Behöver man något speciellt ljudkort för att använda sig av 7.1 surround?

Permalänk
Medlem

Behöver man något speciellt ljudkort för att använda sig av 7.1 surround?

Jag hade tänkt köpa mig ett gaming headset med surround och undrar om man behöver ett speciellt ljudkort för att få en bra ljudupplevelse eller funkar det med det inbyggda ljudkortet som finns i moderkortet. Asus h81m-e/m51ad/dp_mb är moderkortet.

Jo en liten fråga till. Logitech g430 har ett litet ljudkort med sig som inte är det bästa har jag hört. Så kan man plugga in headsetet rätt i datorn och få bra surround ljud på det integrerade ljudkortet?

Permalänk
Skrivet av albeld:

Jag hade tänkt köpa mig ett gaming headset med surround och undrar om man behöver ett speciellt ljudkort för att få en bra ljudupplevelse eller funkar det med det inbyggda ljudkortet som finns i moderkortet. Asus h81m-e/m51ad/dp_mb är moderkortet.

Jo en liten fråga till. Logitech g430 har ett litet ljudkort med sig som inte är det bästa har jag hört. Så kan man plugga in headsetet rätt i datorn och få bra surround ljud på det integrerade ljudkortet?

du kopplar väl in hörlurarna med USB ? ljudkortet i lurarna sköter väl 7.1 ?

har du testat vilken skillnad det är i "ljudupplevelse" med ett par billiga hörlurar?

vad ja läst på andra forum så kan det bli fel med drivrutiner & annat då dom omöjligen kan testa alla olika kombinationer av OS, moderkort & program/spel..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644