Windows 10 installation resettas

Permalänk
Medlem

Windows 10 installation resettas

Hej!
Jag håller på att installera Windows 10 på min laptop genom Windows media tool programet och har stött på problem.
Jag kommer till "välkommen, konfigurera grundläggande inställningar" efter det till "komma snabbt igång" då klickar jag på standardinställningar. Då säger den "ett ögonblick" sen startar datorn om sig och jag kommer tillbaka till ruta 1. Har ingen aning om hur jag ska komma förbi detta.

Det är en Lenovo ThinkPad T520.

Bilder på sidorna
https://ibb.co/e5KbCm
https://ibb.co/f1swCm
https://ibb.co/dR27JR

Permalänk
Medlem

Ta ur usb du bootar ifrån?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Ta ur usb du bootar ifrån?

Bootar Inte från usb eller CD. Använde programmet och kunde uppgradera direkt från Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filepin:

Bootar Inte från usb eller CD. Använde programmet och kunde uppgradera direkt från Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ok, trodde du hade använt programmet för att göra en bootbar usb.
Prova ta ur all onödig utrustning som inte behövs i usb väg innan datorn startar om nästa gång.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Ah ok, trodde du hade använt programmet för att göra en bootbar usb.
Prova ta ur all onödig utrustning som inte behövs i usb väg innan datorn startar om nästa gång.

Har ingenting inkopplat förutpm laddarsladden. Funkar ändå inte :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@filepin:

Efter lite googlande så verkar du inte vara den ända som har just detta problemet. Just den modellen du har, T520, har inte officiellt stöd för Windows 10 enligt Lenovos hemsida.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@filepin:

Efter lite googlande så verkar du inte vara den ända som har just detta problemet. Just den modellen du har, T520, har inte officiellt stöd för Windows 10 enligt Lenovos hemsida.

Ajdå! Vad föreslår du? Ska jag installera Windows 7 på den igen då eller kan man kringgå det på något vis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filepin:

Ajdå! Vad föreslår du? Ska jag installera Windows 7 på den igen då eller kan man kringgå det på något vis?

Skickades från m.sweclockers.com

Googla lite på problemet. Det var flera som faktiskt lyckats installera Windows 10 utan problem. I och med att du använder dig av Windows Media Tool så ligger alla dina gamla filer kvar på datorn vilket kan skapa konflikt när du ska uppgradera. Du skulle istället kunna ladda ner Windows på en bootbar USB och göra en clean install.

Men som sagt, googla på problemet innan du går vidare.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Gå in BIOS och ändra boot-ordningen så att C: blir först (eller den disk som ska bli C)

Permalänk
Medlem

"Jag" löste det. Jag stängde av datorn när det höll på att starta upp en gång så kunde jag komma in i win 10 reparationsskärmen och kunde därifrån göra en helåterställning. Det var väl något på hårddisken som störde. Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com