Hej!
Har haft ett par Oculus Rift i ca 6 veckor nu, och de har funkat bra, tills idag.
Började med att jag inte kunde ladda ner spel, pga att appen redan var igång stog det, vilket den inte var, VR-setet var inte ens inkopplat.
Startade om datorn, och då gjorde den en uppdatering. Efter det funkade det ännu sämre, nu gick det inte ens att klicka på ladda ner symbolen, och inte heller att starta något ifrån biblioteket. Körde en reparation på mjukvaran, hjälpte inte.
Avinstallerade Oculus mjukvara, och nu kan jag inte ens installera mjukvaran längre. Får bara ett felmeddelande att "an error accoured, please reboot)
Oculus egen support hade inte mycket mer att säga än att det kunde vara nått antivirus som spökade (har inget installerat mer än Windows 10:s eget skydd)
Funderar på att blåsa om disken, men även om det funkar det så kommer det ju att pajja när windows uppdaterar sig igen (om det nu är det som strular, började ju faktiskt innan uppdateringen.)
Några tips, eller ska jag behöva sälja VR-grejerna för att mjukvaran inte går att installera (som funkat problemfritt fram till idag)
Inga andra problem med datorn.
Några tips?