Ännu ett skäl till att inte handla i clownbutiken webhallen
Som ni ser från min topic så är jag svagt irriterad nu, men jag ska försöka hålla mig så saklig som möjlig. Jag vet att många av er gillar webhallen, men väldigt många har liknande erfarenheter som mig. Det här är 4:e gången som jag anser att jag blivit riktigt dåligt behandlad av wh.
Jag har handlat hårdvara sedan -94, när jag köpte min först dator, säkerligen likadant för många av er. Inet, komplett, proshop (på sistone), dustin och ett par andra. Jag har dessutom handlat betydligt mer från dessa butiker då min första dåliga erfarenhet kom ganska tidigt från wh, så jag har alltid tenderat att handla från andra om det inte varit något speciellt. Mest saker för under 500.-. Jag har aldrig någonsin haft problem som jag kan minnas med de andra. Jag är nog lite krävande, men har aldrig bett om något som är det minsta orimligt.
I fredags kväll tvärdog mitt grafikkort. Min hälsa är väldigt dålig, så jag tillbringar väldigt mycket tid framför datorn, både i jobb, film och spelsyfte. Det var ändå dags för en uppgradering och jag tänkte köpa ett 1080. Jag är ganska kräsen av mig så det är rätt svårt att hitta rätt märke, med rätt fläkt osv. Hursomhelst hade wh ett kort i en av sina butiker. Sedan läste jag om många som har dpc problem med 1080-korten. https://forums.geforce.com/default/topic/941579/geforce-1000-..., https://www.reddit.com/comments/4sctl7 och även givetvis stora trådar på overclockers och guru3d. Det här är totalt oacceptabelt för mig, jag har tillbringat ganska mycket tid med att b.la få så låg dpc som möjligt för att min maskin ska vara responsiv. Då jag redan hade bokat ett kort i wh´s butik så ringde jag deras kundtjänst, förklarade problemet och han skrev en notering på ordern där jag fick möjlighet att lämta tillbaka kortet, givetvis i perfekt skick, som om jag hade handlat det via distans, istället för från butik. När jag kommer dit dock så kommer det 100 ursäkter. Den jag gillade mest var när han sa att det var inte en kundtjänstpersonal som hade svarat, utan en säljare. Eller jag tror han sa säljare, iaf inte någon kundtjänst. Helt irrelevant anser jag då jag ringde kundtjänstnummret. Kort sagt, jag fick inte 'öppet köp' som jag blivit lovad av kundtjänsten.
Det är alltid likadant med wh. Man kan aldrig lämna bra service, som t.ex att stå vid sitt ord, sålänge det inte ger de någon fördel. På ett sätt är jag tacksam att jag slapp handla där, för jag vet att om det blir något problem, så är det alltid stor risk att det blir problem.
</vent>
Jag är inte blek, jag är Nerdchic.