Vart är mitt Minecraft konto?

Permalänk
Inaktiv

Vart är mitt Minecraft konto?

Hej,

Jag var en av de som köpte minecraft när spelet befann sig i beta. Har loggat in då och då. Idag när jag skulle logga in så ser jag att sidan har en helt annan struktur och även nytt system, och systemet verkar inte hitta mitt konto alls, även om jag använt mig av "återställ lösenord".

Då brukade man logga in med hjälp av sitt nick, men nu ser jag att man loggar in med hjälp av email, + att man måste migrera sitt gamla konto till det nya systemet. Men jag verkar inte hitta kontot alls, har inte heller fått något mail. Jag kommer endast ihåg mitt nick och lösenordet, och skulle även kunna gissa mig till, till vilken mailadress som användes vid skapandet av kontot.

Har skrivit till supporten men inte fått något svar ännu (de säger 1-2 dagars ) och har väntat ca 4-5 dagar. Har även skrivit till dem på Facebook, men inget svar där heller.

Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Mitt konto migrerade sig själv tror jag, har inget minne av att jag flyttat det.
Loggar fortfarande in med nick, även om det står e-mail. En polare hade problem med att logga in med e-mail men fungerade med nick.
Tänk även på att nicket är case-sensative.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Purrfected:

Mitt konto migrerade sig själv tror jag, har inget minne av att jag flyttat det.
Loggar fortfarande in med nick, även om det står e-mail. En polare hade problem med att logga in med e-mail men fungerade med nick.
Tänk även på att nicket är case-sensative.

Verkar inte fungera att logga in med nick, står "en giltigt epost adress krävs (när man skriver in nick

Permalänk
Medlem

@Dejch: Loggar du in här? https://account.mojang.com/login

Annars vet jag tyvärr inte, du får nog vänta på deras support :/
Säker att du har stor boktstav på rätt ställe? Om du använde stor bokstav?
Även nicket är case-sensative.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Purrfected:

@Dejch: Loggar du in här? https://account.mojang.com/login

Annars vet jag tyvärr inte, du får nog vänta på deras support :/
Säker att du har stor boktstav på rätt ställe? Om du använde stor bokstav?
Även nicket är case-sensative.

@Purrfected Tack så mycket för hjälpen, men jag har testat alla länkar inkl den du gav mig.

Verkar inte heller få något mail till min mail, så jag är rädd att jag skapade kontot med en gammal mailadress som jag dessutom stängt ner.

Så mitt enda sätt för mig att bevisa att jag faktiskt äger spelet är antingen genom att ge dem mitt nickname + lösenord, eller leta fram kredithistoriken vilket är omöjligt .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

@Purrfected Tack så mycket för hjälpen, men jag har testat alla länkar inkl den du gav mig.

Verkar inte heller få något mail till min mail, så jag är rädd att jag skapade kontot med en gammal mailadress som jag dessutom stängt ner.

Så mitt enda sätt för mig att bevisa att jag faktiskt äger spelet är antingen genom att ge dem mitt nickname + lösenord, eller leta fram kredithistoriken vilket är omöjligt .

jag provade precis logga in med mitt konto (spelade på den tiden då man använde nick som login) och det fungerade inte, fick samma meddelande som du fick, så jag fick använda denna länk: https://account.mojang.com/migrate

nu fungerar det (gjorde detta nyss bara för att prova)