Förslag på startpaket / Arduino

Permalänk
Medlem

Förslag på startpaket / Arduino

Jag är på jakt efter det mest prisvärda startpaketet för Arduino som säljs i Sverige. Med prisvärt menar jag inte det billigaste utan så mycket "bang for the bucks", dvs så många delar som möjligt.

Tanken är att jag ska komplettera med delar från AliExpress, men vill gärna börja leka under semestern. Så att vänta några veckor är inte aktuellt i dagsläget.

Målsättningen är främst att fräscha upp mina elektronikkunskaper igen, har inte hållit på med det sen gymnasiet och är 37 år idag. Programmeringen är inget större problem eftersom jag jobbar som systemutvecklare till vardags.

Alla förslag tas tacksamt emot!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Den där boxen med massor med demoexperiment för ca 7-800 är ganska prisvärd anser jag ifall man är ute efter en lärande upplevelse. Ifall man redan kan allting är det inte så värt men ajg tycker den är kanon! Du kan inte ha missat den ifall du har googlatb runt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Kjell och co har ju något "komma-igång-paket". Har inte köpt det själv men fördelen är ju att det är lättillgängligt. Kostar en 700-800:-

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Det är en lite jobbig fråga du ställer, vad ska du göra med den?