Super Mario Odyssey-tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Inaktiv

Detta kan vara ett alternativ med, jag såg det innan jag gick till jobbet imorse så har inte hunnit kolla detaljerna. Tänkt prova ikväll om jag hinner: http://nintendoeverything.com/switchs-4-0-0-update-now-allows...

Med andra ord, fler kontroller kommer supportas. Kanske även Wii U Pro-kontrollen framöver, finns ju inget som utesluter den faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Väljer man att handla från Webhallen kan det vara bra att göra en backuporder då de är notoriskt usla på speciellt förbokningar av Amiibos. Jag har flera förbokningar de skiter i att leverera och informera om. Inet borde vara ett säkrare om än dyrare kort. Har man tillgång till butik så går det alltid att skälla ut personalen om man vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

... då får du nog snabba dig på ;P
Mig tog det över +70 timmar att spela igenom. Hoppade över en heeel del side quests då också

Det får ta den tid det tar! Haha
Fan hopplöst när man går för att göra lite av main questet och så hittar man något intressant man vill utforska, *poff* 4 timmar senare och man har bara sprungit runt och gjort massa annat.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Det får ta den tid det tar! Haha
Fan hopplöst när man går för att göra lite av main questet och så hittar man något intressant man vill utforska, *poff* 4 timmar senare och man har bara sprungit runt och gjort massa annat.

Så är hela spelet, jag var en bit över 100h innan jag klarade main quest. 135h nu och fortfarande inte klarat allt, tröttnade till slut på att jaga korokfrön.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hmm kikade i Eshop nyss om det gick att förköpa men det fanns inte ens ett pris på Odyssey, lite konstigt att det inte ens är prissatt ännu med drygt 2 dagar kvar till release.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Varför köper man inte det bara i Switch store? Då är man ju garanterad att ha den på release, samt slipper byta minneskort när man ska byta spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jakkra:

Varför köper man inte det bara i Switch store? Då är man ju garanterad att ha den på release, samt slipper byta minneskort när man ska byta spel.

Det är helt klart ett alternativ också, och brukar kunna vara lite billigare än i butik vid lanseringen. Var det alternativet jag siktade på om inget erbjudande skulle dyka upp, är ändå ett spel jag snabbt lär vilja kunna hoppa in i. Samtidigt är det trevligt med att ha fysiska produkter med förstås.

Får man inte sitt spel på lanseringen så kan man se över detta alternativ om man inte har någon butik i närheten eller känner för att invänta nästa veckas leveranser. Jag fick göra så när Ginza blåste mig på min Zelda-förbokning.
Kan nog bli en hel del diskussioner om spelet med skulle jag tro, fast risken att spoilas av story lär nog vara ganska minimal iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Hur räknar du där? 2 switchar? Dom allra flesta behöver en eller 2 PRO kontroller, multiplay/party-spel duger joy consen till det mesta, ofta räcker den med bara ena delen så 2 personer kan dela på en joy con uppsättning.

Lirar sällan konsolspel. Men när jag väl gör det är man oftast 4 eller fler. Det är inte så att jag skulle sitta själv och spela konsolspel, då har jag PC.. Hur powerslide'ar man med joy consen? Nej, ordentliga kontroller ska det vara; Pro Controllers, annars kan det vara. Och japp, de var svindyra till Wii U, nu svindyrare till Switch.. xD

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har den här för att köra med andra kontroller kör även Switch pro kontroll på PC:n. Det ska gå att köra med Wii U pro kontroller med på Switch:en:

MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC
Nu har de höjt priset på den men den funkar har hämtat uppdateringar idag med.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81AWpMnp-aL._AC_.jpg

Tack för tipset. Funkar den bra?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Hmm kikade i Eshop nyss om det gick att förköpa men det fanns inte ens ett pris på Odyssey, lite konstigt att det inte ens är prissatt ännu med drygt 2 dagar kvar till release.

Jag vet! Det är jättekonstigt att dem inte har prissatt den ännu. Kollar varje dag, lol. Snart är längtan över dock!!!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av xcluzive:

Tack för tipset. Funkar den bra?

Ja den fungerar bra speciellt då jag kör med pro kontrollen på PC:n. Har kört med xbox one kontroll på Switch:en med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har den här för att köra med andra kontroller kör även Switch pro kontroll på PC:n. Det ska gå att köra med Wii U pro kontroller med på Switch:en:

MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC
Nu har de höjt priset på den men den funkar har hämtat uppdateringar idag med.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81AWpMnp-aL._AC_.jpg

Hur är det att köpa från Amazon? Har bara köpt från Tyska återförsäljare via eBay. Ingen extra tull eller avgift har jag betalt (eftersom inom EU).

Står att det skulle landa på 359 kr. Låter det likt det du betalade? Slapp du tull då?

Skrivet av Flutters:

Det får ta den tid det tar! Haha
Fan hopplöst när man går för att göra lite av main questet och så hittar man något intressant man vill utforska, *poff* 4 timmar senare och man har bara sprungit runt och gjort massa annat.

Haha, där har du ZBOW i ett nötskal

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Hur är det att köpa från Amazon? Har bara köpt från Tyska återförsäljare via eBay. Ingen extra tull eller avgift har jag betalt (eftersom inom EU).

Står att det skulle landa på 359 kr. Låter det likt det du betalade? Slapp du tull då?

https://i.imgur.com/JDHgeNO.png

Haha, där har du ZBOW i ett nötskal

Nej jag fick betala skatt + postens avgift men jag beställde två med. Det är inte själva Amazon utan TOTALCONSOLE NYC USA.
Det är ett lotteri men med tanke på hur många olika kontroller du kan köra på så tyckte jag det var värt det. De har höjt priset på den jag köpte den $10 billigare när de hade släppt den. Glöm bara inte att uppdatera drivrutinerna till den.

Ps ett tips ändra så att du köper i dollar istället för deras dyra valutakonvertering då blir det billigare.

Har stängt av Amazons pissvaluta.

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Det här verkar vara samma, om du kan tänka dig att "chansa" (ingen extra moms eller tull utöver priset i kassan dock):

https://www.amazon.de/Mayflash-MAGIC-NS-Wireless-Controller-N...
(köper du två får du fri frakt)

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: det går nu att förköpa spelet och ladda ner det!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

@Swe.Stars: Det här verkar vara samma, om du kan tänka dig att "chansa" (ingen extra moms eller tull utöver priset i kassan dock):

https://www.amazon.de/Mayflash-MAGIC-NS-Wireless-Controller-N...
(köper du två får du fri frakt)

Tack för tipset. Köpte 1st och slängde på 2st 12v anker USB-laddare för att komma upp i fri frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Det får ta den tid det tar! Haha
Fan hopplöst när man går för att göra lite av main questet och så hittar man något intressant man vill utforska, *poff* 4 timmar senare och man har bara sprungit runt och gjort massa annat.

nja vet inte om en massa är korrekt, brukar sluta med att man klättrat upp för ett högt berg, kollar efter nå intressant men att maten tog slut då staminan inte räckte till så då blir det att man till slut hittar en ny shrine teleporterar till en cooking point och fortsätter där man var, boom 6 timmar borta

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Varför köper man inte det bara i Switch store? Då är man ju garanterad att ha den på release, samt slipper byta minneskort när man ska byta spel.

För min del handlar det mest om andrahandsvärde, det är väldigt ofta jag säljer singleplayer-spel när jag är klar med dem då jag sällan spelar igenom en gång till. Detta görs bara bättre av att Nintendos spel ofta behåller sitt originalpris väldigt länge.

Som nu senast, köpte Metroid till 3DS för 388:-, sålde för 310:- när jag kände mig klar med spelet. 11 timmars underhållning för 78 spänn.

Eller som Mario + Rabbids, tyckte verkligen det var brutalt tråkigt så då var jag glad att jag kunde sälja det och inte förlora så mycket på affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

@MdS: det går nu att förköpa spelet och ladda ner det!

Äntligen! Tack för uppdateringen Blir att ladda ned det i eftermiddag efter jobbet. Vilket pris ligger spelet på i eshoppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

@MdS: det går nu att förköpa spelet och ladda ner det!

Perfekt, tack för info!
Pris?

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Fick precis info från Spelbutiken att order blev skickad tidigare idag. Känner jag Spelbutiken rätt så borde det dimpa ner i lådan imorgon!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Tips!!
Nu finns Odyssey Guider hemma hos Adlibris:

https://www.adlibris.com/se/bok/super-mario-odyssey-prima-col...

Finns även hos bokus till ett bättre pris:
https://www.bokus.com/bok/9780744018875/super-mario-odyssey/
Dock inte i lager ännu.

Sedan finns en budget variant:
https://www.adlibris.com/se/bok/super-mario-odyssey-prima-off...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Fick precis info från Spelbutiken att order blev skickad tidigare idag. Känner jag Spelbutiken rätt så borde det dimpa ner i lådan imorgon!

Hmm undrar om de skickar idag om jag beställer nu?
Nja har jag väntat så länge så kan jag vänta en dag till, planen är att boka på fredag morgon för hämtning i min Elgiganten butik.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Hmm undrar om de skickar idag om jag beställer nu?
Nja har jag väntat så länge så kan jag vänta en dag till, planen är att boka på fredag morgon för hämtning i min Elgiganten butik.

Har inte 100 koll på hur de gör, men så länge jag beställt tidigt på dagen (runt lunch) så har jag fått min order skickad samma dag. Denna gången förbokade jag dock

Tänkte också ta Elgiganten, i och med att de är billigare. Men att lägga på 10 mil resa (tur och retur) på bilen känns som onödigt.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: 529;-

@solemn: 529;- sry för sent svar, lol

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

@korbevel: Thx, billigare än jag trodde.
Tippade på 599:-

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Fått kolli-id från elgiganten nu så hoppas att de levererar imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

@MdS: 529;-

@solemn: 529;- sry för sent svar, lol

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drewi:

Fått kolli-id från elgiganten nu så hoppas att de levererar imorgon

Reserverad här. Men så såg jag kollinummret. Inte sökbart ännu. Så på gång även här, vore kul om den dyker upp redan imorgon.

Syns på ordersidan på sitt Elgigantkonto om någon undrar.

Skickades från m.sweclockers.com