Kan inte installera en drivrutin. Windows 7 64bit

Permalänk

Kan inte installera en drivrutin. Windows 7 64bit

Hej!

Jag har försökt installera en drivrutin för BOSS GT-1. Under processen så kommer detta upp. Drivern är den korrekta för mitt Windows och är från BOSS officiella hemsida: https://www.boss.info/global/support/by_product/gt-1/updates_....

Om jag går in på egenskaper för setup.exe så står detta. Det står alltså att "Den digitala signaturen är OK" och att den gäller tom 2016-06-22. Detta datum har ju sedan länge passerat men jag har installerat andra drivers till andra saker där signaturen gått ut utan några problem? Jag har dessutom försökt att ställa tillbaka windowsklockan till ett giltligt datum och stängt av internet men Windows frågar fortfarande om digital signatur.

Den lösning som "funkade" var att klicka F8 vid boot och välja "inaktivera krav på digital signatur" eller något sånt. Drivrutinen installerades då men så fort jag startar datorn i ett normalt läge så funkar inte drivrutinen. Jag vill inte behöva starta min dator i detta läge varje gång för att den ska fungera då det bland annat ska vara riskfyllt och det verkade heller inte som drivrutinen för mitt trådlösa internet (USB) fungerade korrekt. Den höll på att kopplas in och ur i detta läget.

Vad ska jag göra? Finns det något sätt att ta bort krav på digital signatur för en specifik driver eller något sånt? Varför blir det såhär? Jag hämtade ju drivern från deras officiella hemsida och hårdvaran är också legit.

Tack!

Permalänk
Medlem

@The Oskar BB:
Windows 7 är väldigt petig när det kommer till 64bit drivrutiner, och är de inte "korrekt" signerade, då får man det problemet du upplever.

Det finns en 32bit setup också i zip-filen, så prova den, då till skillnad mot 64bit drivrutiner "krävs inte" digital signatur för 32bit drivrutiner.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@The Oskar BB:
Windows 7 är väldigt petig när det kommer till 64bit drivrutiner, och är de inte "korrekt" signerade, då får man det problemet du upplever.

Det finns en 32bit setup också i zip-filen, så prova den, då till skillnad mot 64bit drivrutiner "krävs inte" digital signatur för 32bit drivrutiner.

@Belzader

Tack för svaret! Tyvärr så när jag försöker starta 32-bit versionen så kommer detta upp. Så jag kan inte testa 32-bitsversionen.

Permalänk
Medlem

@The Oskar BB:
Det kanske fungerar om du istället "går bakvägen" d.v.s via enhetshanteraren väljer att uppdatera drivrutinen, och väljer "Browse my computer for driver software" och sedan pekar på denna Win7\Files\32bit\Files\ mapp.

Risken finns dock att det blir bara drivrutinen som installeras, d.v.s finns det någon programvara som installeras via setup programet kommer den inte att installeras.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.