Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

230 SEK per månad för en enkel Minecraft server på 1GB och 4 slots?! Vad i hela...

Skrivet av andy_hstad:

Hej. Vill tacka alla som har försökt hjälpa mig men inser att detta är inget för mig. Har alldeles för dålig kunskap om hur man skall göra så jag tror jag hyr en server plats som barnen kan få spela på.

Tack för all hjälp.

Om du bara ska köra någon lätt MC-server till barnen och inte hittar något billigt men vettigt så kan du få droppa mig ett PM. Jag kör ett par servrar, det gör mig inget om jag slänger upp en extra för dem.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt tipsa om minecrafted.net så slipper du hosta själv.

Startade upp en liten server för brorsans son och hans vänner.
Enda anledning till att jag valde minecrafted är priset och att det var simpelt med en panel. Annars är latensen helt åt skogen(Servern ligger ute i USA), inget barnen klagade på dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andy_hstad:

@giplet: Okej då har jag provat. Jag satt grabben dator på wifi dirket till amplifi och min egna på kabel till asusen. Kolla så att grabbens dator fick en annan ip och testa att logga in lokalt till den och det va inga problem. Kolla sen i amplifin att det va samma ip nr där till nätet som det va när jag kolla på whatsmy ip.Ändra ip till det som va på grabbens datorn nu i portforwarden kolla även där på whatsmyips hemsida och dem hittade porten som öppen. Men kan inte logga ip på server via ip den Internets adressen

Jag fattar ingenting..

Efter att ha läst ditt inlägg igen så får jag för mig att du försöker koppla upp dig till Minecraftservern genom att använda ditt externa IP. Det funkar inte alltid. Vissa routers fixar det, andra inte.

Tycker inte att du ska ge upp.

Bifogar en schematisk bild över hur det bör vara uppsatt och hur du ska ansluta.

Kompis dator på Internet (80.80.80.80) - Anslut till Minecraft med Router WAN IP (81.81.81.81) eller DynDNS namn | | Router WAN (81.81.81.81) |--- Port forward TCP port 25565 till Minecraft Server IP (192.168.0.101) Router LAN (192.168.0.1) | |--- Minecraft Server (192.168.0.101) | Speldator (192.168.0.123) - Anslut till Minecraft med 192.168.0.101

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: det är presics så det är kopplat och då jag försöker att ansluta till den externa IP den jag får upp i min router som Internet adress och på what my IP så hittar den inte servern

Permalänk

@NewCamps: riktigt bra pris på mcpro kostade det 40 kr i månaden för 1 gig tyckte det kändes bra

Permalänk

@Soir: tack snälla men tror att det kommer att bli fler och fler kompisar till grabben så det kan bli krävande.

Permalänk

Det funkar nu. Vet inte hur jag gjorde med det funkar. Tack alla för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_hstad:

@Soir: tack snälla men tror att det kommer att bli fler och fler kompisar till grabben så det kan bli krävande.

Inga problem! Säg till om ni skulle ångra er eller stöta på problem!

Skrivet av andy_hstad:

Det funkar nu. Vet inte hur jag gjorde med det funkar. Tack alla för all hjälp

Skönt!

Permalänk