Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Kan man spegla windows på en shield? Är inte intresserad utav alla dess appar och funktioner det enda jag vill göra är att spegla windows från min pc till en 4k tv i vardagsrummet. Börjar tröttna på att släpa burken fram och tillbaka. Tvn har runt 20ms i spelläge, blir det mycket mer delay med en trådad shield?

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tängman:

Kan man spegla windows på en shield? Är inte intresserad utav alla dess appar och funktioner det enda jag vill göra är att spegla windows från min pc till en 4k tv i vardagsrummet. Börjar tröttna på att släpa burken fram och tillbaka. Tvn har runt 20ms i spelläge, blir det mycket mer delay med en trådad shield?

Varför inte använda gamestream appen den här ju stöd för 4k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ett drygt år senare och jag kunde inte vara mer nöjd med mitt köp. Sedan inköpet skaffades även en TV med HDR och även om sagda TV har smarta funktioner så kan den aldrig göra jobbet lika bra som Shield'n!

Btw; så länge man inte tänkt använda sin Shield som host till Plex Media Server så skulle jag undvika 500gb modellen.

Har du spela mycket på den, undrar då hur du upplever hur det funkar med laddtider, ev lagg o.s.v?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du spela mycket på den, undrar då hur du upplever hur det funkar med laddtider, ev lagg o.s.v?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar en hel del native android spel. Mest CO-OP men lite annat också.
Dessa fungerar helt superbra. Trine 2 i 1080p är underbart vackert och Doom 3 och Tomb Raider ser båda riktigt bra ut.

Har testat lite Geforce Now, och det funkar helt ok faktiskt.

Game stream kan jag inte uttala mig om då jag inte har testat det alls.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Har du spela mycket på den, undrar då hur du upplever hur det funkar med laddtider, ev lagg o.s.v?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar OK för det mesta, spelar inte så mycket men blivit lite RL och Grid osv. Hade förvisso då en 16:9 skärm så vet inte om problemet jag fick häromdagen när jag försökte spela Wolfenstein II - är något som funnits från början eller om det gäller alla spel, men av någon anledning får jag svarta bars på sidorna då min datorskärm har 16:10 format och TV'n 16:9.. Ganska irriterande problem, försökte byta res osv på datorn men gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har en remote som drar batteri sjukt fort? Jag har haft den 1 vecka och fick en remote med urladdade batterier så jag bytte batterier och nu 1 vecka senare så är den urladdad? Man kan ju inte direkt ladda upp dom igen... blir lite dyrt att köpa nya batterier varje vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av thu3n:

Är det bara jag som har en remote som drar batteri sjukt fort? Jag har haft den 1 vecka och fick en remote med urladdade batterier så jag bytte batterier och nu 1 vecka senare så är den urladdad? Man kan ju inte direkt ladda upp dom igen... blir lite dyrt att köpa nya batterier varje vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Min är lika dan. Det kom en uppdatering ganska snart efter att Shield V2 släpptes som skulle fixa nått problem med att batteriet iallafall visades som tomt (även om det egentligen inte var det) men min drar fortfarande ut batteriet alldeles för snabbt. Använder bara spelkontrollen för att styra eftersom den går ju att ladda.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Är det bara jag som har en remote som drar batteri sjukt fort? Jag har haft den 1 vecka och fick en remote med urladdade batterier så jag bytte batterier och nu 1 vecka senare så är den urladdad? Man kan ju inte direkt ladda upp dom igen... blir lite dyrt att köpa nya batterier varje vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Min har jag aldrig bytt batteri på och då köpte jag ändå min i februari. Så något är nog fel hos dig.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Och mitt batteri är fullt enligt bilden

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

@cider123
Tack för svar.

Funderar på att skaffa en Shield v2 men undrar hur mycket grafikkortet påverkar då jag idag sitter med ett GTX 660, antar att detta kommer dra ner på ögon godiset och framför allt FPS vid streaming till tvn?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

@cider123
Tack för svar.

Funderar på att skaffa en Shield v2 men undrar hur mycket grafikkortet påverkar då jag idag sitter med ett GTX 660, antar att detta kommer dra ner på ögon godiset och framför allt FPS vid streaming till tvn?

Om du kör 1080p på datorn och TVn så kommer du få ungefär samma prestanda med streaming som på din dator vanligtvis, kanske lite sämre/behöver sänka inställningar lite för att det ska flyta på bra.

Permalänk
Medlem

Sökte på Volym i tråden men hittade inget svar på min fråga:

När jag tar upp fjärrisen för att styra en film i KODI får jag meddelandet att extern förstärkare används, vilket är helt rätt. Någon som vet hur man får bort meddelandet eftersom det stör min filmupplevelse? Och sedan undrar jag om det beror på att shield har någon form av irriterande gest-styrning för volumen eller att jag kramar den på ett speciellt sätt och får igång volymkontrollen?.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har modem, ansluten till router, router ansluten till shield med kabel, shield ansluten till TV'n i ena rummet. I andra rummet har jag dator med massa 4K HDR filer på HDDn som är ansluten till router/nätverket genom 5Ghz Wi-FI.

Kan jag då dela ut HDD på nätverket och få shielden (via Kodi/SPMC) att spela upp detta på TV'n utan lagg, med Wi-Fi? Eller är ethernet/kabel ett måste för stora 4K filer med hög bitrate? Sen är det några specialla inställnignar man måste kryssa i för att få detta att fungera?

Jag har också möjlighet att ändra om så att datorn ansluts till routern/nätverket med ethernet/kabel, men då ansluts shield:en till nätverket med Wi-fi. Vet inte vilket som blir effektivast, eller om det blir ngn skillnad öht.

Permalänk
Medlem

Hur får jag mus att funka med gamestream?
Får sjukt inputlag hur jag än gör. Testat några trådlösa kopplade till shielden och även i laptopen. Funkar inte.
Har ett keyboard logitech 400(?) som funkar perfekt men musen får jag inte rätt på. Även testat med kabel i shielden för att testa. Gick inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Sökte på Volym i tråden men hittade inget svar på min fråga:

När jag tar upp fjärrisen för att styra en film i KODI får jag meddelandet att extern förstärkare används, vilket är helt rätt. Någon som vet hur man får bort meddelandet eftersom det stör min filmupplevelse? Och sedan undrar jag om det beror på att shield har någon form av irriterande gest-styrning för volumen eller att jag kramar den på ett speciellt sätt och får igång volymkontrollen?.

Kontrollen har, som du undrar, en inbyggd volymkontroll. Det är de små smala plastremsorna på sidan av framsidan som du styr genom att dra fingret upp eller ned. Jag har också stängt av den funktionen då jag använder extern förstärkare men så vitt jag vet går det inte att bli av med notisen - håller med om att den är oerhört störande. Det är Shield TV som visar denna notis - alltså inte KODI. Att byta spelare eller dylikt kommer alltså inte att hjälpa.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Det fungerar att casta hbo igen efter sista uppdateringen...
Nu saknas bara en app.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleaze:

Det fungerar att casta hbo igen efter sista uppdateringen...
Nu saknas bara en app.

Skickades från m.sweclockers.com

HBO?! HBO är ett stort skämt. Dom öser ut reklam för sina streamingtjänster men det fungerar bara på några få enheter. Typ nyare Samsung och chromecats ultra tjofräs.

Usch och fy för HBO.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

HBO?! HBO är ett stort skämt. Dom öser ut reklam för sina streamingtjänster men det fungerar bara på några få enheter. Typ nyare Samsung och chromecats ultra tjofräs.

Usch och fy för HBO.

Hehe sant, men nu är det just chromecast ultra det varit problem med och det verkar som dom håller på att fixa det, då känns det ju som en app kan va på gång.
Jag kunde inte casta direkt häromdagen men nu funkar det.
Vissa har misstänkt att dom varit Samsung exklusiva och att det upphör 2018.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleaze:

Hehe sant, men nu är det just chromecast ultra det varit problem med och det verkar som dom håller på att fixa det, då känns det ju som en app kan va på gång.
Jag kunde inte casta direkt häromdagen men nu funkar det.
Vissa har misstänkt att dom varit Samsung exklusiva och att det upphör 2018.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte ok att göra så enligt mig så jag tänker hämnas och avstå helt från HBO. Man har ju klarat sig bra hittills så det går nog i fortsättningen också

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Peachzor:

Jag har modem, ansluten till router, router ansluten till shield med kabel, shield ansluten till TV'n i ena rummet. I andra rummet har jag dator med massa 4K HDR filer på HDDn som är ansluten till router/nätverket genom 5Ghz Wi-FI.

Kan jag då dela ut HDD på nätverket och få shielden (via Kodi/SPMC) att spela upp detta på TV'n utan lagg, med Wi-Fi? Eller är ethernet/kabel ett måste för stora 4K filer med hög bitrate? Sen är det några specialla inställnignar man måste kryssa i för att få detta att fungera?

Jag har också möjlighet att ändra om så att datorn ansluts till routern/nätverket med ethernet/kabel, men då ansluts shield:en till nätverket med Wi-fi. Vet inte vilket som blir effektivast, eller om det blir ngn skillnad öht.

Jag har beställt en och kommer testa detta. Om du inte testat själv ännu?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har märkt något underligt med Netflix. Tar jag fram info om filmen/serien står det antingen UHD 4K eller HDR. Aldig UHD 4K HDR. Samma med min app på min Samsung TV (ks 7005 - 2016). Är det så att Shield TV inte klarar både HDR och 4K samtidigt? På PC är det inga problem, mer än att ofta blir det helsvart och jag få dra ur och i min HDMI kabel ur grafikkortet.

Har Shield kopplat till Samsung HW-K960 Soundbar med en 0,5m gammal överbliven HDMI-kabel som ger 4K+HDR+Atmos med KODI.

PC

Shield

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Får snart min Nvidia shield, det jag tänkte fråga är om det är någon skillnad att köa netflix på den mot att köra på inbyggda appen som finns i tvn jag har? Min tv är en OLED55B7V

Sedan kommer jag ha 20 Tb metadata räcker 16 gb på shielden för det? Ska inte ha några spel alls. Är väl annars bara att trycka in ett stort microSD? Vilket är det största micro sd kort den stödjer? Tänkte kanske också köra Plex server är 16 gb för lite då? Hur har ni andra löst det? Kanske ska köra plex på min Synology ds218play eller Nighthawk x10?
Och vilken hdmi kabel ska man köra mellan tv och shielden för att få bästa 4k kvalitet?

Klarar 500 GB HDDn i nvidia pro shielden stå på 24/7 då? Varför kan dom inte bara stoppa in en 500 gb ssd och lägga på det på priset,,,

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Funderade själv att uppgrader min Samsung KS7005 tills jag läste på Redit att OLED55B7V inte stödjer ATMOS över ARC.

Fick min Shield 16 GB för någon vecka sedan men den har ingen plats för ett micro sd kort. Använder en usb-adapter och fungerar bra. http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4343/~/the...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: B7V har sedan FW 04.70.06 visst stöd för ATMOS över ARC

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem

@Rismik: Okej, visste jag inte. Bra info! Synd bara att Modellen inte finns i 50 tum. Sitter så nära att 55 tum blir för mycket vridning på huvudet fär att täcka in hela bilden

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har märkt något underligt med Netflix. Tar jag fram info om filmen/serien står det antingen UHD 4K eller HDR. Aldig UHD 4K HDR. Samma med min app på min Samsung TV (ks 7005 - 2016). Är det så att Shield TV inte klarar både HDR och 4K samtidigt? På PC är det inga problem, mer än att ofta blir det helsvart och jag få dra ur och i min HDMI kabel ur grafikkortet.

Har Shield kopplat till Samsung HW-K960 Soundbar med en 0,5m gammal överbliven HDMI-kabel som ger 4K+HDR+Atmos med KODI.

PC

https://s5.postimg.org/pjrla9sjr/bright_pc.jpg

Shield

https://s5.postimg.org/v7xw164lz/bright_shield.jpg

Du ska ha en 4k sektion i Netflix på shield om det funkar som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yrfhar:

Har märkt något underligt med Netflix. Tar jag fram info om filmen/serien står det antingen UHD 4K eller HDR. Aldig UHD 4K HDR. Samma med min app på min Samsung TV (ks 7005 - 2016). Är det så att Shield TV inte klarar både HDR och 4K samtidigt? På PC är det inga problem, mer än att ofta blir det helsvart och jag få dra ur och i min HDMI kabel ur grafikkortet.

Har Shield kopplat till Samsung HW-K960 Soundbar med en 0,5m gammal överbliven HDMI-kabel som ger 4K+HDR+Atmos med KODI.

PC

https://s5.postimg.org/pjrla9sjr/bright_pc.jpg

Shield

https://s5.postimg.org/v7xw164lz/bright_shield.jpg

HDR är HDR + 4K på shield TV, 4K är bara 4K. Det finns inte material som är HDR men inte 4K på netflix (om det finns någon annan stans vet jag ej)

Permalänk
Medlem

@anon81912: Faktiskt har Star Trek Discovery inte 4K men HDR. Men i mitt tycke bättre HDR än de andra urvattnade 4K HDR bild-skräp Netflix bjuder på som troligen är SDR i grunden om jag inte räknar in Okja där jag tycker HDR 4K är fantastisk. Men tycker Amazon Video ligger steget före. Synd att innehållet inte motsvarar bildkvaliteten på den tjänsten.

Detta får jag tex på PC med Okja och Star Trek.

Har kollat en del trådar som exempel denna som påstår att Netflix inte har licens på att sända Star Trek Discovery i 4K. En användare trodde det berodde på att CBS senare vill släppa en Blue Ray utgåva i 4K HDR "It is a CBS show that is licenced to Netflix for regions outside of the US and Canada".

Att Star Trek Discovery inte är 4K ser jag också när jag mäter nätverkshastigheten om jag kör i Edge. 60-70 Mbps buffring på 4K filmen Bright och 20-30 Mbps buffring på Star Trek Discovery utan att slått på HDR i Windows.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Är det någon som har pro 500 GB HDD versionen? Polaren sa att han kände flera där deras hdd hade rasat, vad är det för SHDD som sitter i? Den kan ju verkligen inte vara gjord för 24/7 bruk...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är det någon som har pro 500 GB HDD versionen? Polaren sa att han kände flera där deras hdd hade rasat, vad är det för SHDD som sitter i? Den kan ju verkligen inte vara gjord för 24/7 bruk...

Den går ju in i viloläge sen mår många hårddiskar bättre av att vara igång hela tiden utan att parkeras .

Har en server med hårddiskar som varit igång i över 5 år dygnet runt och då är det inga enterprise hårddiskar .

Har en 500gb version själv.

Vet att de hade problem i början och hade ett utbytes program för de dåliga enheterna

https://forums.geforce.com/default/topic/875185/shield-androi...