Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag håller med dom som försvarar nVidia. Väldigt många sade att GF FX kommer att blir nVidias död!!!!! Kommer ni ihåg dom som sade det. Ni som sade det kommer säkert ihåg det i alla fall. Vad säger ni nu då. Snacka om att ni hade fel. Bara för att det krånglade med FX korten så övergav många nVidia helt och hållet. Men det är kul att ATI konkurrerar.

Vad ska ni nVidia övergivare göra när ATI gör någon miss i framtiden då. Vad ska ni välja för kort då? För vad ni än försvarar er med så har ni ju sagt att GF FX kommer att blir nVidias död, eller hur?

När ett företag inte erbjuder de bättre korten överger man det, så enkelt är det. Bara dumt att hålla fast vid något när det rent objektivt ÄR sämre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
När ett företag inte erbjuder de bättre korten överger man det, så enkelt är det. Bara dumt att hålla fast vid något när det rent objektivt ÄR sämre

...om det inte är tystare och man vill ha en tyst dator.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk

Är det någon som kan vara sjysst och svara på min fråga i det förrförra inlägget?

Så skulle jag vara jätte tacksam.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Finns alltid spel som är optimerade för just en sak. Ungefär som att jämföra prestandan mellan AMD och Intel i Quake III Arena, vilket stödjer SSE2, det blir orättvist, men ändock, du får mer fps.

Har inte hört något om några optimeringar för Geforce-kort, någon källa?

Läs lite Carmack interviewer så får du svar.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

min tanke är att om man får ett demo av en grafikkortstillverkare som dom vill att man ska använda för att jämföra deras kort med konkurrenternas så borde man åtminstone nämna att resultaten kan vara orättvisa eftersom demot kommer från en av de tävlande. Nvidia skulle ju aldrig ge Toms ett demo där deras kort suger och det troligaste är att dom bad JC om en FX-optimerad version av Doom III.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.