Erfarenheter från QPAD QH-1339 Headset

Permalänk
Medlem

Erfarenheter från QPAD QH-1339 Headset

Jag har ny givit mina qh-90 till sonen, och jag älskade komforten och ljudet i dom så nu funderar på ett qh-1339 nu i nyköp. Har ni några erfarenheter från detta set? jag sitter på ett Soundblaster z ljudkort om det spelar någon roll i detta fall.

Permalänk

Ska vara premiumljud i lurarna, har dock inte testat QH-1339 personligen.

Satsa på Beyerdynamic MMX-300 istället. Billigare och "samma" lur (?)
https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_mmx_300_new_facelift.h...

Jag är absolut inte säker på det här men det bör vara samma som DT 770 och då är ljudet absolut okej enligt mig!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett sju år gammalt set? på prisjakt finns recensioner som är sju år gamla. är det verkligen så gammalt, har dom inte hunnit utveckla något nytt efter qh-90?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swalpen:

Det verkar vara ett sju år gammalt set? på prisjakt finns recensioner som är sju år gamla. är det verkligen så gammalt, har dom inte hunnit utveckla något nytt efter qh-90?

Det är så gammalt, kom år innan 85/90 och dom har inte köpt in någon annan design sedan dess. 85/90 är baserade på ett par Kina hörlurar.

Valfri hörlur med bra soundstage plus en V-Moda Boom mic eller om du vill ha ett färdigt headset så kan du kolla på Audio Technicas high end gaming lurar http://www.audio-technica.com/cgi-bin/product_search/headphon...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

jag är bara ute efter ett par bra lurar med eller utan mic. det följde med en ok mic till Soundblaster z kortet. behöver inte vara gaming lurar men ska självklart fungera till det med. jag göra allt på datorn. film, spel och Musik