Permalänk
Avstängd

Pris/värdering

Hej!

Jag blev ombedd att bygga en mediastation men det enda ITX Chassit jag har är för AMD, jag sitter på en två AMD CPU's den ena är en AMD Athlon II X4 645 Processor och på Amazon listas den för 50 USD, inte kan väl det stämma, jag tänkte ta 1 K för burken.

Den andra är en AMD Athlon 64 X2 vilket går att få fär några dollar mycket mer rimligt.

Så min fråga är marknadsvärdet för en Athlon II X4 645 verkligen runt 450 kr?

Permalänk
Skrivet av Myrtle:

Hej!

Jag blev ombedd att bygga en mediastation men det enda ITX Chassit jag har är för AMD, jag sitter på en två AMD CPU's den ena är en AMD Athlon II X4 645 Processor och på Amazon listas den för 50 USD, inte kan väl det stämma, jag tänkte ta 1 K för burken.

Den andra är en AMD Athlon 64 X2 vilket går att få fär några dollar mycket mer rimligt.

Så min fråga är marknadsvärdet för en Athlon II X4 645 verkligen runt 450 kr?

en processor är väl ingen burk ?
AMD Athlon II X4 645 för runt runt 450 kr kan nog stämma (om man har Speciellt behov av just den processorn) själv skulle jag betalat ännu mindre, då prestandan/kr/watt inte gör att den är värd så mycket

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Dom begär en del för AMD processorer för tex AM3, har några själv. Men faktum är att en Pentium eller Celeron gör 2 varv runt en 2 kärnig så en 4 kärnig är väl rätt jämn i total prestanda om programen trådar, klart bättre IPC på moderna processorer och en celeron ny kostar typ 3-400Kr. Så jag beg marknaden som ebay och tradera är rätt överprisade om man ser till att det är en gammal produkt med igen garanti.

Skulle säga max 200Kr, har Athlon II X2 240E, 2.8Ghz 45W TDP så en lågenergimodell (lite dyrare) och en modern i3 som jag har gör ju 2-3 varv runt den i princip allt så 200Kr max tycker jag för något sådant.

Jag har Athlon 64 X2 6400+ 32Ghz liggandes med med moderkort som fungerar prima, går så klart å sälja men faktum är att man får knappt svar på annons ens med bud så orkar inte bry mig lägre då frakten gör det ointressant för många.