Problem när man ska lägga till mer ram i server dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuufukuji:

Det var mest en tanke att det kanske kunde stå något där. Har inte läst något i tråden om den eventloggen så tänkte att det var värt ett försök

Tolkar jag moderkortets manual ska det räcka med 4 DIMMs när två CPUer används. 2 DIMMs ska gå bra med endast en CPU också. Kan underlätta för att identifiera ifall någon av stickorna är trasig.

Har en annan serverdator som jag ska testa minne på. Ska testa det på Tisdag.

Min andra serverdator har en CPU och där kan jag testa mer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Nu har jag provat alla 8 minne och har kommit fram till att dom minne som såg att den bara funkar till Mac funkar på min server utan några problem dock dom andra minne som jag köpte på Ebay funkar inte kommer inte ens någon bild.

Så här testar jag först "Mac minne" dom funkar utan några problem sen testa jag dom andra funkar inte kom inte ens någon bild jag sätta tillbaka dom "Mac minne" och tog bort ett minne och ersätt med ett an dom andra minne prova alla dom 4 st inga av dom funkar.

Så hur ska jag göra nu?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Kan va så att jag missat något uppenbart, men moderkortet du länkade till stödjer "upp till 1TB" men minst 128GB

System Memory
Memory Capacity

16x 240-pin DDR3 DIMM slots
Up to 1TB DDR3 ECC LRDIMM
Up to 512GB DDR3 ECC RDIMM
Up to 128GB DDR3 ECC/non-ECC UDIMM

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på LRDIMM, RDIMM och UDIMM. Så 1TB är inte relevant med RDIMM's.

Jag försöker dock avkryptera hur många minnen det egentligen gäller men lyckas inte riktigt.

8st köptes med modermodermet? Sedan har du även köpt 4+1 från eBay? Dvs 13st får jag det till totalt? Eller har jag missat något.

Är alla av exakt PN eller är det en salig blandning?
-> Dual Rank*4 @ 1.35V ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjrk:

Kan va så att jag missat något uppenbart, men moderkortet du länkade till stödjer "upp till 1TB" men minst 128GB

System Memory
Memory Capacity

16x 240-pin DDR3 DIMM slots
Up to 1TB DDR3 ECC LRDIMM
Up to 512GB DDR3 ECC RDIMM
Up to 128GB DDR3 ECC/non-ECC UDIMM

Har provat med 4 minne åt gången.

Skrivet av Jimi84:

Det är stor skillnad på LRDIMM, RDIMM och UDIMM. Så 1TB är inte relevant med RDIMM's.

Jag försöker dock avkryptera hur många minnen det egentligen gäller men lyckas inte riktigt.

8st köptes med modermodermet? Sedan har du även köpt 4+1 från eBay? Dvs 13st får jag det till totalt? Eller har jag missat något.

Är alla av exakt PN eller är det en salig blandning?
-> Dual Rank*4 @ 1.35V ?

Det är rätt P/N och jag har totalt 16 ram minne, 8 minne är dom jag köpte med vid köp av serverdator och dom andra 8 minne är köpte på Ebay.

Jag håller på att skicka tillbaka dom 4 minne då det är dom som felet ligger i.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666