Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Tror inte på att man ska satsa allt på ett kort och oftast är det något annat än det man själv trodde som man tjänat mest på.

Så sant så sant. Jag börjar överväga att investera utefter vad jag anser helt skadat. Skulle jag gått efter det hade jag varit en mycket rik man..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Så sant så sant. Jag börjar överväga att investera utefter vad jag anser helt skadat. Skulle jag gått efter det hade jag varit en mycket rik man..

Tyvärr så är det svårt att vara så kall och man går lätt på känslor istället för att följa sin strategi. Men man ska i alla fall inte lyssna för mycket på analytiker och självutnämnda förståsigpåare. Det sägs ju att en apa som kastar pil på aktielistorna ofta slår analytikernas råd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

Så sant så sant. Jag börjar överväga att investera utefter vad jag anser helt skadat. Skulle jag gått efter det hade jag varit en mycket rik man..

Skrivet av ronnylov:

Tyvärr så är det svårt att vara så kall och man går lätt på känslor istället för att följa sin strategi. Men man ska i alla fall inte lyssna för mycket på analytiker och självutnämnda förståsigpåare. Det sägs ju att en apa som kastar pil på aktielistorna ofta slår analytikernas råd.

Sprida ut definitivt, räcker med 1000 kr på rätt ställe, efter 10 år kan det vara över en mille med lite flyt.

Skulle aldrig lyssna på någon annans råd, om inte det vore mindre specifikt. Typ:

Läs på om terranet, läs på om kryptovalutor, läs på om fiskmarknaden i kina.

Alla mina nära har jag alltid sagt, jag tar inget ansvar för detta och jag garanterar dig inte något.

Men jag visar mitt scenario och vad jag tror. Men att dom ska läsa på i veckor innan dom tänker tanken på att investera i kryptovalutor (det enda jag kan rekommendera).

Den enda aktien jag har idag är faktiskt Terranet, köpte in mig runt 13 kr, men den ligger i lä tills vidare. Får se om några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Du tog ut pengar. Jag nämnde ovan vilka förlorarna är. Folk som tar ut pengar i nedgångar, och folk som köper scam-coins.

250.000 kr (200k vinst) sedan juni. 5 månader och 200.000 vinst. 40.000 netto i månaden.

Att du tycker att det är lite jämfört med folk som köpte bitcoin tidigt, no shit. Jag påstår inte att jag är en kung inom krypto. Ändå tjänar jag runt 100x mer än standardpersonen som stoppar pengar i aktier. Och då har jag knappt flyttat runt pengarna.

5 Månader till och 500% så ligger jag på 1,250,000 (1,2 miljoner) i vinst.

Det handlar inte om att skryta om sina egna pengar, det handlar att få folk som dig och andra att se att det är svinlätt att få pengar i krypto idag. Speciellt när världens största länder har accepterat det. Kina, Japan, Korea, Singapore m.fl. Alla har sagt att dom kommer att acceptera kryptovaluta och dom välkomnar utvecklingen.

Tex så har majoriteten i Asien som lever i fattigdom inga bankkonton då dom inte har råd. Dessa kan nu enkelt ha ett gratis bankkonto i form av kryptovalutor och där har vi en stor marknad.

Ni är så j*vla förblindade av svenska "molnet". Sjuk rädsla och kan inte se utanför medias skriverier och politikernas hustlande.

Jag vet att spekulationer kan få folk att ta ut pengar, men det finns 6-7 miljarder folk i världen, tror ni att lilla sverige bestämmer över krypto? Halva världen bor i Asien och där är det accepterat av länderna.

Så ta USA, Europa och övriga skitländer och gå den vägen. Asien kommer aldrig förbjuda det, Kina står bakom Neo och asiens motsvarighet till PAYPAL har deras OmiseGO kryptovaluta.

Läs och lär innan ni snackar. Ni kan bara bitcoin men är så sjukt lite pålästa. Släpp era svenska källor för dom är så vinklade så jag vet inte vad jag ska säga.

Det finns kryptovalutor där du hyr ut din hårddisk. Det finns kryptovalutor för att dela med sig av datorkraft. Det finns kryptovalutor för Spelsiter, det finns kryptovalutor för anonyma transaktioner, kryptovalutor i form av "BAT" vilket du kan se i browsern:

Brave.

Där får du kryptovaluta för att acceptera reklam hos hemsidor.

Med andra ord en väldig förenkling för att dela reklam via internet för hemsidor. Se på vår reklam och du får liten del kryptovaluta.

Vi kommer en dag att landa på någon/några kryptovalutor som kommer vara huvudvaluta. Den dagen kommer vinningen i krypto att sakta försvinna. Men idag är det så mycket nya ideer, det är som att du startat en ny planet och kommer på idéer, därför går priserna upp sjukt, och bra ideer kan ge sjuka ökningar.

Därför läser man 6-8 timmar per dag om och om igen, följer utvecklare, scannar av marknaden med statistikverktyg, botar osv.

Men för en person som inte vet, 99% av sverige. resterande 0,99% vet bara bitcoin, så är det kanske inte värt att leka med kryptovalutor.

Därför kom jag till slutsatsen att svenskar kan antingen inte, eller är för rädda för att ge sig in. Antagligen pga du och alla andra är starkt negativa, tillsammans med svenska genuspolitiker och övrigt indroktinerad folk i europa.

Nu har jag sagt mitt. Hoppas att ni finner lite värde i era aktier, stort grattis till han där uppe som hade en avkastning på 18% på sina aktier som får anses som säkra. Väldigt bra gjort måste jag säga.

Du är ju helt orimlig i din argumentation. Du har gjort 0% i vinst tills dagen då du realiserar din uppgång och omvandlar din krypto till något du praktiskt kan handla med i den riktiga världen. Dark web/net räknas inte. Tänk mark/bostad/mat/verktyg/naturresurser, saker du kan ta på och som alltid kommer att ha ett värde.

Mina 1000%+ blev aldrig 1000% vinst då jag inte realiserade mina uppgångar på den nivån utan hela tiden trodde att the sky is the limit. Precis som du snackadar om framtida uppgångar som att de var skrivna i sten gjorde jag. Är dock väldigt glad att jag tog mitt förnufft till fånga och sålde av stegvis när det började gå ner, och att jag hade satt en stop-loss som jag följde när det hade droppat ner till halva värdet från toppnoteringen.

Så istället för att försöka maximera eventuell framtida vinst rekommenderar jag dig att risksprida nu när du gjort så pass bra affärer. Sälja hälften, plocka ut och omvandla till riktiga tillgångar där värdet består ifall krypto går åt helvette. På så sätt går du inte miste om eventuella framtida uppgångar OCH du säkrar upp mot oförutsägbara händelser som ligger utanför din kontroll.

Och att säga att folk som tar ut pengar vid nedgång är förlorare är bara urbota korkat. Nedan är en graf över det jag investerade mot. Köpte mycket vid grön pil och en bit upp. Sålde när det började vika vid de blå pilarna. Hade jag haft kvar mina tillgångar tills nu hade jag gjort en riktigt stor minusaffär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiano:

Du är ju helt orimlig i din argumentation. Du har gjort 0% i vinst tills dagen då du realiserar din uppgång och omvandlar din krypto till något du praktiskt kan handla med i den riktiga världen. Dark web/net räknas inte. Tänk mark/bostad/mat/verktyg/naturresurser, saker du kan ta på och som alltid kommer att ha ett värde.

Mina 1000%+ blev aldrig 1000% vinst då jag inte realiserade mina uppgångar på den nivån utan hela tiden trodde att the sky is the limit. Precis som du snackadar om framtida uppgångar som att de var skrivna i sten gjorde jag. Är dock väldigt glad att jag tog mitt förnufft till fånga och sålde av stegvis när det började gå ner, och att jag hade satt en stop-loss som jag följde när det hade droppat ner till halva värdet från toppnoteringen.

Så istället för att försöka maximera eventuell framtida vinst rekommenderar jag dig att risksprida nu när du gjort så pass bra affärer. Sälja hälften, plocka ut och omvandla till riktiga tillgångar där värdet består ifall krypto går åt helvette. På så sätt går du inte miste om eventuella framtida uppgångar OCH du säkrar upp mot oförutsägbara händelser som ligger utanför din kontroll.

Herregud,, vill inte ens svara på det där.

Skulle du behållt pengarna hade du haft hur mycket krypto som helst.

Du tackar för att du tog ut pengar?? Varför? Du förlorade bara pengar.
Eller så har du lagt pengar på skit utan att läsa, blev tagen av pump n dump och la pengar dumt.
Förstår du inte att världen övergår till krypto?

OmiseGo är Asiens paypal, dom har gjort om till krypto. Estland övergår till krypto. Swedbank övergår till krypto. Japan kan du handla vart du vill för bitcoin.

Snälla behåll dina snyfthistorier och lägg ner skitsnacket. Du har ingen koll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiano:

Du är ju helt orimlig i din argumentation. Du har gjort 0% i vinst tills dagen då du realiserar din uppgång och omvandlar din krypto till något du praktiskt kan handla med i den riktiga världen. Dark web/net räknas inte. Tänk mark/bostad/mat/verktyg/naturresurser, saker du kan ta på och som alltid kommer att ha ett värde.

Mina 1000%+ blev aldrig 1000% vinst då jag inte realiserade mina uppgångar på den nivån utan hela tiden trodde att the sky is the limit. Precis som du snackadar om framtida uppgångar som att de var skrivna i sten gjorde jag. Är dock väldigt glad att jag tog mitt förnufft till fånga och sålde av stegvis när det började gå ner, och att jag hade satt en stop-loss som jag följde när det hade droppat ner till halva värdet från toppnoteringen.

Så istället för att försöka maximera eventuell framtida vinst rekommenderar jag dig att risksprida nu när du gjort så pass bra affärer. Sälja hälften, plocka ut och omvandla till riktiga tillgångar där värdet består ifall krypto går åt helvette. På så sätt går du inte miste om eventuella framtida uppgångar OCH du säkrar upp mot oförutsägbara händelser som ligger utanför din kontroll.

Och att säga att folk som tar ut pengar vid nedgång är förlorare är bara urbota korkat. Nedan är en graf över det jag investerade mot. Köpte mycket vid grön pil och en bit upp. Sålde när det började vika vid de blå pilarna. Hade jag haft kvar mina tillgångar tills nu hade jag gjort en riktigt stor minusaffär.

http://forumbilder.se/GA536/ag00-pres.gif

Inte för att vara den; men t ex webbhallen tar krypto.. Men jag kan hålla med dig om att han är lite väl självgod bara för att han gjort lite bra investeringar i kryptovalutor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Inte för att vara den; men t ex webbhallen tar krypto.. Men jag kan hålla med dig om att han är lite väl självgod bara för att han gjort lite bra investeringar i kryptovalutor.

Och dom har gjort hur mycket pengar på det? En jvla massa.

Permalänk
Medlem

@oouhdawg: Köper du min egna kryptovaluta, swecoins? Den står i 1000 kr styck, lovar att växelkursen går upp 500 000 000% på en månad ))

Nä, men det är kul att du lyckats göra dig en hacka. Du har tagit en i mina ögon relativt stor risk och fått utveckling som åtminstone står i förhållande till risken du tagit. Hoppas du har fortsatt tur, själv håller jag mig till det jag kan, dvs aktier.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Efta:

@oouhdawg: Köper du min egna kryptovaluta, swecoins? Den står i 1000 kr styck, lovar att växelkursen går upp 500 000 000% på en månad ))

Skriver du ett papper på garanterad vinst så sign me up.
Spara dina onödiga kommentarer för du dumförklarar dig bara.

Alla ni pratar om att man ska vara försiktig, bitcoin har ökat från 0,03/0,06 dollar till över 6000 dollar, det har gått 8 år, vart har nedgången varit? Hodl säger jag bara. Förlorarna längs vägen har sålt av vid dipparna.

Ingen av er har bevisat en krasch i krypto. Det har aldrig varit något, för håller man i pengarna så är man tillbaka. Spelar ingen roll om bitcoin gått 6000 ner till 10 dollar för idag är den uppe, och vinnaren är den som inte säljer.

Ha erat snack, men krypto har klarat alla motgångar och blir starkare mot mothugg för varje dag.

Sålänge Ryssland och kina välkomnar det så finns det inget som kan stoppa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Herregud,, vill inte ens svara på det där.

Skulle du behållt pengarna hade du haft hur mycket krypto som helst.

Du tackar för att du tog ut pengar?? Varför? Du förlorade bara pengar.
Eller så har du lagt pengar på skit utan att läsa, blev tagen av pump n dump och la pengar dumt.
Förstår du inte att världen övergår till krypto?

OmiseGo är Asiens paypal, dom har gjort om till krypto. Estland övergår till krypto. Swedbank övergår till krypto. Japan kan du handla vart du vill för bitcoin.

Snälla behåll dina snyfthistorier och lägg ner skitsnacket. Du har ingen koll.

Märkabart att du är totalt fartblind och argumenterar som en frälst helt utan konsekvenstänk. Önskar dig all lycka med dina investeringnar. Ditt medelande är dock helt osammanhängande så vet inte riktigt hur jag ska svara på det. Jag realiserade 500% vinst på mitt investerade kapital. Du har realiserat 0% då du sitter all in. Jag kommer inte med snyfthistorier då jag inte söker din eller någon annans sympati. Jag försöker ger dig ett råd hur du kan minska din risk då det är uppenbart att detta är första gången du investerat och fastnat i en parabolisk uppgång.

Skrivet av cider123:

Inte för att vara den; men t ex webbhallen tar krypto.. Men jag kan hålla med dig om att han är lite väl självgod bara för att han gjort lite bra investeringar i kryptovalutor.

Det är ju super, då har han möjlighet att omvandla lite av sina fiktiva bitcoin tillgångar medan de står i all time high. Eller så kan han riskera att det dippar och hans 500%+ helt plötsligt bara blev 250%.

Skrivet av Efta:

@oouhdawg: Köper du min egna kryptovaluta, swecoins? Den står i 1000 kr styck, lovar att växelkursen går upp 500 000 000% på en månad ))

Nä, men det är kul att du lyckats göra dig en hacka. Du har tagit en i mina ögon relativt stor risk och fått utveckling som åtminstone står i förhållande till risken du tagit. Hoppas du har fortsatt tur, själv håller jag mig till det jag kan, dvs aktier.

Jag tar 100 om du kan lova mig den avkastningen!

Liten kul jämförelse mellan silver och bitcoin:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiano:

Märkabart att du är totalt fartblind och argumenterar som en frälst helt utan konsekvenstänk. Önskar dig all lycka med dina investeringnar. Ditt medelande är dock helt osammanhängande så vet inte riktigt hur jag ska svara på det. Jag realiserade 500% vinst på mitt investerade kapital. Du har realiserat 0% då du sitter all in. Jag kommer inte med snyfthistorier då jag inte söker din eller någon annans sympati. Jag försöker ger dig ett råd hur du kan minska din risk då det är uppenbart att detta är första gången du investerat och fastnat i en parabolisk uppgång.

Det är ju super, då har han möjlighet att omvandla lite av sina fiktiva bitcoin tillgångar medan de står i all time high. Eller så kan han riskera att det dippar och hans 500%+ helt plötsligt bara blev 250%.

Jag tar 100 om du kan lova mig den avkastningen!

Liten kul jämförelse mellan silver och bitcoin:

http://forumbilder.se/GA536/historical-silver-prices-100-year-chart-2017-11-01-macrotrends.png

http://forumbilder.se/GA536/coindesk-bpi-chart.jpeg

Citerar egentligen bara det sista.

Jag har inte pengar i bitcoin. Bitcoin är för mig skit då det inte är tillräckligt bra för att vara hållbart.
(Med det sagt har jag haft bitcoin, sålde nyligen), detta var mer trading än investering)

Bitcoin sägs ju bli kryptoguldet så historiken förvånar mig inte.

Jag investerar i det som kommer bli handelsvara, NEO, BAT, ARK, GAS, OMG, ETH, BMC, NAV, MONERO, QTUM.

Aktier: terranet

Diverse småföretag utanför börsen.

Varsågod att ta rygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag investerar i det som kommer bli handelsvara, NEO, BAT, ARK, GAS, OMG, ETH, BMC, NAV, MONERO, QTUM.

Tror du att det finns plats för alla dessa valutorna? Finns det egentligen ett behov av att det skall finnas flera olika? Då det finns så många olika konkurrerade valutor så ökar risken att flertalet kommer att floppa totalt. Däremot, så länge det är spekulationsdrivet så kan man tjäna bra med pengar (och förlora bra med pengar).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Tror du att det finns plats för alla dessa valutorna? Finns det egentligen ett behov av att det skall finnas flera olika? Då det finns så många olika konkurrerade valutor så ökar risken att flertalet kommer att floppa totalt. Däremot, så länge det är spekulationsdrivet så kan man tjäna bra med pengar (och förlora bra med pengar).

Sprida ut investeringarna som sagt. Om en av dom går upp som bitcoin gjort så behöver varken jag eller min familj jobba mer.
Och som någon sa, inte ens 0,1% av världens pengar finns i krypto. Säg att 5-10% skulle finnas. Ja, du kan göra uträkningen själv.

Jag har jämnt med pengar i dessa, resterande pengar gamblar jag med (trading). Så jag skjuter på från lönen på gambling och har säkrat upp lagom mycket i dessa valutor.

I slutändan har jag lagt 2 månadslöner vilket är ett högtalarsystem i investering = Ingenting.

Den som tycker att det inte är en klok investering vet jag inte vad den tänker med. Världens möjligheter finns, och att riskera så lite pengar för att bli ekonomiskt oberoende.

Alla ni som nånsin har köpt en trisslott kan jag säga att ni tagit priset för den sämsta investeringen någonsin.

Sen så är det så att det finns många valutor idag (dollar, sek, eur, thai bhat, ryska, osv osv. Varför skulle inte det kunna vara samma sen? Internetvaluta, anonym växelvaluta, spelvaluta på hemsidor, valutor för reklamannonsering, valutor för sparande, valuta för dagliga köp, valuta för automatisk fondförvaltning osv.

Det finns gott om plats för olika valutor för olika saker. Men mycket kommer att försvinna, och några kommer gå vinnande. Därför jag har lagt mina kort idag på dessa, men det kan ändra sig, och jag är redo:)

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

kryptosnack

Jag är med dig om att pengamängden i kryptovalutor kommer öka, jag är även säker på att pengamängden i aktier kommer öka.

Men är inte problemet istället i vilka? Om jag köper 20 olika kryptovalutor är det kanske 20 andra som ökar och mina fallerar. Jag håller med dig om att krypto kommer öka men jag har absolut ingen aning om vilken valuta det blir. Hur resonerar du kring det? (hoppas du förstår vad jag menar)

En separat fråga, finns det valutor som inte kommer få enorma blockchains efter en viss tid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkotten Igge:

Jag är med dig om att pengamängden i kryptovalutor kommer öka, jag är även säker på att pengamängden i aktier kommer öka.

Men är inte problemet istället i vilka? Om jag köper 20 olika kryptovalutor är det kanske 20 andra som ökar och mina fallerar. Jag håller med dig om att krypto kommer öka men jag har absolut ingen aning om vilken valuta det blir. Hur resonerar du kring det? (hoppas du förstår vad jag menar)

En separat fråga, finns det valutor som inte kommer få enorma blockchains efter en viss tid?

Absolut är det så att det kan vara 20 andra, därför ska man inte investera stora summor om man inte har tid att lägga ner. Som sagt sitter jag 6-8 timmar per dag med andra och går igenom kontinuerligt, jag lägger ner tiden som om det vore ett heltidsjobb, för det ger mig mer än mitt vanliga jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Citerar egentligen bara det sista.

Jag har inte pengar i bitcoin. Bitcoin är för mig skit då det inte är tillräckligt bra för att vara hållbart.
(Med det sagt har jag haft bitcoin, sålde nyligen), detta var mer trading än investering)

Bitcoin sägs ju bli kryptoguldet så historiken förvånar mig inte.

Jag investerar i det som kommer bli handelsvara, NEO, BAT, ARK, GAS, OMG, ETH, BMC, NAV, MONERO, QTUM.

Aktier: terranet

Diverse småföretag utanför börsen.

Varsågod att ta rygg.

Intressant företag du länkade till! Ska läsa på lite mer om det. Dock verkar det ha vart en dålig investering hittills då de i princip ligger på all time low nu och inga nyheter kommer ut om qualcomm dealen. https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/757512/terranet-h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Citerar egentligen bara det sista.

Jag har inte pengar i bitcoin. Bitcoin är för mig skit då det inte är tillräckligt bra för att vara hållbart.
(Med det sagt har jag haft bitcoin, sålde nyligen), detta var mer trading än investering)

Bitcoin sägs ju bli kryptoguldet så historiken förvånar mig inte.

Jag investerar i det som kommer bli handelsvara, NEO, BAT, ARK, GAS, OMG, ETH, BMC, NAV, MONERO, QTUM.

Aktier: terranet

Diverse småföretag utanför börsen.

Varsågod att ta rygg.

Vad tror du om Intense Coin?
https://intensecoin.com/
Whitepaper: https://docs.google.com/document/d/1T37Sg_cpbNyiQWlx-MXS41iCY...

Jag har minat ihop drygt 100k ITNS på några veckor men då de bara är värda typ 0,5 öre styck så blir det bara några hundralappar. Ser det som lotteri ungefär. Kan nog gå upp 100% vilken dag som helst

Du kan köpa och sälja här: https://stocks.exchange/trade/ITNS/BTC
Varsågod för tipset!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Vad tror du om Intense Coin?
https://intensecoin.com/
Whitepaper: https://docs.google.com/document/d/1T37Sg_cpbNyiQWlx-MXS41iCY...

Jag har minat ihop drygt 100k ITNS på några veckor men då de bara är värda typ 0,5 öre styck så blir det bara några hundralappar. Ser det som lotteri ungefär. Kan nog gå upp 100% vilken dag som helst

Du kan köpa och sälja här: https://stocks.exchange/trade/ITNS/BTC
Varsågod för tipset!

Hmm.. Tycker den låter lite överflödig. Kan säkert få intressenter, men ja.. Hade det varit att du lånar ut din dator som VPN, typ en ny TOR, så hade jag funnit den mycket intressantare. Deeponion kör ju via TOR som default så jag ser inte så stor skillnad mellan dessa. Men men, bara mina tankar.
En sidenote är ju att du kan skicka över VPN utan att myntet är byggt för det syftet. Därför Monero som fixerar på allt utom just det, är så intressant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiano:

Intressant företag du länkade till! Ska läsa på lite mer om det. Dock verkar det ha vart en dålig investering hittills då de i princip ligger på all time low nu och inga nyheter kommer ut om qualcomm dealen. https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/757512/terranet-h...

Yes den sköt direkt efter till 42 kr om jag minns rätt. sen gick den ned stadigt runt 23-26. Kollar inte på den nu ens då jag bara avvaktar. Men det är en extrem long-shot, får dom ihop det där så kommer det vara riktigt revolutionerande.

Många stora personer som står som investerare, från microsoft bland annat har jag för mig.

Anledningen till all time low är att den inte kommer öka förrens den slår. Slår den inte så förblir den låg. Den gick alltså endast upp pga hypen i stort sätt. Så man ser nog en stabil ökning kommande 1-3 åren skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Vad tror du om Intense Coin?
https://intensecoin.com/
Whitepaper: https://docs.google.com/document/d/1T37Sg_cpbNyiQWlx-MXS41iCY...

Jag har minat ihop drygt 100k ITNS på några veckor men då de bara är värda typ 0,5 öre styck så blir det bara några hundralappar. Ser det som lotteri ungefär. Kan nog gå upp 100% vilken dag som helst

Du kan köpa och sälja här: https://stocks.exchange/trade/ITNS/BTC
Varsågod för tipset!

Hmmm kan egentligen inte säga något förrens jag studerat den en vecka eller så, man missar massa värdefull information som är livsavgörande, man kan kolla in den under veckan och återkomma vad jag tror på förhand

Men tack för tipset, gillar alltid saker att fördjupa mig inom, haha..

Minar du bara, du köper inget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiano:

Intressant företag du länkade till! Ska läsa på lite mer om det. Dock verkar det ha vart en dålig investering hittills då de i princip ligger på all time low nu och inga nyheter kommer ut om qualcomm dealen. https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/757512/terranet-h...

Jo all time low är pga bitcoin forken nu i slutet av oktober. Folk lämnade alt-coins för bitcoin, och nu har den stigit så mycket så folk vill inte lämna, haha...

Men nedgångar kommer alltid, brukar sjunka 20-40% på några dagar men jag har lärt mig att det går upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Skriver du ett papper på garanterad vinst så sign me up.
Spara dina onödiga kommentarer för du dumförklarar dig bara.

Alla ni pratar om att man ska vara försiktig, bitcoin har ökat från 0,03/0,06 dollar till över 6000 dollar, det har gått 8 år, vart har nedgången varit? Hodl säger jag bara. Förlorarna längs vägen har sålt av vid dipparna.

Ingen av er har bevisat en krasch i krypto. Det har aldrig varit något, för håller man i pengarna så är man tillbaka. Spelar ingen roll om bitcoin gått 6000 ner till 10 dollar för idag är den uppe, och vinnaren är den som inte säljer.

Ha erat snack, men krypto har klarat alla motgångar och blir starkare mot mothugg för varje dag.

Sålänge Ryssland och kina välkomnar det så finns det inget som kan stoppa det.

Det jag försöker ut är att antingen ser du Bitcoins som en tillgång eller så ser du det som en spekulationsinvestering. Det finns tecken på båda två, men Bitcoin följer hittills ganska prick alla andra spekulationsbubblor.

Inga av dina argument håller vatten för en riskmedveten investering. Ser du investeringen som en trisslott eller ser du något värde i investeringen? Ja, fortsätter välbärgade kineser och ryssar att flytta pengar till och med bitcoins så kommer kanske guldkon att fortsätta ett tag till. Ökar TORs knarkaffärer, kanske ännu mer. Accepterar fler och fler bitcoins som en valuta, visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Det jag försöker ut är att antingen ser du Bitcoins som en tillgång eller så ser du det som en spekulationsinvestering. Det finns tecken på båda två, men Bitcoin följer hittills ganska prick alla andra spekulationsbubblor.

Inga av dina argument håller vatten för en riskmedveten investering. Ser du investeringen som en trisslott eller ser du något värde i investeringen? Ja, fortsätter välbärgade kineser och ryssar att flytta pengar till och med bitcoins så kommer kanske guldkon att fortsätta ett tag till. Ökar TORs knarkaffärer, kanske ännu mer. Accepterar fler och fler bitcoins som en valuta, visst.

http://fixwillpower.com/wp-content/uploads/2013/04/bubble.jpg

klassiker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Efta:

Det jag försöker ut är att antingen ser du Bitcoins som en tillgång eller så ser du det som en spekulationsinvestering. Det finns tecken på båda två, men Bitcoin följer hittills ganska prick alla andra spekulationsbubblor.

Inga av dina argument håller vatten för en riskmedveten investering. Ser du investeringen som en trisslott eller ser du något värde i investeringen? Ja, fortsätter välbärgade kineser och ryssar att flytta pengar till och med bitcoins så kommer kanske guldkon att fortsätta ett tag till. Ökar TORs knarkaffärer, kanske ännu mer. Accepterar fler och fler bitcoins som en valuta, visst.

http://fixwillpower.com/wp-content/uploads/2013/04/bubble.jpg

Som nämnt investerar jag inte i bitcoin. Jag trade’ar däremot inför kommande höjningar.

Du jämför päron och äpplen. Bitcoin lever på hype, andra lever på vad valutan faktiskt gör.

Bitcoin är inte bättre än någon annan valuta i någon aspekt. Den var först helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Hmm.. Tycker den låter lite överflödig. Kan säkert få intressenter, men ja.. Hade det varit att du lånar ut din dator som VPN, typ en ny TOR, så hade jag funnit den mycket intressantare. Deeponion kör ju via TOR som default så jag ser inte så stor skillnad mellan dessa. Men men, bara mina tankar.
En sidenote är ju att du kan skicka över VPN utan att myntet är byggt för det syftet. Därför Monero som fixerar på allt utom just det, är så intressant.

Det är just att hyra ut sin dator som VPN exit nod som är meningen med intense men de har inte utvecklat funktionen färdigt ännu. Det kommer i december. Tanken är att man ska kunna aktivera VPN exit nod om man vill i sin wallet och få betalt för detta. I övrigt bygger själva myntet det på samma teknik som Monero (cryptonote). Så man kan mina både med CPU och GPU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Det är just att hyra ut sin dator som VPN exit nod som är meningen med intense men de har inte utvecklat funktionen färdigt ännu. Det kommer i december. Tanken är att man ska kunna aktivera VPN exit nod om man vill i sin wallet och få betalt för detta. I övrigt bygger själva myntet det på samma teknik som Monero (cryptonote). Så man kan mina både med CPU och GPU.

Huh.. Vet inte varför jag läste det som att man får betalt för att godkänna betalningar.. Aja, är väl för trött, eller nått Men som skrivet så blir det då genast mer intressant. Vet dock inte riktigt varför folk skulle föredra detta framför TOR. Det är väl där skon klämmer.

Edit: För att utveckla en aning. Jag antar att de tänker något likt SIA, att man köper coins för att betala sin VPN användning. Varför betala? När man kan köra TOR för.. Gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Förlorare säljer i NEDGÅNGAR. Jag sålde på peaken, den gick ned efter jag sålde.

1,15 till 1,03 dollar gick den ned efter.

Så om du inte hade prickat peaken och den hade fortsatt uppåt vilket var det mest sannolika scenariot så hade du varit en förlorare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Vad förstår du inte? Det är som att förinta ett virus. Det är helt omöjligt. Vad händer om alla människor får för sig att värdet i aktierna är noll? Då står du utan pengar?

Om dollarn blir värdelös och USA konkar så är dollarn värd SHIT. Samma med SEK och euro.

Ni pratar som att detta bara gäller Kryptovaluta.

En kryptovaluta har INGA skillnader mot vanlig valuta. SEK är bara digitalt och ett papper med siffror på. Finns inget som backar det. När kina säger: dollar är skit, vi vill inte ha det. Samma sak med EURO när länder i europa går åt h-vete i nästa krasch.

Sätter mina pengar på Krypto som backas av asien som har världens starkaste ekonomi.

Kul att du tjänat pengar på Bitcoin och jag ser absolut inget fel på det. Investerar själv, men dock inte i bitcoin.

Vill snarare sätta upp ett varningens finger. Nu verkar du såpass frälst och hjärntvättad så du lär knappast lyssna, men kanske finns andra som gör.

Bitcoin förespråkare brukar ofta rabbla upp alla fördelar med bitcoin, men glömmer dom problem som finns med ett system som bitcoin att kunna fungera i en ekonomi. Tror inte att bitcoin är framtiden, snarare att det kommer sluta i en gigantisk krasch.

Nöjer mig med att ta en grej här. En transaktion av bitcoin tar lika mycket elenergi motsvarande att driva en normalstor villa i en månad. Hållbart?

För att se lite andra synpunkter på bitcoin kan man se detta klippet https://www.efn.se/tagg/bitcoin/

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Kul att du tjänat pengar på Bitcoin och jag ser absolut inget fel på det. Investerar själv, men dock inte i bitcoin.

Vill snarare sätta upp ett varningens finger. Nu verkar du såpass frälst och hjärntvättad så du lär knappast lyssna, men kanske finns andra som gör.

Bitcoin förespråkare brukar ofta rabbla upp alla fördelar med bitcoin, men glömmer dom problem som finns med ett system som bitcoin att kunna fungera i en ekonomi. Tror inte att bitcoin är framtiden, snarare att det kommer sluta i en gigantisk krasch.

Nöjer mig med att ta en grej här. En transaktion av bitcoin tar lika mycket elenergi motsvarande att driva en normalstor villa i en månad. Hållbart?

För att se lite andra synpunkter på bitcoin kan man se detta klippet https://www.efn.se/tagg/bitcoin/

Läs igenom hela konversationen innan du uttallar dig. 100 personer innan har kommit med samma sak, och jag har svarat på det åtskilliga gånger.

Jag har gjort småpengar på bitcoin. dubblering av pengar som max.

Det är annan krypto jag investerar i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Så om du inte hade prickat peaken och den hade fortsatt uppåt vilket var det mest sannolika scenariot så hade du varit en förlorare?

Nej,

Förlorare är personen i detta scenario:

Köper Bitcoin för 4000 Dollar. Den går ner till 2500 kommande 2 veckorna, personen säljer för den är rädd att förlora pengar, kommande 2 månader går denna upp till 6800 dollar.

Där har du förloraren.

Du är ingen förlorare om du gör dig vinst på en valuta, du är en förlorare när du går minus och säljer pga rädsla att förlora mer. Det som skrämmer många i kryptovärlden som är nya.

Håll i pengarna och ha tålamod så gör du en massa pengar idag.

Edit:

Fyfaaaaan vad bitcoinen stigit inatt, marketcap har ökat med 14 billions. 6924 i värde idag, mot 6200 igår.

Synd att jag hoppade av, men den går strax ner till runt 5000 så det är ingen fara att hoppa på tåget igen om man vill, haha.