Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bästa musmattan för glid och precision?

Hello, har idag Steelseries QCK+.
Tänkte höra om någon här vet någon musmatta som har bättre glid etc?

Såg en streamer som körde QCK innan han uppgraderade till Xtrfy f0rest edition, han sa att Xtrfy va mycket skönare med bättre glid, men det är en persons åsikt. Är det någon här som kan bekräfta detta?

Mvh villhamerglid

Permalänk
Medlem

Finns hur många som helst musmattor som har bättre gild än QCK+, som inte har speciellt bra glid.
Alla plast eller aluminiummattor har betydligt bättre glid exempelvis, men även många tygmattor har bättre glid tex Steelseries Goliathus Control eller min favorit just nu Steelseries Dex (någon sorts märklig blandning av tyg och plastmatta, mjuk men känns lite som plast)

Sedan är det viktigt att tänka på att vilka musfötter du har också bidrar till glidet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Om du har möjlighet så är det absolut bästa alternativet att åka in till valfri butik och testa. Allt rörande kringutrustning är såpass personligt att det är omöjligt att helt gå på vad andra säger.
Med det sagt så instämmer jag med @JesperT, tygmattor överlag och QcK i synnerhet har allmänt dåligt glid. Jag skulle rekommendera en aluminiummatta för bättre glid, dock brukar de kosta lite mer...