag har missat någonting.

Permalänk
Medlem

@bluestahli: Ser väldigt bra ut, jag hade dock köpt ett grafikkort med 8GB minne, ex. GTX 1070 eller 1080, eller RX480, eller R9 390(X), ev. 980Ti eller 980 om du finner dem till bra pris.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tycker det ser bra ut men personligen hade jag bytt ut nätagget mot ett billigare exempelvis Evga G2 / Corsair RMX, jag tycker det känns lite onödigt med 750 watt Platinum i ett mATX bygge. Sedan hade jag skippat 970 och lagt resterande pengar på ett Gtx 1070.

Permalänk

Ursäkta för sent inlägg men jag är väldigt tacksam över era svar

Det blir nog att helt enkelt spara lite till för ett 1070 grafikkort ändå, och nedgraderar mitt nätagg till G2 istället för P2.