Bygge åt vän - förberedelse för BF

Permalänk
Medlem

Bygge åt vän - förberedelse för BF

Hej!
Håller på med att sätta ihop en dator till en vän, ska satsa på att köpa delarna på black friday, förhoppningsvis gå ner en del i pris då hans budget egentligen låg på 7k. Ville samtidigt inte riktigt köra på 4560:n, känns som att det är lite väl lågt och att en 6c/12t skulle fungera bättre i framtiden.
Notera att priset här i inet länken inte riktigt stämmer då en del saker finns billigare på andra sidor. Tog mest allt genom inet då det blir väldigt smidigt för att visa komponenterna. Den egentliga kostnaden ligger just nu på: 9 014 kr
Han kör på en 1080p 144hz skärm.

Över till kravspec: "Vill kunna spela spel utan lagg, kommer väl bli PUBG mest, något framtidssäker för eventuellt mer krävande spel."

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10974600/

Där är datorn jag plockat ihop, nu vet jag att grafikkortet springer iväg med budgeten, men tänkte antingen köpa det om det blir bra rabatt under black friday, eller köpa ett begagnat 970.

Vill gärna se er feedback på denna, är något otillräckligt? Några onödiga kostnader? Något som ni tror kommer ha mer rabatt under BF som jag borde köra på istället?

All kritik och alla tips är välkomna!

Mvh

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut.
SSD som du har valt är en lågpris.
Men jag undrar hur pass bra den är?
Jag skulle ta en SAmsung. Det är ett säkert kort.

I övrigt inga större invändningar.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

skulle välja högre klockade minnen och annan SSD annars ser det fint ut tycker jag med.

OT: fan vad dyra SSD är för tillfället flera hundra kronor dyrare nu än för några år sedan trots lägre dollar och samma GB

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Ser ganska bra ut.
SSD som du har valt är en lågpris.
Men jag undrar hur pass bra den är?
Jag skulle ta en SAmsung. Det är ett säkert kort.

I övrigt inga större invändningar.

Kör med exakt samma i mitt eget bygge, har inte haft några problem, men kanske dyker upp längre, får hoppas att den håller sig
Men kanske kör på en begagnad samsung 850 disk så blir nog bra ändå, tar emot lite att köpa begagnade diskar men ssd är i alla fall inte lika illa som hdd begagnat.

Har förövrigt fått tag på ett begagnat 980 och fick samtidigt ner kostnaden med en tusenlapp från vad 1060:t kostade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Märkte nu att crucials 3000mhz variant bara kostar 50kr mer än 2400mhz, tror jag kör på dem och överklockar något, blir nog bra i kombination med ryzen

Skickades från m.sweclockers.com