Allt på disken försvinner ibland sen kommer det tillbaka när jag botar

Permalänk
Avstängd

Allt på disken försvinner ibland sen kommer det tillbaka när jag botar

Hmms... skumma grejor detta asså.. Min IBM 60 gb är märklig.. sitter och drar ner något till den disken helt plötsligt kommer det fram ett medelande i tray om can not copy pelle.avi F:\MF% typ.. sen går jag in på disken.. ser typ katalog DivX men i den är det tomt.. kan se lite i TEmp men inte köra igång det.. Botar jag datorn så är allt tillbaka igen. och det funkar ett tag. Klickar eller låter rätt högt ibland me.. ändå downloadar jag bara i 43kb/s.. Säg inte att en IBM till ska krasha.. då blir det 3:e gången jag skickar till IBM.. crazy asså

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem men kommer inte ihåg om det var med en ibm disk men en morgon när jag kom till datorn som stått på under natten stog det nått om Delay Wrigt Fail å var en varningstriangen nere vid klockan och det gick att gå in i mapparna men dom var tomma...trodde jag blivit av med alla mina mp3..80gig..höll på att tjuta nästan å började leta efter billiga raidkort och funderade på att köra raid. men mina filer kom inte tillbaka när jag bootade så jag plockade ur den disken å tjurade lite...nån månad senare när jag installerade om brollans burk så stoppade jag i min disk i hansk burk och då stog det nått om att det var problem med en disk och det kördes diskcheck en sen när jag kom in i win fanns alla låtar stoppade då tillbaka disken i min burk och allt var som förrut tror du kommer ihåg det problemet..ringde typ runt till alla å tjurade äver min otur =D hehe *känner lakanman IRL*
dra ned progget d-temp å aktivera SMART på disken å kolla tempen på den ..så den inte buggar pga värmen. tror inte min disk var IBM utan WD 80gig.

Permalänk
Avstängd

Ofasen.. det var du jag tänkte vafan yrar han om =).. Du kommer säkert ihåg det =).. Verkar inte ha blivit delay wright faild än på ett tag.. ska se hur länge det går..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag har haft exakt samma problem med min 60gxp 40 giggare... det stod nånting om skrivning misslyckades MF%. När man bootade om så funkade all finfint.. Jag körde ibm drive fittnes test och den hittade inga fel. Jag mailade till ibm och skickade drive fittnes test loggarna till de men de sa att det inte var nått fel på dem... Problemet uppenbarade sig fler gånger så jag bestämde mig för att inte lita på disken så jag slängde ut skiten

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Inget skoj med strulande diskar...finns bara en sak att göra och det är backup, backup och åter backup. Eftersom det är mekaniska grejer som rör sig kommer det nån gång att paja. Inte för att jag är värdens bästa på att ta backup men efter 3 pajade diskar har man lagt det viktiga på yttligare en disk samt på cd. När man väl köpt dvd-brännare blir det lättare att ta backup. Allt smått är ju bra å ta backup på som tex bilder mm...film å så går ju att få tag på igen..om man vet vad men blev av med, har iofs ett program som gör att man kan bläddra å se vad som ligger/låg på diskarna...ungefär som where is it men mkt enklare.

Permalänk
Avstängd

Okie.. Jädra IBM asså.. har ju inte haft disken länge.. får skicka in denna och sälja den jag får innan jag öppnar den och köpa ett annan märke.. Vad står Delay Write Fail för?? Vad äre som händer? =D

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Bra fråga men är typ när inte datorn kan skriva till disken..kan få det när det är glappt i nån strömkabel å man kommer åt den så disken stannar. tror jag fått det meddelandet hos brollan nån gång när en disk blev för varm och slutade funka.