[Löst/Solved]c++ class följt av xor operator?

Permalänk
Medlem

[Löst/Solved]c++ class följt av xor operator?

Bestämde mig för att fräscha upp mina kunskaper i c++ och skapade ett winforms project i visual studio för att komma igång. Såg direkt något jag inte sätt tidigare och inte lyckats hitta information om. Det sätts ofta vads om ser ut som en xor operator efter class namn och jag förstår inte varför.

Någon som kan förklara eller peka mig åt rätt håll?

#pragma once namespace cppWinformTest { using namespace System; using namespace System::ComponentModel; using namespace System::Collections; using namespace System::Windows::Forms; using namespace System::Data; using namespace System::Drawing; /// <summary> /// Summary for MyForm /// </summary> public ref class MyForm : public System::Windows::Forms::Form { public: MyForm(void) { InitializeComponent(); // //TODO: Add the constructor code here // } protected: /// <summary> /// Clean up any resources being used. /// </summary> ~MyForm() { if (components) { delete components; } } private: System::Windows::Forms::TextBox^ textBox1; //xor? protected: private: System::Windows::Forms::Button^ button1; //xor? private: System::ComponentModel::Container ^components; #pragma region Windows Form Designer generated code //snip #pragma endregion private: System::Void button1_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { //xor? textBox1 -> Text = "Hello World"; } }; }

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/C%2B%2B/CLI

Typ "managed C++", inte vanlig C++

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

aah, tack.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |