Super Mario Odyssey-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Reserverad här. Men så såg jag kollinummret. Inte sökbart ännu. Så på gång även här, vore kul om den dyker upp redan imorgon.

Syns på ordersidan på sitt Elgigantkonto om någon undrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa spåra kollinumret på postnord istället för bring (som elgiganten felaktigt vidarebefordrar till). Där finns det med i systemet

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av drewi:

Testa spåra kollinumret på postnord istället för bring (som elgiganten felaktigt vidarebefordrar till). Där finns det med i systemet

Står såhär på Postbord har beställt från Elgiganten:

Skrivet av PN:

Play Nöjesdistribution AB
2017-10-25 11:59
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Så det går förhoppningsvis iväg ikväll.

Permalänk
Medlem

Min förhandsregistrerades igår, men den har inte ens skickat än, förvänta er inte att de kommer iväg fören imorgon som vanligt dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mario skickat idag, så bör dyka upp imorrn. Nu blir det till att skynda o köra klart Zelda, har bara sista slutbossen kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

För min del handlar det mest om andrahandsvärde, det är väldigt ofta jag säljer singleplayer-spel när jag är klar med dem då jag sällan spelar igenom en gång till. Detta görs bara bättre av att Nintendos spel ofta behåller sitt originalpris väldigt länge.

Som nu senast, köpte Metroid till 3DS för 388:-, sålde för 310:- när jag kände mig klar med spelet. 11 timmars underhållning för 78 spänn.

Eller som Mario + Rabbids, tyckte verkligen det var brutalt tråkigt så då var jag glad att jag kunde sälja det och inte förlora så mycket på affären.

DET HÄR. Är vad jag behövde läsa inför nya Mario. Ska köpa - sen sälja. TACK.
Tradera då eller?
Vad fick du för Mario + Rabbids? Har själv tvekat på det eftersom jag har XCOM 2 i min backlog som ser betydligt mer underhållande ut, och nu när Odyssey släpps känns Mario + Rabbids subpar.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som köper Odyssey på Eshop?

EDIT: Har precis upptäckt man kan förladda Odyssey på Eshop nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Cooling23:

Är det bara jag som köper Odyssey på Eshop?

EDIT: Har precis upptäckt man kan förladda Odyssey på Eshop nu.

Vet folk som har köpt det via Sydafrika för 400:- och laddar ned.
Jag kör fysiska kopior all the way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

DET HÄR. Är vad jag behövde läsa inför nya Mario. Ska köpa - sen sälja. TACK.
Tradera då eller?
Vad fick du för Mario + Rabbids? Har själv tvekat på det eftersom jag har XCOM 2 i min backlog som ser betydligt mer underhållande ut, och nu när Odyssey släpps känns Mario + Rabbids subpar.

310:- där också, det låg ju för 399 nytt i 3 veckor typ när jag sålde det, nu har det ju gått upp igen.

Jag säljer i facebook-grupper så slipper man vänta och betala avgifter.

Tyckte verkligen det var ofantligt tråkigt, så enformigt, stelt och linjärt. Kan inte förstå att det är så hyllat men det är upp till var och en såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är det bara jag som köper Odyssey på Eshop?

Nope, kör bara digitalt, endast Zelda jag köpt fysiskt. Laddat ner det färdigt så ungarna blir nog lätta att väcka på fredag, kanske lite svårare att få iväg dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drewi:

Testa spåra kollinumret på postnord istället för bring (som elgiganten felaktigt vidarebefordrar till). Där finns det med i systemet

Stämmer bra, förhoppningsvis börjar de röra sig idag med. Vore inte dumt att ha den i Switchen redan imorgon kväll. Samt ökad chans för leverans innan helgen för de som har längre leveranstid förstås.

Permalänk
Inaktiv

Mitt spel fick en uppdatering i Härryda nyss så rör sig gör den. Får se om den når Örebro under natten bara, garanterad leverans imorrn isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Mitt spel fick en uppdatering i Härryda nyss så rör sig gör den. Får se om den når Örebro under natten bara, garanterad leverans imorrn isåfall.

Min är i Härryda med nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Min är i Härryda med nu

Nice! Örebro under natten här, har den idag. Blir att hämta ut efter jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är det bara jag som köper Odyssey på Eshop?

EDIT: Har precis upptäckt man kan förladda Odyssey på Eshop nu.

Köper också Odyssey där. Spelet är nedladdat och väntar på att klockan ska slå över till fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Vet folk som har köpt det via Sydafrika för 400:- och laddar ned.
Jag kör fysiska kopior all the way.

... men måste man inte ha Sydafrikanska Nintendo eShop Cards då?

Skrivet av Segge:

Nope, kör bara digitalt, endast Zelda jag köpt fysiskt. Laddat ner det färdigt så ungarna blir nog lätta att väcka på fredag, kanske lite svårare att få iväg dock

Skickades från m.sweclockers.com

Ville köpa digitalt men att jag kan sälja det sen är något som är applicerbart för snåla mig Har ingen förbehållning för att samla på spel. In med det nya, ut med det gamla.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

... men måste man inte ha Sydafrikanska Nintendo eShop Cards då?

De som har köpt har köpt med sitt svenska kreditkort.

Permalänk
Medlem

Ska ner till Coop och hämta mitt exemplar av SMO nu på lunch.
499:- på elgiganten

\\Rhames

Permalänk

Grattis ni som fått era ex. Själv undrar jag om jag får något i och med att min order, där bara SMO finns, är "delvis skickad" av Spelbutiken, det kan man ju undra vad de menar med...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv

Blir en seg eftermiddag med ett av årets största, kanske till och med största, spelsläpp liggandes väntandes på ICA-posten.

Skrivet av Role_Model:

Grattis ni som fått era ex. Själv undrar jag om jag får något i och med att min order, där bara SMO finns, är "delvis skickad" av Spelbutiken, det kan man ju undra vad de menar med...

Emballaget skickat?
Kan ju vara någon otydlig formulering om att den är klar för leverans men inte upphämtad av fraktbolaget också, men då borde den stå som "skickad" eller motsvarande som andra ÅF'ar gör.

Knepigt iallafall, hoppas du har den senast imorgon iallafall.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Blir en seg eftermiddag med ett av årets största, kanske till och med största, spelsläpp liggandes väntandes på ICA-posten.

Emballaget skickat?
Kan ju vara någon otydlig formulering om att den är klar för leverans men inte upphämtad av fraktbolaget också, men då borde den stå som "skickad" eller motsvarande som andra ÅF'ar gör.

Knepigt iallafall, hoppas du har den senast imorgon iallafall.

Tack, det hoppas jag, och att paketet inte är tudelat. Skämt åsido, jag kontaktade dom via deras chatt och fick svaret att det skickades igår samt att de har problem med orderstatusar för närvarande. Det vore ju riktigt mysigt om det faktiskt landar redan i eftermiddag!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar har också kommit, hämtar det efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Min 6-åriga dotter sitter och spelar nu, själv jobbar jag brevid
\\Rhames.

Permalänk
Medlem

Åh, Elgiganten levererar! Lite mer än 3 timmar jobb till sen kör jag och hämtar ut mitt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Helt OT, men det slog mig precis och jag var tvungen att dela mina tankar.

"Alla" vet att förhandsbokningar är djävulens påfund och att det är korkat. Ändå har många i tråden förhandsbokat och det slog mig att Nintendo, bakåtsträvare som få, faktiskt levererar en HEL och REN produkt från början. Jag kan inte minnas någon konsumentstorm kring någon release av ett Nintendospel.

TL;DR
Old style rules!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Role_Model:

Tack, det hoppas jag, och att paketet inte är tudelat. Skämt åsido, jag kontaktade dom via deras chatt och fick svaret att det skickades igår samt att de har problem med orderstatusar för närvarande. Det vore ju riktigt mysigt om det faktiskt landar redan i eftermiddag!

Låter betydligt bättre detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frisell:

Helt OT, men det slog mig precis och jag var tvungen att dela mina tankar.

"Alla" vet att förhandsbokningar är djävulens påfund och att det är korkat. Ändå har många i tråden förhandsbokat och det slog mig att Nintendo, bakåtsträvare som få, faktiskt levererar en HEL och REN produkt från början. Jag kan inte minnas någon konsumentstorm kring någon release av ett Nintendospel.

TL;DR
Old style rules!

Inget problem med förbokning, problemet är om produkten i fråga är undermålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställt från Spelbutiken för länge sedan. Någon som fått sitt exemplar i lådan från dom ännu? Gissar på att det kommer imorgon annars, dom brukar vara bra av egen erfarenhet. Skulle kanske beställt det från Elgiganten då en del av er redan verkar sitta och spela det.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har hämtat ut mina exemplar de två andra har jag fått i veckan med.

Ps det är bara skal ej spel på Sonic och WB.

Permalänk
Medlem

Här trodde man att köpa digitalt var vägen att gå för att vara bland dom första att spela, men så läser man att var och varannan har eller kommer få sitt idag. NEJ jag är inte alls avundsjuk, INTE DET MINSTA. Fick iaf en ny diskmaskin idag, blir NÄSTAN lika kul att koppla in den som att spela Odyssey

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81