Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ett bra VESA fäste för kompakt lägenhet?

Permalänk
Medlem

Ett bra VESA fäste för kompakt lägenhet?

Kommer antagligen flytta till en mindre lägenhet och kommer då behöva köpa ett mindre skrivbord.

Detta gör att det blir svårare att ha mina 2 skärmar (24" och 27") på mitt skrivbord.

Finns det något bra fäste ni kan föreslå till en 27" och en 24" skärm? Helst något som går att justera båda skärmarna.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det finns ställ som är nästan helt stela men man kan justera skärmarnas placering en aning, dessa ställ har ofta en fot som står på bordet. Sen finns det också de som har oberoende rörliga armar för att justera skärmarna, dessa har ofta någon form av skruvanordning för att fästas i bordet.

Jag tycker du ska ha det sista alternativet om du har lite plats att spela på, något som den här kanske.

Permalänk
Medlem

Är supernöjd med denna. Andas verkligen kvalité trots det låga priset. Jag var i samma sits för ett par månader sedan. Jag fick intrycket att svenska marknaden på skärmstativ är ganska urvattnad. Hade svårt att hitta attraktiva produkter som inte var superdyra. Skulle råda dig att leta runt på tyska amazon. Där finns mycket mer att spana in!

Permalänk
Snusfri

Hur planerar du att ha skärmarna? Sida vid sida?
Om inte så skulle jag nog rekommendera att du har ena skärmen på skrivbordet och monterar den andra på ett väggfäste.

Liknande detta

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro