Permalänk
Medlem

@Megacrash: Youtube har några recensioner, men denna står ut lite: https://www.youtube.com/watch?v=pDtqxf7BLiM

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@Megacrash: Youtube har några recensioner, men denna står ut lite: https://www.youtube.com/watch?v=pDtqxf7BLiM

Ok tack, ja man får vad man betalar för antar jag.

Permalänk
Skrivet av Ohem:

@Megacrash: Youtube har några recensioner, men denna står ut lite: https://www.youtube.com/watch?v=pDtqxf7BLiM

Skrivet av Megacrash:

Ok tack, ja man får vad man betalar för antar jag.

Den verkar väl ändå rätt okej för priset. CaseyNeistat jämförde en Juiced Board som också har dubbla "hub-motorer" med sina BoostedBoards här. Tycker han var lite väl kritisk, men man får väl tänka på att det antagligen krävs rätt duktigt med acceleration för att klara av en aggresiv New York trafik

Permalänk
Medlem

@Dubbelklabbe: Är inte så mycket som att den är "dålig" men informationen stämmer inte överens, det är den röda flaggan.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ok tack, ja man får vad man betalar för antar jag.

Har läst en hel del om den och sätt flera tester. Överlag verkar det bra, minus verkar vara handkontrollen samt att den tappar hastighet efter halvfullt batteri, men det verkar man kunna lösa med att sätta den i ett 'snabb läge'. Blivit jävligt sugen på denna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@putte79: Alla brädor tappar hastighet pga spänningen som sänks i relation till amperen, min Evolve bräda är inget undantag. Det värsta av att döma från recensionen är att informationen som marknadsförs inte stämmer överens med verkligheten som produkt i nyskick.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Ohem:

@Dubbelklabbe: Är inte så mycket som att den är "dålig" men informationen stämmer inte överens, det är den röda flaggan.

Jo det har du rätt i, men om man köper den baserat på information från Teardown:s och recensioner borde inte flaggan vara lika röd kanske..

Permalänk
Medlem

I sluetet av månaden ska min raptor 2 komma, aldrig längtat efter något så mycket Känns som den bästa som finns på marknaden gällande typ allt!
Har varit riktigt kul o intressant att följa Jason (han som startat företaget) under utvecklingen av brädan!

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

@miscann: Intressant utveckling verkligen, lite synd bara att han slutade med den motor mount som många förlitade sig på med sina DIY byggen. Jag fick vända mig till TorqueBoards för deras variant.

Bara du inte ger upp för att du fumlar lite med balansen eller inte är respektabel med hastigheten och kanske får ett omotiverande skrapsår. En på Evolve gruppen jag hänger på i FB gav upp efter två dagar smååkande på sin GT modell för att han smått tappade balansen, något som går att träna på.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@miscann: Intressant utveckling verkligen, lite synd bara att han slutade med den motor mount som många förlitade sig på med sina DIY byggen. Jag fick vända mig till TorqueBoards för deras variant.

Bara du inte ger upp för att du fumlar lite med balansen eller inte är respektabel med hastigheten och kanske får ett omotiverande skrapsår. En på Evolve gruppen jag hänger på i FB gav upp efter två dagar smååkande på sin GT modell för att han smått tappade balansen, något som går att träna på.

Ja vi får se, åkt mycket skateboard mellan 10-25 års ålder(är 31 nu så var ett tag sedan) dock ingen longboard så får se hur det går hehe!

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig, beställde en koowheel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej det finns ingen här inne som har tröttnat eller inte har tid att åka med sin bräda som kan tänka sig sälja den? är intresserad av en evolv bamboo gt street men känns lönlöst att köpa den nu och få den i slutet på nästa månad känns lite som sommaren är slut då.

Permalänk
Medlem

@putte79: Alright du får ge oss en liten rapport på hur den är

@mikael1988: Prova kolla här https://evolveforums.com/forums/electric-skateboard-classifie...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Betalde precis av min boosted board så nu äre bara att vänta på att dom skickar iväg den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sovde:

Betalde precis av min boosted board så nu äre bara att vänta på att dom skickar iväg den

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du när du får hem brädan :)?

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Vet du när du får hem brädan :)?

Innom 2-5 veckor skulle jag tro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sommaren är snart här! Så jag tänkte ställa lite frågor och bumpa denna tråd.

Är ganska sugen på en el-board, men brukar inte åka långboard. Kommer jag kunna åka på en gång eller hur lång tid tar det innan man kan åka bekvämt blad trafiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasi_Goreng:

Sommaren är snart här! Så jag tänkte ställa lite frågor och bumpa denna tråd.

Är ganska sugen på en el-board, men brukar inte åka långboard. Kommer jag kunna åka på en gång eller hur lång tid tar det innan man kan åka bekvämt blad trafiken?

Jag hade aldrig ens stått på en skateboard innan och jag övade lite på en asfaltsplan i några timmar bara så jag lärde mig bromsarna och att svänga, så det går snabbt. Ett tips är att ha skor som typ converse eller vans med platt hård sula. Blir stabilare o lättare att lära sig då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sugen på att byta ut bilen mot en elektrisk skateboard nu i sommar, frågan är om det är värt att lägga pengar på någon dyrare bräda eller om man ska leta efter en bra budget-modell?

Ska man satsa på bräda med sån där exponerad drivrem som jag hört att man får underhålla eller dom där slutna systemen som många verkar börja satsa på?

Hur gör man om saker går sönder? Som jag förstått får man laga saker ensam och förlita sig på tredjepartsdelar om man köper en bräda från indiegogo eller från annan konstig hemsida där dom inte har någon riktig service-avdelning? Är det värt att köpa en Evolve eller Boosted Board för att hoppas på att man får bättre support och kanske lättare att hitta delar ifall den går sönder eller ska man köpa något ekonomiskt som Backfire G2?

Dessa har jag haft ögonen på nu.. även någon Boosted Board som kostar runt 15k :/

https://www.gearbest.com/kick-scooter/pp_729715.html?wid=21
https://www.pomelopro.com/
http://www.evolveskateboards.de/index.php/en/electric-skatebo...
https://www.indiegogo.com/projects/backfire-g2-best-electric-...

Permalänk
Medlem

Boosted släpper en mindre bräda för $850 https://buy.boostedboards.com/boards, annars kan du titta på DIY. Forumet esk8 http://www.electric-skateboard.builders/t/wiki-a-beginner-guide-to-diy-an-esk8/46844 är vart man främst kan lära sig om vad som behövs.

En drivrem setup är billigare att införskaffa och lätt att underhålla, men en hub motor kostar mer och väger mindre. Men den hub motor du skaffar blir också fast med den hjul diameter som säljs med.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Ohem: Men om man tittar på tex Evolve One och Evolve GT Street..

Om man vill använda för att åka till jobbet, gymmet och hem. Är det stor skillnad på att åka sånna sträckor på en longboard jämfört med en sån där lite kortare som Evolve One?

Edit: Oj, såg nu att det endast är 1cm skillnad på dem.. haha

Men om man säger en Boosted Board Plus och deras nya Mini S?

Permalänk
Medlem

Hallå vänner!

Eftersom jag jobbar på försäkringsbolag, och således är en aning yrkesskadad, så ville jag bara flika in och påpeka hur extremt viktigt det är att ni kontrollerar så ni köper brädor med ordentligt testade delar. (Absolut främst batteriet)

Det har varit många skador och bränder som orsakats pga. batterier som självantänt/exploderat på typ hoverboards och liknande, och det varnas för samma risker när det kommer till eldrivna skateboards.

Så var rädda om er och kolla noga vad det är ni köper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe32:

@Ohem: Men om man tittar på tex Evolve One och Evolve GT Street..

Om man vill använda för att åka till jobbet, gymmet och hem. Är det stor skillnad på att åka sånna sträckor på en longboard jämfört med en sån där lite kortare som Evolve One?

Edit: Oj, såg nu att det endast är 1cm skillnad på dem.. haha

Men om man säger en Boosted Board Plus och deras nya Mini S?

Skillnaden som du ser från speccsen är vikt, batteri och storlek (well ja kostnaden med). En större bräda som Boosted Plus känns mer "stabil" och det är lättare att "stå emot" när man bromsar, men du har mindre svängrum och radie med en longboard.

Skrivet av WorriedElk:

Hallå vänner!

Eftersom jag jobbar på försäkringsbolag, och således är en aning yrkesskadad, så ville jag bara flika in och påpeka hur extremt viktigt det är att ni kontrollerar så ni köper brädor med ordentligt testade delar. (Absolut främst batteriet)

Det har varit många skador och bränder som orsakats pga. batterier som självantänt/exploderat på typ hoverboards och liknande, och det varnas för samma risker när det kommer till eldrivna skateboards.

Så var rädda om er och kolla noga vad det är ni köper!

Gäller man att läser på hur väl testade batterierna är

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på Evolve GT! Dom verkar vara någorlunda etablerade och har en bra community vilket känns viktigt ifall någonting skulle hända. Tänker att jag ska köpa deras GT All Terrain med stora däck istället för street versionen.. verkar vara konsensus att det är bättre om man ska pendla med, skönt att åka längre och slipper tänka så mycket på alla sprickor i vägen och liknande underlag..

Permalänk
Medlem

Beställt en Evolve GT All Terrain! Får återkomma med review när jag fått hem den och använt den lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe32:

Beställt en Evolve GT All Terrain! Får återkomma med review när jag fått hem den och använt den lite

Fått hem den än?

Blev sugen på en Backfire G2 (länk) verkar ju som att folk fått sina (lite det jag tvekar över då jag inte har lust att bränna av 5K+ och stå med skägget i brevlådan)

Någon som har beställt?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Evolve har en säljare i tyskland.
http://evolveskateboards.de/
Dom hade en svensk säljare med förut men den ägaren verkade gå in i väggen för han slutade plötsligt bara svara på mail och sidan gick ner.

Haha det va 3 killar som va säljare i Sverige , är 100℅ på att den ena säljaren är min granne xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Skrivet av Hatesunday:

Haha det va 3 killar som va säljare i Sverige , är 100℅ på att den ena säljaren är min granne xD

Skickades från m.sweclockers.com

Numera finns det en butik som säljer dem i stockholm och om man kan vänta ett par dagar på leveransen finns dom även på Hobbex.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Numera finns det en butik som säljer dem i stockholm och om man kan vänta ett par dagar på leveransen finns dom även på Hobbex.

Jag såg det just efter jag skrivit , blir nog att klicka hem en Evolve Bamboo GTX Stree efter lite mer research

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Skrivet av Hatesunday:

Jag såg det just efter jag skrivit , blir nog att klicka hem en Evolve Bamboo GTX Stree efter lite mer research

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt råd är att bara köpa, förutsatt att du har råd. E-skate växer som fasen i Sverige och grouprides anordnas flera i veckan.
Finns en svensk grupp för allmän esk8 och en speciell för oss svenska Evolveåkare.

https://www.facebook.com/groups/255866154985011/
Svensk Esk8

https://www.facebook.com/groups/139257706490408/
Evolveåkare i Sverige

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.