Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Inaktiv

Tefal Classic 2 RK1011 (riskokare) och Crock-Pot DuraCeramic 5L (slow cooker):

Stardew Valley till Switch. Som jag längtat!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SunQ:

42mm
Har alltid gillat stora klockor men denna var mindre än jag trodde.
Sen känns det konstigt att ta mindre, kommer vara svårt att använda den fullt ut då.

Hmm.. jag rockar ju 38mm'arn och tycker den fungerar perfekt både sett till funktion och storlek.
Jag ville ha något som var lätt, knappt märktes på handleden och var "billig" (i apple's värld mätt).

Hur tycker du din fungerar såhär långt då ?
Saknar stöd för spotify eller andra 3dje parts ljudappar och då kunna ladda ner/sync innehåll till enbart klockan, så man kan lämna telefonen hemma - men det lär ju inte hända eftersom Apple vill att man skall använda Apple Music eller iTunes Store för detta.

Det är väl bara det, annars är jag supernöjd so far.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick visst tag i ett nytt grafikkort... Så nu har man ett Zotac GTX 1080AMP med Coilwhine och ett Asus 1080ti. Ursäkta bilden, mobilen gjorde det själv .....

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nytt inköp, ny video!
Gjorde en liten ändring i upplägget då och inte bara en "unboxing" utan lite mer.
Är det bättre/sämre.. ? Feedback är alltid uppskattat!

Denna film är helt skapad och redigerad på en iPhone, fullt ut.
Appen som använts för att klippa ihop sakerna är det helt fria programmet iMovie från Apple.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hmm.. jag rockar ju 38mm'arn och tycker den fungerar perfekt både sett till funktion och storlek.
Jag ville ha något som var lätt, knappt märktes på handleden och var "billig" (i apple's värld mätt).

Hur tycker du din fungerar såhär långt då ?
Saknar stöd för spotify eller andra 3dje parts ljudappar och då kunna ladda ner/sync innehåll till enbart klockan, så man kan lämna telefonen hemma - men det lär ju inte hända eftersom Apple vill att man skall använda Apple Music eller iTunes Store för detta.

Det är väl bara det, annars är jag supernöjd so far.

hehe, såg att du köpte 38mm efter jag skrivit det jag skrev Men jag gillar som sagt stora klockor så ville ha lite större.

Inte hunnit sätta mig in så mycket i funktioner. Men smidigt att kunna läsa mail och se vem som ringer på ett lite mer diskret sätt under möten och annat än att ta upp telefonen.

Även kul att få ut en liten statisitik över hur mycket (eller lite) man sover. Köpte en app som heter AutoSleep som håller koll på ens sömn. Måste försöka ta mig tid att se vad mer för skoj man kan hitta på med den.

Men jag är också toknöjd. Funkar bra att pausea och byta podcasts från klockan, det är ju nice och jag har 99,5% min telefon med mig när jag är någonstans..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Nytt inköp, ny video!
Gjorde en liten ändring i upplägget då och inte bara en "unboxing" utan lite mer.
Är det bättre/sämre.. ? Feedback är alltid uppskattat!

https://youtu.be/uRKgtUZyLyQ

Vilket program använder du för att spola fram snabbare?

Finns inget att klaga på men grymt bra gjort.

Om jag skulle spela in när jag fixar något eller bygge något så skulle man se alla min otur som jag har. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av superegg:

Vilket program använder du för att spola fram snabbare?

Finns inget att klaga på men grymt bra gjort.

Om jag skulle spela in när jag fixar något eller bygge något så skulle man se alla min otur som jag har. xD

Jag la till det i själva inlägget nu, men allting är inspelat på en iPhone och även redigerat därpå med appen iMovie.
Där finns en funktion för att snabba upp klippen till 2x hastighet bara (kan dock sakta ner 8x...?)
Vill man göra det ännu snabbare får man importera/exportera flera gånger, det funkar också men är omständigt som tusan..

Men det jag tror du menar är själva "timelaps" klippen, som när jag skruvar upp tv'n och byter nätdelen... Dessa är inte ändrad hastighet på i post-production, dessa är filmade i sk. "Timelaps" läge, vilket i princip alla kameror/smartphones etc. har idag

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Efter ha använt Marshall Major II i över ett år, var det dags att byta.
Var mellan Sony WH-1000XM2 och dessa Sennheiser PXC 550. Valde PXC 550 för att de är extremt snygga och sitter riktigt skönt, jävligt bra ljud i alla lägen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nytt inköp, ny video!
Gjorde en liten ändring i upplägget då och inte bara en "unboxing" utan lite mer.
Är det bättre/sämre.. ? Feedback är alltid uppskattat!

https://youtu.be/uRKgtUZyLyQ

Denna film är helt skapad och redigerad på en iPhone, fullt ut.
Appen som använts för att klippa ihop sakerna är det helt fria programmet iMovie från Apple.

Grym video! Uppskattar alltid tiden du lägger ned på dessa. Keep up the good work!

Att du misstänkte PSU:n berodde det på just att ingen LED eller motsvarande indikator lyste eller hade du någon mer raffinerad felsökningsmetod?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Jag la till det i själva inlägget nu, men allting är inspelat på en iPhone och även redigerat därpå med appen iMovie.
Där finns en funktion för att snabba upp klippen till 2x hastighet bara (kan dock sakta ner 8x...?)
Vill man göra det ännu snabbare får man importera/exportera flera gånger, det funkar också men är omständigt som tusan..

Men det jag tror du menar är själva "timelaps" klippen, som när jag skruvar upp tv'n och byter nätdelen... Dessa är inte ändrad hastighet på i post-production, dessa är filmade i sk. "Timelaps" läge, vilket i princip alla kameror/smartphones etc. har idag

Ah, vad smart trodde man behöver massa program för sånt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Installeras när min IVY bärbara kommer hem. Tradera fynd.

IDE DVD brännare till min Retro dator, eftersom hela Retro datorn blev svart så blev det en ny svart, den gamla CD läsaren var vit.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Avstängd

@Leafo:

Vad kostar IDE DVD brännare?

***bort/mod***

§9 /moderator
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Leafo:

Vad kostar IDE DVD brännare?

Beroende på märke, kanske 50-100kr med eller utan frakt. Komplett oöppnad ~200 och uppåt.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ClubT:

Grym video! Uppskattar alltid tiden du lägger ned på dessa. Keep up the good work!

Att du misstänkte PSU:n berodde det på just att ingen LED eller motsvarande indikator lyste eller hade du någon mer raffinerad felsökningsmetod?

Tack! Det värmer att läsa dessa ord!

PSU-relaterat fel var flaggan när INGENTING hände när strömkabeln sattes i, ingen led’s osv, men inte heller något coile-whine eller det där lilla ”spraket” som ibland kan uppstå när man kopplar till el till aktiv utrustning...

Skruvade först upp tv’n på vinst eller förlust för att blotta komponenterna och se om jag kunde se något visuellt problem (tjocka/bubblande kondensatorer etc) men inget sådant.
Men samtidigt så slog det mig hur lite teknik som faktiskt fanns i en sådan här pryl, så jag tänkte väl mer ”antingen är det nätdelen eller lcd-drivern” - att det skulle vara relaterat till bakplanet där hdmi-portar, antenn, ljud in/ut osv ansluts ansåg jag väldigt långsökt.

Så! Jag började med PSU’n och köpte hem en sådan.
Hade inte det fungerat så hade jag nog beställt en LCD-driver med, de kostade ungefär samma pizza-pengar....

Jag saknar helt specifik kunskap om dessa saker, lär så länge jag lever....
Tänkte väl ”hur svårt kan det vara...?”

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Philips Hue startpaket och Lightstrip Plus

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Har gått och spanat på Hue länge men har av någon anledning helt enkelt låtit bli att göra slag i sak.

När jag idag var på IKEA av helt andra anledningar fick jag syn på deras serie TRÅDFRI och tänkte nu eller aldrig. Dags att byta ut samtliga lampor i hemmet till smart belysning.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krabbtumme:

https://i.imgur.com/lkUpfzU.jpg

Har gått och spanat på Hue länge men har av någon anledning helt enkelt låtit bli att göra slag i sak.

När jag idag var på IKEA av helt andra anledningar fick jag syn på deras serie TRÅDFRI och tänkte nu eller aldrig. Dags att byta ut samtlig lampor i hemmet till smart belysning.

Återkom med en bild när du testar dom vet jag?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

När Clas Ohlsson sålde Nintendo Switch för 2.7 tkr kunde jag inte längre stå emot

Första spelet fick bli Sonic Mania, inhandlad från den ryska Eshopen för halva priset gentemot den svenska

Och i fredags var jag på den lokala second handaffären och fyndade lite 3/DS spel, passar bra då nästa spel till Switchen blir Stardew Valley

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Fick bli en konsol till dottern^^ Sen att pappa slängde med ett spel till sig själv har ju ingen dött av(hon har inga spel än, men blir väl Mario kart framöver )

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Snusfri

Nytt tangentbord.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Jag köpte skorna på Davidson skomakeri Uppsala, bilder kan jag fixa blir lite svårt med vinkeln bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Lätt använda.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Som bilden visar, Middle-earth: Shadow of War. Bättre produktbild kan jag tyvärr inte erbjuda pga digitalt köp.

Köpt på Elgiganten då de hade bäst pris på Gold Edition och så är det såklart en Steam Key så inget att förlora på det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Så tid att leka lite..

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Ny trackball.. en Elecom DEFT
ursäkta den halvtaskiga mobilkameran

Ja nåt förstod man av den japanska manualen...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Datavetare

Hårt Apple-beroende

Iwatch3 samt Iphone8 inhandlat

Var några veckor sedan, men har också inhandlat en Ryzen-server. Datorn är på 24/7 och kör Ubuntu-server, i fall någon undrar vad man ska med ett passivt GTX1030 till...

Och ja, det är en gammal hederlig serie-port ni ser. Är Linux-administratörens bästa vän om det strular, har ingen skärm kopplad till dator (GTX1030 används ändå till CUDA-programmering, så inte helt meningslös).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ska utomlands en längre tid och vill försöka få med lite sköna bilder och videos så varför inte slå till på en sån här?

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem

Var har du köpt headset stativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Var har du köpt headset stativet?

På Amazon
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01A09KCJ4/ref=ya_aw_od_pi?i...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Fyndade den här på blocket för 500 spänn! Nackdelen var att den ej går att höja/sänka men det kanske man kan fixa

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl