Green friday på CDON den 28/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag måste säga att CDON är riktigt oseriösa. Bland annat påstår de att 850 500GB EVO är prissänkt från 1999 samt att 8700K skulle vara sänkt från 4490, jo tjena.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mocka:

Angående lockpriser så är det definitivt så på 8700K (båda versionerna)
http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-8700k-3-7-ghz-12mb...
http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-8700k-3-7ghz-socke...

Ordinarie pris 4390-4490kr, jo tjena mittbena. Faktum är att Inet och flera andra ligger ytterligare 300kr under CDONs reapris. Tittar man dessutom på CDONs prisstatistik så...ja.

Roligt att den andra ligger under "hushållsapparater"

Man bör ju vara medveten om att cdon även agerar marknadsplats åt andra företag vilket gör att det faktiskt kan vara så att deras ordinarie priser är de som hävdar samtidigt som prisjakt visar att de sålt samma sak till lägre priser. Något som förtjänstfullt exemplifieras med den i7 som finns under hushållsapparater och säljs av conrad via cdon marknadsplats

Sedan kan de såklart fula sig med sina priser också, men det marknadsplatsen gör det hela lite svårare att överblicka.

Permalänk
Medlem

Att det ens är lagligt att annonsera med "ordinariepris" är ju BS.

Sorry för OT.

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Jag är bara intresserad av en högtryckstvätt, speciellt Nilfisk som dom hade förra vevan, och CDON brukar ju vara känd för att ha samma varor om och om igen på sina reor! Så håller bara tummrna nu... För erbjudandet med Kärcher var nog en av dom sämre jag sett

Jag slog till på kärchers k7.

Blev ca 3800 med kod 20% cdon+ 288:- och refunder ca 190:- så den blev rätt bra i pris ändå 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Blev en slow cooker här med, hoppas man kan få god mat med den

Det är jag rätt säker på, har kompisar som använder liknande.
Och den hade ju fått bra omdömen

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nöp en Xbox one controller för 350 pix. Bra pris!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Köpte en 8bitdo SNES kontroller
http://cdon.se/spel/8bitdo_snes30_bluetooth_gamepad-37838676

Kommer bli en bra användning till emulator spelandet speciellt till Retropie

Skulle rekommendera att skaffa den nya 8bitdo snes kontrollen http://cdon.se/spel/8bitdo_sn30_pro_bluetooth_gamepad-4146802...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jag är bara intresserad av en högtryckstvätt, speciellt Nilfisk som dom hade förra vevan, och CDON brukar ju vara känd för att ha samma varor om och om igen på sina reor! Så håller bara tummrna nu... För erbjudandet med Kärcher var nog en av dom sämre jag sett

4100:- för enKärcher Högtryckstvätt K7 FC Plus Flex tycker jag är ett ganska bra pris och slog till.
Men de kanske vill ha en gratis 😁

Permalänk
Medlem

Samsung 500GB 850 EVO 1379kr hos cdon och inet

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

4100:- för enKärcher Högtryckstvätt K7 FC Plus Flex tycker jag är ett ganska bra pris och slog till.
Men de kanske vill ha en gratis 😁

Enligt mig så är Kärcher "skit" och klart mycket dyrare än vad man får, därmed är Nilfisk klart bättre när det gäller kopplingar,slang samt packningar. Men bästa av dom är helt klart Stihl 129 SE Plus istället Tyskt tillverkad med tyngd på grejerna. Och behövs aldrig laga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Enligt mig så är Kärcher "skit" och klart mycket dyrare än vad man får, därmed är Nilfisk klart bättre när det gäller kopplingar,slang samt packningar. Men bästa av dom är helt klart Stihl 129 SE Plus istället Tyskt tillverkad med tyngd på grejerna. Och behövs aldrig laga

Nilfisk är samma skit, Vill man ha kvalite köper man Kränzle

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Nilfisk är samma skit, Vill man ha kvalite köper man Kränzle

Tack för tipset! Hade totalt missat detta märke

Men jag tror jag siktar tillsvidare på en Stihl då det är inte speciellt grovarbete jag behöver högtryckstvätten till

Permalänk
Medlem

Om man letar efter specifika varor på reor är det lätt att bli besviken. Om man istället ser det som ett tillfälle att göra allmänna klipp så blir det mycket roligare. Tex så gick Beyerdynamics T1 2 gen för ca 5000kr. Lite research visar att dessa hörlurar är bland det bästa du kan få för rimliga pengar och har legat ganska stadigt runt 8000 kronor sen de släpptes. End-game hörlurar för mid-range pris är ju skapligt yummy.

Men visst det är fult hur de böjer på regler och fifflar med priser. Dock inget som rör oss så mycket mer än just principen. Som en internetanvändare i Sverige är det ju busenkelt att kolla upp ifall priset är bra eller inte.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.