Ok att handla på Proshop.se

Permalänk
Medlem

Jag handlade ett grafikkort som hade en fläkt som lät väldigt konstigt. Fick göra retur och pengarna tillbaka ganska omgående.

Permalänk

Har handlat en gång på Proshop. Beställde produkten måndag kväll och paketet var framme under onsdagen. Allt fungerade bra. Dock så har jag inte varit i kontakt med deras support så jag kan ej uttrycka mig kring den.

Såg att vissa i tråden nämner att de säljer begagnade produkter. Jag kan inte uttrycka mig med säkerhet, men jag tror inte detta stämmer. Tror dock att de säljer OEM produkter. Till skillnad från Retail varor så brukar dessa ej komma i orginalkartong och saknar i flera fall tillbehör (manualer och kablar). Garantiärenden kan även i vissa fall hanteras annorlunda för OEM produkter, så det kan vara värt att se över det. Kanske lite ful strategi, då det är otydligt om det är en OEM produkt eller ej. Men det är troligtivs så de håller ner priserna.

Liknande OEM strategi verkar användas av Computersalg. Beställde egentligen från den butiken först, men leveranstiden var över 1.5 veckor. De nämnde ej OEM på produktsidan, dock så nämndes det i orderbekräftelsen.

Permalänk
Medlem

Inget ont att säga om Proshop, köpt en tvättmaskin därifrån som funkar hur bra som helst fortfarande sen flera år, dock gör massa research innan du köper nått för dom har massa "skräp" också tycker jag.
Däremot Qliro som dom använder... Blev bestört när Inet började använda dom också..
Klarna alla dagar i veckan, Qliro slänger på 20% ränta å gör om till konto på delbetalningen om man missar stod det i det finstilta.
Klarna är i princip omöjligt att missa en betalning och avgifterna är dom väldigt mycket tydligare med, man vet vad man får med Klarna iallafall tycker jag!
Va skönt å slippa skräckupplevelsen Qliro och jag missade aldrig nån betalning men aldrig igen alltså..

Permalänk
Medlem

Fick det här mejlet, efter att beställt ett grafikkort, någon som vet vad de vill, aldrig vart med om något liknande och har beställt hundratals ordrar från webbhallen, netonnet, mediamarkt, zalando m.m. Om de inte skickar den självmant blir det att avbeställa på kontoöversikten, och vänta på bättre erbjudanden förhoppningsvis

Vi har några frågor angående din beställning.
Vi ber dig därför att ringa oss snarast möjligt.

Du når oss på telefonnummer: 08-500 870 30
Uppge ordernummer

Permalänk

Jag fick precis hem en låda med lite nya fläktar, däremot så saknades mina ramminnen som jag också beställt. Inte fått tag på proshop än men gissar att det kan bli gissel att ”bevisa” att paketet saknade produkter. Upp till bevis om de kommer tro mig eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludviggalen:

däremot så saknades mina ramminnen som jag också beställt

Har du dubbel-, trippel- och kvadrupelkollat att dina minnen inte ligger bakom en falsk botten i lådan? De skickas ofta så och kikar man då bara efter vad som direkt syns kan man missa att paketet inte är tomt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Har du dubbel-, trippel- och kvadrupelkollat att dina minnen inte ligger bakom en falsk botten i lådan? De skickas ofta så och kikar man då bara efter vad som direkt syns kan man missa att paketet inte är tomt.

Japp, inga ”dolda” gömmor :). Kan ju också vara så att jag fått dålig info om att dem har restat.

Permalänk
Medlem

Handlar ej där längre sen de betedde sig ganska illa under mining-hypen/grafikkortskrisen. Ockerpriser och en sida gjord för scrapeande scalpers.
I sig är det inget problem att handla därifrån rent tekniskt.

Permalänk

Ja vi får väl se, de kanske har en förklaring och löser det vem vet. Dock första gången jag beställer där…

Permalänk
Medlem

Jag köptes ett 6950 XT, gick bra.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Handlat Danalock och en stor uppsättning bevattningsstyrning ifrån Proshop, med 4 års mellanrum, båda gångerna gick det fint!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

De återkom och förklarade att dem missat lägga ner dem i paketet när det packades, trots att de var prickade som levererade. De ska nu vara på väg. Ändå ok hanterat då fel alltid kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Proshop är svartlistat hos oss.

Dom visar att produkter finns i lager när dom inte gör det. Det går inte att få en likvärdig produkt skickad till sig, och dom svarar inte på ärenden på flera veckor. Kommer få beställa mina varor från annat håll, och på något sätt försöka få kontakt med Proshop om att åtminstone de lagerförda varorna ska skickas (inte fått någon respons om detta på snart 3 veckor fast övriga varor i beställningen finns i lager)

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig handla på Proshop numera heller.

Haft lite strököp här och där på Proshop men ofta prioriterat Komplett / Inet men när de inte haft något i lager så blev det Proshop. Slog till i år på AM5 Moderkort, CPU och RAM med nya Ryzen X3D.
Skickade tillbaka moderkortet pga strul med ljudet (stuttering) och i övrigt missnöjd då det saker som nätverkskortet etc var mediokert och fick inte sin fulla hastighet.

Fick som ett brev på posten att att de vägrar pga "koppar syns" runt skruvhålen. Märkte inget när jag skickade det, brukar vara rätt så försiktigt med moderkort (sysslat med detta i snart 25år). Även när de sedan i sina egna bilder visar exponerad koppar i/runt skruvhålen råkar de lägga upp en bild med tydliga tecken på att något har hänt under CPU som att det blivit en överspänning? (Om ni minns Ryzen vcore problemet där alla moderkort gav för mycket) Misstänker att det orsakade mitt ljudproblem till en början om det fanns när jag skickade det.

TLDR,
Ta alltid bild på dina saker innan du packar in och returnerar, för när jag packade ner det såg det klockrent ut men men lätt att vara efterklok och få sin första någonsin retur nekad. Får se vad ARN säger men är tveksam.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Handlat där en gång, och då skickade de fel produkt (650W PSU istället för 1000W) och tyckte att jag skulle betala returfrakten för den för att de skulle skicka rätt produkt. Aldrig handlat där efter den incidenten.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur ångra köp fungerar på Proshop nuförtiden? Har anmält ångra köp men har inte hämtat ut paketet ifrån posten ännu. Måste jag det eller kan jag låta det gå i retur, av sig självt, nu när jag anmält?
Står väldigt diffust eller egentligen inte alls om det på hemsidan och supporten verkar ta tid på sig att svara och paketet ligger bara 2 dagar till nu.