Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair erbjuder gratis monteringskit för AMD Ryzen

Permalänk
Melding Plague

Corsair erbjuder gratis monteringskit för AMD Ryzen

Corsair blir nu den senaste i raden att meddela att de erbjuder uppgraderingskit till sockel AM4. Precis som för övriga tillverkare är detta gratis för redan befintliga ägare av företagets kylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Dock så har jag köpt ett Crosshair VI Hero där t.ex. H115i ska passa utan AM4-bracket.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Bethesda garanterar stöd för Vulkan och Corsair erbjuder gratis kit för Ryzen.

Känns bra när företagen är med på hype-tåget, då är det nog inte bara hype.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det var banne mig på tiden.
Var väldigt nära att min gtx h110 fick gå ett varv mixern och Corsair få rött kort för några år hos mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju trist att de inte kan se till att få ut dessa i förväg - de flesta som är intresserade lär ju hämta sin nya processor och moderkort imorgon och får man då inte denna bracket förrän på tisdag så är det ju tråkigt.

För min egen del så har jag tur och har en H110i GT, så det ska väl gå ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

110gt, är det coolit versionen?? Om det nu går att köpa ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av SirMacke:

Äntligen!

Dock så har jag köpt ett Crosshair VI Hero där t.ex. H115i ska passa utan AM4-bracket.

Crosshair VI Hero har AM3-hål men backplaten är för AM4, så tänk på att du måste ha en AM3-backplate också. Kollade precis 115i och den kommer inte med en.

Så här ser det ut när du har monterat bort AM4-backplaten: https://goo.gl/photos/oGsbYPCTA8uRvv4e9

Så om du inte har en från ett äldre moderkort eller kylare måste du ändå beställa ett gratis monteringskit från Corsair.

Permalänk
Medlem

Coupon code "CORSAIRAM4BR" is not valid.
MEN ORKA!

Permalänk
Medlem

@kinc: Jag har några AM3-plats liggande.
Men på H115i byter man väl backplate ändå?
Så den ingår där?

EDIT: Kollade manualen, man använder befintlig AM3 backplate, och det har jag som sagt 2-3 st.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Coupon code "CORSAIRAM4BR" is not valid.
MEN ORKA!

"Must be logged in to apply the promo code, limit one per customer."

Logga in och försök igen.

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Coupon code "CORSAIRAM4BR" is not valid.
MEN ORKA!

Du måste registrera ett konto först och vara inloggad innan koden fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av SirMacke:

@kinc: Jag har några AM3-plats liggande.
Men på H115i byter man väl backplate ändå?
Så den ingår där?

EDIT: Kollade manualen, man använder befintlig AM3 backplate, och det har jag som sagt 2-3 st.

Härligt, ville bara dubbelkolla så du inte blir besviken när det är dags att bygga

Permalänk
Medlem

Gratis monterings kitt visar vilka företag som inte endast tänker på pengar utan vill ha nöjdare kunder. Dom går ju själv på minus, 5 dollar är inte mycket. Men är det en miljon som får kittet gratis samt leverans kostnad, ja då blir det snabbt en stor summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WadE:

"Must be logged in to apply the promo code, limit one per customer."

Logga in och försök igen.

Skrivet av smd:

Du måste registrera ett konto först och vara inloggad innan koden fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blev faktiskt lite lättare då
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Coupon code "CORSAIRAM4BR" is not valid.
MEN ORKA!

Jag kan inte välja Sverige utan bara Canada eller USA.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag kan inte välja Sverige utan bara Canada eller USA.

Jag var fast på UK först. Men bytte jag huvudsajt fungerade det bra sedan.

Hemma hos mig är också sidan lika snabb att ladda som på den gamla goda 28,8 tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag var fast på UK först. Men bytte jag huvudsajt fungerade det bra sedan.

Hemma hos mig är också sidan lika snabb att ladda som på den gamla goda 28,8 tiden.

Fixade det nu också. Har beställt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

"Dear xxxxxx,
Your order # xxxxxxxx is on hold, pending further review.
To help us process your order as soon as possible please speak with a webstore representative at 1-888-222-4346 ext. 704, Monday-Friday 7:00 AM - 5:00 PM Pacific Standard Time. Residents outside of the United States can call this number free of charge via Skype.
Thank you again for being a valued Corsair customer.

Sincerely,
Corsair Webstore Team"

Har nån annan fått ett liknande mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerione:

"Dear xxxxxx,
Your order # xxxxxxxx is on hold, pending further review.
To help us process your order as soon as possible please speak with a webstore representative at 1-888-222-4346 ext. 704, Monday-Friday 7:00 AM - 5:00 PM Pacific Standard Time. Residents outside of the United States can call this number free of charge via Skype.
Thank you again for being a valued Corsair customer.

Sincerely,
Corsair Webstore Team"

Har nån annan fått ett liknande mail?

Jag fick också samma meddelande. Undrar vad det betyder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Arzei:

Det är ju trist att de inte kan se till att få ut dessa i förväg - de flesta som är intresserade lär ju hämta sin nya processor och moderkort imorgon och får man då inte denna bracket förrän på tisdag så är det ju tråkigt.

För min egen del så har jag tur och har en H110i GT, så det ska väl gå ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen att det har dröjt är för att vi har haft svårt att få tag på AM4 moderkort samt Ryzen processorer för att kunna testa och validera vilka kylare som passar och vilka som inte passar, och hur en ny mounting bracket ska göras.

Men du kan vara säker med din H110i GT, den passar utan ny mounting bracket.

Skrivet av voleyro:

110gt, är det coolit versionen?? Om det nu går att köpa ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är Coolit versionen ja, går fortfarande att få tag på men heter endast H110i nu.

Skrivet av Aerione:

"Dear xxxxxx,
Your order # xxxxxxxx is on hold, pending further review.
To help us process your order as soon as possible please speak with a webstore representative at 1-888-222-4346 ext. 704, Monday-Friday 7:00 AM - 5:00 PM Pacific Standard Time. Residents outside of the United States can call this number free of charge via Skype.
Thank you again for being a valued Corsair customer.

Sincerely,
Corsair Webstore Team"

Har nån annan fått ett liknande mail?

Skrivet av mrbrix:

Jag fick också samma meddelande. Undrar vad det betyder?

Skickades från m.sweclockers.com

Era ordrar kommer att uppdateras inom några dagar.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Anledningen att det har dröjt är för att vi har haft svårt att få tag på AM4 moderkort samt Ryzen processorer för att kunna testa och validera vilka kylare som passar och vilka som inte passar, och hur en ny mounting bracket ska göras.

Men du kan vara säker med din H110i GT, den passar utan ny mounting bracket.

Det är Coolit versionen ja, går fortfarande att få tag på men heter endast H110i nu.

Era ordrar kommer att uppdateras inom några dagar.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Försöker mig på att beställa nu. " There is a problem adding this item to the shopping basket"
Jag har: Loggat in, valt scandinaviska sidan men så stöter jag på detta problem. De är väl inte slut?

Permalänk
Medlem

@napahlm: Försöker mig på att beställa nu. " There is a problem adding this item to the shopping basket"
Jag har: Loggat in, valt scandinaviska sidan men så stöter jag på detta problem. De är väl inte slut?

Har försökt sedan dagen Corsair började erbjuda produkten. Får samma problem hela tiden, då den säger att det blev ett problem och man ska kontakta en administratör. Lyckades av misstag lägga till produkten i kundvagnen när jag var inne på amerikanska versionen av sidan. Upptäckte det först när det inte gick att fylla i korrekt adress :P.

Skulle vara riktigt mysigt om någon kunde dela med sig hur de kringgick detta problem :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al-Habsi:

@napahlm: Försöker mig på att beställa nu. " There is a problem adding this item to the shopping basket"
Jag har: Loggat in, valt scandinaviska sidan men så stöter jag på detta problem. De är väl inte slut?

Har försökt sedan dagen Corsair började erbjuda produkten. Får samma problem hela tiden, då den säger att det blev ett problem och man ska kontakta en administratör. Lyckades av misstag lägga till produkten i kundvagnen när jag var inne på amerikanska versionen av sidan. Upptäckte det först när det inte gick att fylla i korrekt adress :P.

Skulle vara riktigt mysigt om någon kunde dela med sig hur de kringgick detta problem :).

Tänkte bara återkomma och säga att jag "löste" det. Helt plötsligt gick min order igenom. "Rycker på axlarna*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Era ordrar kommer att uppdateras inom några dagar.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Min order står fortfarande som Pending.
Jag fick också ett mail om att jag skulle kontakta kundservice. Är detta nödvändig eller är det bara att avvakta?

Mvh

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av WadE:

Min order står fortfarande som Pending.
Jag fick också ett mail om att jag skulle kontakta kundservice. Är detta nödvändig eller är det bara att avvakta?

Mvh

Det står likadant hos mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Det står likadant hos mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kontaktade precis kundservice och fick då reda på att de redan har "approved" min beställning. Personen på andra änden spådde att den kommer skickas till slutet av denna vecka. Hoppas att det är kort leveranstid.

Permalänk
Medlem

Har lyckats beställa nu i alla fall. Får se när den dyker upp.
Har ni andra fått era? Ungefär hur lång tid tog det från att ni beställt tills ni hade den i brevlådan?

Permalänk

Kanske kan vara värt att nämna för vissa som läser tråden såhär i efterhand:

Inet säljer Am4-stöd till bl.a. 212 Evo.
https://www.inet.se/produkt/5320179/cooler-master-am4-bracket
+
Frifrakt

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

Min order är fortfarande fast på "pending". Jag beställde 1 Mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Min order är fortfarande fast på "pending". Jag beställde 1 Mars.

Samma här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16