Nu har jag fått nog, hjälp mig hitta titeln på spelet!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått nog, hjälp mig hitta titeln på spelet!

Som sagt, efter flera års funderande av och till, flertalet flashbacks och minnesluckor så måste jag söka hjälp av er! Jag söker namnet på ett gammalt spel, inte för att jag vill spela det igen men för att namnet på spelet är min 7+ år långa "jag har det på tungan"-känsla. Jag måste hitta namnet, se lite bilder från spelet och få den där "AAAH JUSTE!!"-upplevelsen, släppa skiten och gå vidare med mitt liv. Jag kan såklart bara förse er med en luddig och otydlig beskrivning där samtliga punkter bör ifrågasättas, jag har inga som helst bilder att visa som hjälp. Trots oddsen emot oss, så kanske vi ändå kan lyckas att hitta spelet.

-Spelet måste vara minst 10 år gammalt, snarare bortåt 12-15 år.
-Antingen var det till PS1 eller gamecube, kanske ps2.
-Du kontrollerade en karaktär, såg hyffsat mänsklig ut och inte mycket till kroppsrustning. Endast kläder, mer eller mindre. Tror han var muterad på något sätt, hade någon konstig arm med olika vapen i (jag ser en piska framför mig, kanske kunde du skjuta med).
-Kameravinkel från sidan och du rörde dig i 2D.
-Biohazard stil, det va mycket giftiga områden och radioaktivt avfallsmiljö. Väldigt mörk och dyster atmosfär.
-Vill minnas att spelet såg väldigt snyggt ut (för sin tid).
-Jag ser skarpa kontrastfärger i spelet, tror dessa var för speciella föremål du ville ta för att få diverse boosts.
-Platform-stil med olika fiender och bossar.
-Tror inte spelet va så populärt, jag kan inte hitta någonting om det utan att veta namnet.
-Du var väldigt smidig, hoppade högt, voltade osv.
-Spelet är inte till NES, N64. är 100% på detta, ps1 och framåt.

Det är INTE:
Metroid
Castlevania
Megaman
Bionic Commando
Prototype
Oddworld: Abe's Oddysee (påminde av nån anledning av detta)
Soul Reaver
Heart of Darkness
Vagrant Story
Brave Fencer Musashi
Apocalypse
Eternal Darkness

Fruktansvärt luddigt och passar in på hundratals titlar, men jag har letat i listor för tillgängliga spel för nämnda konsoller hur många gånger som helst av och till i åratal men har fortfarande inte hittat någonting som kan vara i närheten. Mitt liv har stannat, min hjärna är blockerad, send help!

Skrivet av Cael79:

Efter mycket letande så gissar jag på Wild 9.

WE DID IT SWECLOCKERS! Spelet heter Wild 9! Tack för all hjälp, ni är ovärdeliga<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Metroid?

Skrivet av Marticus:

Som sagt, efter flera års funderande av och till, flertalet flashbacks och minnesluckor så måste jag söka hjälp av er! Jag söker namnet på ett gammalt spel, inte för att jag vill spela det igen men för att namnet på spelet är min 7+ år långa "jag har det på tungan"-känsla. Jag måste hitta namnet, se lite bilder från spelet och få den där "AAAH JUSTE!!"-upplevelsen, släppa skiten och gå vidare med mitt liv. Jag kan såklart bara förse er med en luddig och otydlig beskrivning där samtliga punkter bör ifrågasättas, jag har inga som helst bilder att visa som hjälp. Trots oddsen emot oss, så kanske vi ändå kan lyckas att hitta spelet.

-Spelet måste vara minst 10 år gammalt, snarare bortåt 12-15 år.
-Antingen var det till PS1 eller gamecube, kanske ps2.
-Du kontrollerade en karaktär, sedd från sidan. Tror han var muterad på något sätt, hade någon konstig arm med olika vapen i (jag ser en piska framför mig, kanske kunde du skjuta med).
-Biohazard stil, det va mycket giftiga områden och radioaktivt avfallsmiljö. Väldigt mörk och dyster atmosfär.
-Vill minnas att spelet såg väldigt snyggt ut (för sin tid).
-Jag ser skarpa kontrastfärger i spelet, tror dessa var för speciella föremål du ville ta för att få diverse boosts.
-Platform-stil med olika fiender och bossar.
-Du var väldigt smidig, hoppade högt, voltade osv.

Fruktansvärt luddigt och passar in på hundratals titlar, men jag har letat i listor för tillgängliga spel för nämnda konsoller hur många gånger som helst av och till i åratal men har fortfarande inte hittat någonting som kan vara i närheten. Mitt liv har stannat, min hjärna är blockerad, send help!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Metroid?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr inte metroid, inte castlevania heller.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Megaman?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foffie:

nej

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Bionic Commando?

Bionic Commando: Rearmed nedan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bionic Commando?

Bionic Commando: Rearmed nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=AvoRED6loCs

Det var en bra gissning, men nej Alla gissade spel är för gamla, det jag tänker på ser mycket mer modernt ut i jämförelse.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Prototype?

Glöm det, antagligen för nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Prototype?

Skickades från m.sweclockers.com

också bra gissning, men tyvärr (såg coolt ut dock hehe). Det spelet ser för nytt ut.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Oddworld: Abe's Oddysee?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Abe's Oddysee?

Kollade en längre stund, så det påminner väldigt mycket om det antar jag för kunde inte utesluta det direkt. Men man spelade inte som ett monster.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Säker på 2d? Jag kommer att tänka på Soul reaver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigilius:

Säker på 2d? Jag kommer att tänka på Soul reaver.

Inte Soul Reaver. Det är inte många punkter jag är 100%, tyvärr, men det mesta jag ser i huvudet så är det 2D.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

PS1: Heart of Darkness

Permalänk
Medlem
Skrivet av saxxon:

PS1: Heart of Darkness

Nej tyvärr!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Inte 2d, men Vagrant Story?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

Inte 2d, men Vagrant Story?

Inte Vagrant Story, allt hände i "realtid", inget turn based.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Ok, då letar jag vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

@Marticus: Ok, då letar jag vidare.

Uppskattar all hjälp!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kastar väl in Bruce Willis spelet Apocalypse till PS1 som förslag. Men det spelet är nog knappast värt att återbesöka.

Permalänk
Medlem

Brave Fencer Musashi

Permalänk

Något liknade på AMIGA Amiga var ju duktigt att visa grafik i jämförelse med andra plattformar på den tiden så jag tror att du hadde en AMIGA eller är det bara jag som är för gammal

Flashback
https://www.youtube.com/watch?v=KVni0T7cEOk

Another World
https://www.youtube.com/watch?v=wjMf_bEfqIc

Eller är jag inne på rätt spår?

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekDown:

Kastar väl in Bruce Willis spelet Apocalypse till PS1 som förslag. Men det spelet är nog knappast värt att återbesöka.

Skrivet av stanikz:

Brave Fencer Musashi

Förbaskat, inget av dom

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Något liknade på AMIGA Amiga var ju duktigt att visa grafik i jämförelse med andra plattformar på den tiden så jag tror att du hadde en AMIGA eller är det bara jag som är för gammal

Flashback
https://www.youtube.com/watch?v=KVni0T7cEOk

Another World
https://www.youtube.com/watch?v=wjMf_bEfqIc

Eller är jag inne på rätt spår?

Har aldrig ägt en Amiga så en punkt jag är 100% på, yay!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Fanns det inte plattformsliknande segment i Eternal Darkness till Gamecube? Känns dock som att du borde ha kommit ihåg sanitymetern om det var detta spel...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Fanns det inte plattformsliknande segment i Eternal Darkness till Gamecube? Känns dock som att du borde ha kommit ihåg sanitymetern om det var detta spel...

Tyvärr inte

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Har aldrig ägt en Amiga så en punkt jag är 100% på, yay!

Haha men vad synd

Tycker ändå jag träffade bra ändå på beskrivningen

Var det då en PC och något tio år frammåt... När är du född?

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Haha men vad synd

Tycker ändå jag träffade bra ändå på beskrivningen

Var det då en PC och något tio år frammåt... När är du född?

Född -91, var ej på pc!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte heller sluta leta. Men kolla igenom den här listan: http://www.denofgeek.com/games/playstation/29182/the-top-50-u...
Känns som One och c-12 final resistance kan passa in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekDown:

Nu kan jag inte heller sluta leta. Men kolla igenom den här listan: http://www.denofgeek.com/games/playstation/29182/the-top-50-u...
Känns som One och c-12 final resistance kan passa in.

Nej jag fattar inte hur jag inte hittat spelet efter alla dessa år. Ska gå och sova nu (jobbat natt), ska kolla listan du länkade sen! TAck för all hjälp sålänge!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻