Permalänk
Medlem

julklapp till flickvän

Någon som har ett bra tips på en fin julklapp till sin underbara flickvän? länka gärna, helst smycken inget för dyrt dock är bara 17 men pengar finns ändå )

Visa signatur

hej :D

Permalänk
Medlem

Spa-behandling uppskattas ofta, men såklart beror det på person. Hittade detta för Luleå: http://www.clarionsense.se/spa/behandlingar/ . Även parfym kan vara aktuellt, då har du ju chansen att ta någon doft som du själv gillar och vill vara nära.

Permalänk
Medlem

Samboavtal. Bättre för tidigt än för sent. Tro mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Inaktiv

En upplevelse är en klassisk sak, god mat plus bio i er ålder är väl rimligt. Sedan något smycke på det.

Många underskattar hur viktigt det är att passa på och njuta när man kan, för en dag blir du en surgubbe som många av oss andra.

Kostnad 2 biljetter lite godis, strax över 200kr.
God mat så bor du väl i en billig stad säg 300kr för 2 personer,
Smycke säg 500kr.

Så 1000kr går kalaset på, men då har du själv fått del av den, som mat, godis och bio.

Permalänk
Medlem

Släng inte ut en massa pengar, inget förhållande mellan dagens ungdomar håller livet ut ändå

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

@atreyu Inte med den attityden inte.

Permalänk
Medlem

Wish har lösningen på dina problem! (Om du hinner få hem grejerna innan jul dvs.. )

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Vilka deppiga svar du har fått.
Här kommer några tips iaf

En hotellnatt så kan ni åka iväg någonstans ihop över en helg. Annars ett presentkort till en massör är nog uppskattat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av atreyu:

Släng inte ut en massa pengar, inget förhållande mellan dagens ungdomar håller livet ut ändå

ähh vafan vad tråkigt livet skulle vara om jag tänkte så varje gång man måste leva i nuet å ta de som de kommer, min mormor och morfar träffades när dem var 16 å dem var tillsammans tills morfar dog

Visa signatur

hej :D

Permalänk
Medlem

https://vimeo.com/148932620

Perfekta presenten och den är väldigt billig.

Skämt åsido så handlar jag själv presenter till min flickvän till hennes hobby vilket är fotografering

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vad man gillar för smycken är extremt personligt och utan att känna dig törs jag påstå att du har väldigt dålig koll på vad hon gillar. Så mitt tips är att inte köpa smycken.

Jag hade köpt något "tråkigt" och relativt billigt som en bok och sen tagit med henne på en upplevelse som t.ex. en konsert, hotellvistelse med spa eller bio med restaurangbesök.

Btw... Jag träffade min tjej när jag var 15 och bortsett från kanske två år vi hållit ihop sen dess, nu är vi nästan 30. Så lyssna inte på bitterfolket...

Permalänk
Medlem

En katt känns som bra bang for The buck. Du kanske kan komma undan med en 5a och hon kommer garanterat bli lycklig. Om hon inte är allergisk vill säga.

Permalänk

Julklappslista för en kvinna år 2017.
1. Iphone X.
2. resa är alltid uppskattat. Finns billiga sista minuten från 6000:- och uppåt.
3. Macbook dator!
4.En designväska. Chanel. Michael Kors, Marc Jacobs går alltid hem. allt från 2000:- och uppåt. Kvinnor älskar handväskor...
5. Designplånbok runt 1000:- och uppåt. Samma märke givetvis som deras design väska.
6. En dag med tid hos frisör med färgning och rubbet. Avsluta med en fin middag på någon mysig resturang och en hotellnatt med spa.
7. Klockor , Smycken. Här är det ju lite svårt. Rött guld,Diamanter,Silver,Rubiner,Utformning. Diamanter går alltid hem dock med ett par örhängen och ett halsband.

Permalänk
Medlem

Generellt råd: lägg inte stora pengar på överdådiga presenter. Ett förhållande bör rimligen inte mätas i pengar, för då har det gått fel.

Skrivet av Hurtigg:

min mormor och morfar träffades när dem var 16 å dem var tillsammans tills morfar dog

Ja, det var vanligt förr i tiden, och särskilt då skilsmässa var något helt otänkbart.

Skrivet av Trunk:

Jag träffade min tjej när jag var 15 och bortsett från kanske två år vi hållit ihop sen dess, nu är vi nästan 30.

Det är ett undantag, inte regel.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Avstängd

Köp en ”Pillesnas i vas”, inte så billig men kanske kommer värdet att öka.
Design Björn Ferry
http://heidiandersson.com/2016/03/11/pillesnas-i-vas/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon159643:

En upplevelse är en klassisk sak, god mat plus bio i er ålder är väl rimligt. Sedan något smycke på det.

Många underskattar hur viktigt det är att passa på och njuta när man kan, för en dag blir du en surgubbe som många av oss andra.

Kostnad 2 biljetter lite godis, strax över 200kr.
God mat så bor du väl i en billig stad säg 300kr för 2 personer,
Smycke säg 500kr.

Så 1000kr går kalaset på, men då har du själv fått del av den, som mat, godis och bio.

Vad är det för biljetter som är så billiga? Biobiljetter går ju på ~150kr styck idag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigg:

Någon som har ett bra tips på en fin julklapp till sin underbara flickvän? länka gärna, helst smycken inget för dyrt dock är bara 17 men pengar finns ändå )

*BORT* /Mod

Upplevelser som några stycken skrivit brukar uppskattas. Välj efter hennes intressen, vad som kan passa.

Du kan om du har råd boka bord på en lite finare restaurang, lite fina blommor.

Smycken från låga prisklasser till hutlöst dyrt finns ju hos de flesta smyckesaffärer. Personalen brukar vara mer än hjälpsam till oss stackars män som inte vet vad vi skall köpa.

Ni kan åka på en weekend, nu vet jag inte var ni bor, men från Malmö kan man åka till tex Budapest för mindre än 1000kr, boende 2 nätter kostar 500-3000 beroende på vilka krav ni har.

Sen som tidigare nämnt spa brukar inte sitta fel heller.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk

Ett smycke i silver brukar vara uppskattat, håller länge och går att få fina saker för en inte för stor peng. Gärna något som går att använda varje dag, t.ex ett berlockarmband(berlockerna kan bytas ut efter tycke och smak)

Exempel: https://www.guldfynd.se/artiklar/armband/kategorier/berlocker...

Bio/restaurang är också uppskattat!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

@Hurtigg: Jag lägger min röst på ett par örhängen eller ett halsband i silver.
Det går att få tag i en lite snyggare variant för ca 500 kronor (du har ju inte skrivit budget).

Bäst är väl om du ögnar igenom vad hon redan har (eller försöker minnas ) och köper något i ungefär samma stil(storlek).
(exempel https://www.guldfynd.se/article/orhangen_i_akta_silver_200101... )

Personerna som arbetar i smyckesbutikerna är väldigt hjälpsamma och kan svara på alla dina funderingar.
Det viktiga för din flickvän är antagligen inte hur mycket presenten kostar, utan hur mycket eftertanke du lagt bakom att skaffa den.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Städade lite i tråden.

Tänk på att hålla en trevlig ton och försök hjälpa TS istället för att klaga på varandras förslag.

/David, - Moderator

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Glossybox uppskattar de flesta tjejer.

Permalänk
Avstängd

Ja, gör någonting som visar att du engagerar dig personligen i just henne och att hon känner sig ompysslad av dig, gärna med litet lyxkant, oavsett vad det är.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga ned tid själv på att hitta något fint? Det är väl liksom det som är halva grejen med en present – att någon faktiskt ansträngt sig för att hitta något bra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Gör något roligt. Standup funkar alltid!

Permalänk
Medlem

Enkelt, välj något som inte konsumeras här och nu och så är det bortglömt efter någon vecka. T.ex smycke som hon kan visa för sina vänner och skryta med brukar väga mycket.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Nu kanske det låter som jag tänker med magen och det kanske jag, ärligt talat, gör. Men i min lilla värld så uppskattas choklad av de flesta, oavsett kön.
Lite finare chokladpraliner och något gott att dricka till (givetvis alkoholfritt då hon/ni är minderåriga).

Permalänk
Avstängd

Köp rätt sort bara, alla gillar inte de dyra mörka sorterna egentligen, men man äter det ändå...
Choklad skulle jag absolut slänga med!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

När jag var 18 år köpte jag ett silverhalsband till min dåvarande flickvän som var 17. Min tanke (hemsk som jag är) var att köpa något som skulle vara för fint för henne att slänga bort den dagen vi gjorde slut, och som ändå visades upp publikt. På så sätt skulle jag alltid vara med på ett hörn ändå
Låter ju hemskt såhär i efterhand, men den moraliska frågan åsido; det funkade kanon. Såhär dryga 10 år senare är vi goda vänner, och hon använder fortfarande halsbandet mer eller mindre dagligen.

Annars skulle jag också rekommendera någon gemensam aktivitet; spa, restaurang/myskväll, åka iväg nån helg... allt som bryter vardagen och inkluderar service bruka funka. ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ett GTX 1080Ti eller ett belgiskt våffeljärn

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

När jag var 18 år köpte jag ett silverhalsband till min dåvarande flickvän som var 17. Min tanke (hemsk som jag är) var att köpa något som skulle vara för fint för henne att slänga bort den dagen vi gjorde slut, och som ändå visades upp publikt. På så sätt skulle jag alltid vara med på ett hörn ändå
Låter ju hemskt såhär i efterhand, men den moraliska frågan åsido; det funkade kanon. Såhär dryga 10 år senare är vi goda vänner, och hon använder fortfarande halsbandet mer eller mindre dagligen.

Annars skulle jag också rekommendera någon gemensam aktivitet; spa, restaurang/myskväll, åka iväg nån helg... allt som bryter vardagen och inkluderar service bruka funka. ^^

Bästa jag läst på länge

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V