Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@kaya: Samma för mig. Suck. Undra vad det är för fel med leveranserna till Sverige/Norden. Sett folk som fått hem sina för några dagar sedan på andra ställen. Tror jag beställer ett annat kort om det dyker upp, men det ser ju omöjligt ut även det.

Permalänk
Medlem

Suck, samma här. Jag hinner fasiken bli gammal tills den kommer.....

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Avstängd

@Markram: Tänkt dig då hur det är för oss som redan är gamla.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

@kaya: Samma för mig. Suck. Undra vad det är för fel med leveranserna till Sverige/Norden. Sett folk som fått hem sina för några dagar sedan på andra ställen. Tror jag beställer ett annat kort om det dyker upp, men det ser ju omöjligt ut även det.

Med tanke på hur bra 1080 Ti visat sig presterar så är efterfrågan ganska stor och kort skickas ut allt eftersom från tillverkarna i mån om kort som dessutom skall fördelas ut på alla världsregioner, därefter skall butikerna beta av alla förbeställningar i tur och ordning innan de kan lista några kort på lager. Har komplett t.ex 22 stycken förbeställningar på Aorus Extreme och de bara få in 10 säger ju sig självt att det kan ta lite tid beroende på vilket nummer man har i kön sen så brukar inte lilla Sverige prioriteras några större batchar i början tyvärr..

Skrivet av Markram:

Suck, samma här. Jag hinner fasiken bli gammal tills den kommer.....

Ja du hinner bli en HEL månad gammal på sin höjd innan du får ditt kort

Det börjar ju nästan närma sig Evgas utskicks datum på FTW3 som börjar levereras efter 1:a Maj, skall bli kul att se om de håller tiden på SC2 och SC Black Edition som skall börja skickas ut runt 17:e April

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@kaya: jag är 30år... Närmre 40 än 20 😢

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk

@kaya: Innan ett EVGA GTX 1080 Ti Classified släpps så är jag både tunnhårig och grå i skägget. Visst fan, det är jag ju redan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markram:

@kaya: jag är 30år... Närmre 40 än 20 😢

Samma här, 32 nu..
Ju äldre man blir destå dyrare blir leksakerna.
Undra va man lägger pengar på om 20år 😊

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macce601:

Undra va man lägger pengar på om 20år 😊

20080Ti

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

BTW!
TweakTown har nu en ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme Edition Review!

http://www.tweaktown.com/reviews/8140/zotac-geforce-gtx-1080-...

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

För 18.000:-

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@macce601: dyra bilar eller bodelning.... Hoppas på den första haha

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Medlem

@kaya: nu får komplett ta och skärpa sig! pratade med de imorse och de sa att det borde komma in imorgon! nu när jag gick in och kollade på min order ser jag att det står den 21 april!

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela mina vänner att går att köpa Founders Edition för 7300 kr inklusive frakt från Tyskland för de som är intresserade.?

https://www.mindfactory.de/product_info.php/11GB-KFA2-GeForce...

Permalänk

Min order är också ändrad från 12 April till 21 April :\

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

BTW!
TweakTown har nu en ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme Edition Review!

http://www.tweaktown.com/reviews/8140/zotac-geforce-gtx-1080-...

Han skriver som en försäljare men verkar gilla kortet stenhårt. Lite udda att den andra recensionen skrev att det lät värre än övriga kort men i denna nämns inget om det. Han verkar inte heller kunna mäta ljudnivå. 67 grader överclockat och upp mot 2050 MHz stabilt är fina siffror. Hoppas guru3D och techpowerup som redan testat alla de andra korten får Zotac snart också.

Permalänk
Medlem

Testa Unigine senaste benchmark lite nyss.

1080p Extreme
4K Optimized

Hade problem dock att köra om jag hade MSI Afterburner igång, ska vara samma med EVGA Precision. Fungerade dock bra med ASUS GPU Tweak.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Hur gick det, fått nått svar?
Blev lite överraskad att det inte låg någon kupong i lådan, men och andra sidan så är det bara Wildlands jag skulle vilja spela och det har jag redan ^^

Har så klart också coilwhine på mitt ASUS kort, och det är som du säger i spel som har både hög belastning och hög fps så låter det mer än om det bara är hög fps.
Har fått för mig att det är lite lugnare nu efter en helgs spelande, men det kan ju vara för att man blivit vanare ljudet också

Jodå!

Jag försökte editera mitt inlägg men kunde inte! Dock var det inga problem att få en kod hemskickad om man mailade: spelpakopet@netonnet.se. Fick inom 1 dygn

Ursäkte sent svar

Visa signatur

🎮 AMD Ryzen 5 5600X | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 DDR4 | ASUS Strix B550-F | ASUS RTX 3080 TUF
Fractal Meshify 2 Compact | 🖥️ ASUS PG279Q | ⌨️ Logitech G915 TKL | 🖱️ Logitech G PRO X SUPERLIGHT
🎧 Beyerdynamic TYGR 300R | 🔈 JBL 305P MKII | 🔊 Sound BlasterX AE-5 Plus | 🎤 Shure MV7 USB

Permalänk
Medlem

Läste precis att spel på köpet dealen gäller bara till 18 april så "köper" man sitt 1080 ti efter så lär man missa gratis spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Läste precis att spel på köpet dealen gäller bara till 18 april så "köper" man sitt 1080 ti efter så lär man missa gratis spel

Ja det suger rätt hårt tycker jag, framförallt när korten inte hinner komma ut på marknaden.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wesslan1:

Läste precis att spel på köpet dealen gäller bara till 18 april så "köper" man sitt 1080 ti efter så lär man missa gratis spel

Enligt komplett så får vi koden

"Då är det inga bekymer, vi ser ju när ni lägger ordern, så ifall den kommer efter detta erbjudandet så löser vi ju koden åt er :)"
"Ni får den via mail och sedan redeemar ni den"

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: pratade med komplett alldeles nyss och de sa att 21 april inte är bekräftat det heller spel koderna är inget att oroa sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggmonstret:

Jodå!

Jag försökte editera mitt inlägg men kunde inte! Dock var det inga problem att få en kod hemskickad om man mailade: spelpakopet@netonnet.se. Fick inom 1 dygn

Ursäkte sent svar

Härligt, mailade dom också då

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

@David_87:

Spännande. Köpte också vanliga, ligger på posten men väntar på resterande delar. Vad får du för temps och är ljudnivån ok?

Verkar hålla sig strax över 70 strecket och ljudnivån är väldigt bra, nu kör jag med hörlurar ändå så det hade inte gjort så mkt om fläktarna kört på ännu lite tuffare.

Skrivet av Beatnutz:

Ofan

Kan jag inte riktigt hålla med om. Jag hade nog snäppet bättre FPS i de spelen jag spelar ofta (som funkar i SLI). Men det handlar om 5-8 FPS eller liknande så det spelar inte så stor roll när det är uppe i +90 FPS. Däremot så är det ju bra mycket tystare och mindre värme i burken. Samt att man nu slipper SLI-strul i spel så det är skönt.

Du har säkert rätt i att dom spel som skalar bra med SLI ser högre prestanda. Kändes dock som att det var för många titlar som tog en väldans massa tid att få stöd och sedan dålig skalning när det väl kom. Så skönt att slippa det hela nu iaf!

Permalänk

Ursäkta om jag ställer en fråga som eventuellt redan har besvarats flera gånger, men ungefär hur många är det hittills som sitter med sina partnertillverkade kort i handen? Blir inte riktigt klok på butikernas lagerstatus. Det står "i lager" på prisjakt men "beställningsvara" på butikernas egna webbplatser.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Ursäkta om jag ställer en fråga som eventuellt redan har besvarats flera gånger, men ungefär hur många är det hittills som sitter med sina partnertillverkade kort i handen? Blir inte riktigt klok på butikernas lagerstatus. Det står "i lager" på prisjakt men "beställningsvara" på butikernas egna webbplatser.

Många butiker länkar direkt till distributörernas lagersaldo för att slippa lagerföra varor själva och i det här fallet då det är brist på GTX 1080 Ti så försöker distributörerna fördela ut korten rättvist mellan butikerna därför kan lagersaldot vara lite missvisande.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hybinette:

Ursäkta om jag ställer en fråga som eventuellt redan har besvarats flera gånger, men ungefär hur många är det hittills som sitter med sina partnertillverkade kort i handen? Blir inte riktigt klok på butikernas lagerstatus. Det står "i lager" på prisjakt men "beställningsvara" på butikernas egna webbplatser.

Jag fick mitt Asus 1080 Ti Strix i fredags från Inet. Men då var det från en sedan tidigare försenad leverans som jag hade bokat så tidigt som det gick från Inet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

gigabyte gaming oc och msi armor verkar inte vara någon höjdare för 1080ti. Var dumsnål och beställde en gaming oc utan att läsa något av de lilla feedback som finns. Till slut fann jag några kommentarer av användare som säger att kylaren ej lämpar sig för denna chip. ~2500 rpm på fläktarna och kylaren har svårt att hålla värmen under 80 grader.

Som tur fick jag tag på kund tjänsten före dom skicka kortet, och inväntar en bomb säker palit jetstream.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av Najk:

Jag fick mitt Asus 1080 Ti Strix i fredags från Inet. Men då var det från en sedan tidigare försenad leverans som jag hade bokat så tidigt som det gick från Inet.

Är det stor skilland mellan FE och den i 4k?

Permalänk
Avstängd

Pratade med Inets support som är trevlig som alltid, verkar som det blir att bygga dator efter påsk.

Så nu tänker jag titta på alla säsonger av Star Trek med sambon, hon skall få lida för världens orättvisa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sepultura1:

Är det stor skilland mellan FE och den i 4k?

Vad jag sett så presterar de flesta 3:e-partskorten bättre eller aningens bättre än FE-korten, men skillnaden är väl försumbar vad gäller FPS.
Istället är det ju intressant med ljudnivåer och kylningsförmåga - och där ligger FE-korten i en del fall långt efter.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X