Nintendo 8Bit Original Färg Koder

Permalänk
Medlem

Nintendo 8Bit Original Färg Koder

Hejsan

Jag har ett Raspberry pi 3 8Bit case som jag ska färga i Original Färg, Men hittar inte vilka färger dom har på Original Consolen.

Så undrar om det finns någon här som har dom färgkoderna så jag får mig rätt färg.

Visa signatur

[ Intel Core i5-4670 ] [ Nvidia Gefroce GTX 1080 ] [ Kingston HyperX 20GB ] [ Crucial MX100 256GB ] [ AOC 27" LED ] [Asus 27" LED]

Permalänk
Medlem

Hexa-koder:
Ljusa grå: D5D2CD
Mörk grå: 706E6F
Mörkast grå: 464445 alt 232323
Röda färgen: C43937
Text på konsoll: 5F282A (inte Nintendo texten front)

Älskar skalet, vart har du köpt det? Om du söker förslag för moddar på den så hade jag gjort en "usb-hubb" som passar. Så du får nytta av dem där USB-uttagen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

@freddyfresh:
Tack så mycket En kompis printade ut det på sin 3D skrivare

Jag funderar på att göra den så här fast har en ide att kanske skära upp den på sidan så jag slipper ta bort o lödda ditt en ny USB kontakt.
Iallafall så man kan använda 2 portar till för. sen köper jag ett Trådlös tangentbord. Sen sätta en falsk usbport på framsidan för utseendet.

Visa signatur

[ Intel Core i5-4670 ] [ Nvidia Gefroce GTX 1080 ] [ Kingston HyperX 20GB ] [ Crucial MX100 256GB ] [ AOC 27" LED ] [Asus 27" LED]

Permalänk
Medlem

@freddyfresh:
är det så här färgkoderna ska vara ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Sn0wm@n: Du fick till alla färgkoder på rätt plats.

Oh ja, vart supersugen på en sån där när jag först såg den. Inte utan att man ville spendera lite pengar
Det kommer säkert bero lite på vilken metod du använder för att sätta färg på plasten men så länge du håller dig på dem färgerna borde den se snarlik ut Dubbelkolla färgerna innan du börjar bara

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!