Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Blir informationen krypterad ändå? (SSL/HTTPS)

Permalänk
Medlem

Blir informationen krypterad ändå? (SSL/HTTPS)

Hej,
Det är som så att jag håller på att försöker få upp SSL/HTTPS att fungera med Seafile, jag har fått det att fungera men får ett felmedelande att det inte är ett "trusted cert" men min fråga är om det fortfarande blir krypterat?

Så här står det:

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Anslutningen kommer vara krypterad men många webbläsare kommer slänga upp stora varningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk

Ja kommunikationen kommer att vara krypterad.
Det som skiljer att din dator inte hittar någon godkänd certifikatsutfärdare till ditt certifikat då du har genererat det själv.
Det blir inte mindre säkert för det men en besökare kanske funderar lite vad det handlar om.
Gäller det en privat server, privat forum eller något annat för dina närmaste spelar det ingen roll. Du kan ju berätta för den att acceptera och godkänna certifikatet bara så kommer webbläsaren att anse att det är ok.