Äldre chassi, datorer/grafikort, IDE enheter

Permalänk
Medlem

Äldre chassi, datorer/grafikort, IDE enheter

Lite snabb rensning inför höstar, upphämtning i Sollentuna gäller om inte jag skulle vara centralt i stan för att lämna över dem mindre grejerna, skickas helst ej

1: 2 st PC Chassin, okänd modell, svart kommer med dubbla DVD IDE samt floppy enhet, grå har fönstersida. Ok skick och fungerade sist fick dessa, sedan undanlagda.

2: 2 st Fujitsu Siemens datorer. Kommer utan hårddisk eller minne, ( kan fattas annat, tror ej det ) har för mig dem har Pentium 4, finns licenslapp på top för Windows XP. Fungerade senast testades i våras.

3: 2 äldre grafikkort, en har VGA/DVI + en annan har 2 DVI, och ett modernare okänt grafikkort med HDMI från Nvidia där kylare lossnat och behöver monteras om ( skruvar fattas) , 2 äldre har fungerat felfritt senast jag testade i våras , den moderna hade lite artefakter ibland ( dålig kylpasta ? ) därav lossat för att applicera nytt.

4: Äldre tjock CRT skärm ( Fujitsu ) med fast VGA kabel. Fungerade senast i våras.

Skriv i kommentarfältet och vad ni tänkta använda till, sedan tar jag via PM mer detaljer.

Hoppas det kommer till användning !

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja ha chassit som visas på andra och tredje bilden för att påbörja ett datorbygge

Med vänlig hälsning/ Kristian

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

skulle gärna vilja ha chassit som visas på andra och tredje bilden för att påbörja ett datorbygge

Med vänlig hälsning/ Kristian

Hej, ja det är inga problem, ingen annan som hört av sig direkt så skickar PM

Permalänk
Medlem

Fujitsu datorerna borta !

Permalänk
Medlem

Har föreläsn. nu men behov och kan hämta med lite tid att kolla svar (ingen egen uppkoppling).

/reripote

Permalänk
Medlem
Skrivet av reripote:

Har föreläsn. nu men behov och kan hämta med lite tid att kolla svar (ingen egen uppkoppling).

/reripote

Vad är du ute efter ? Fönsterchassit är för tillfället reserverat men resten finns kvar, nämn vad du behöver samt tid ?

Permalänk
Medlem

Haru kvar det lite nyare Nvidia grafikortet med hdmi ?
Mvh Noah

Visa signatur

Silverstone Fortress FT03 ,Intel Core i7 4770K @4.5ghz 1.24v , ASUS Gryphon mATX Z87 + Armor Kit , Corsair Vengeance Pro 4x4GB @ 2133mhz , Silverstone Strider ST85F-P 850W PSU & Custom waterloop + EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0

Permalänk

Är chrome chassit fortfarande reserverat?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
GPU: EVGA GeForce GTX 750Ti SC 2GB
MB: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Tagga för svar.

Permalänk
Medlem

Hej uppdaterar tråden, båda chassin finns kvar, oreserverat.
Gällande Nvidia, bara kvar det mindre HDMI grafikkortet där kylare är lös.

Permalänk
Medlem

@OrthoPlacebo7:

Inte längre, intressanten hörde inte av sig längre tyvärr...