Permalänk
Medlem

HomePod-tråden

Kommer du köpa HomePod? tycker ni den är något att ha? diskutera det här! Jag vill läsa allt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Utifrån priset ($349|£319) så tror jag att jag personligen avvaktar en stund tills det har poppat upp lite reviews. Utöver detta så ser jag följande nackdelar med den just nu (detta kommer ifrån en Apple fanboy så alltid med nypa salt):

- Fortfarande inte officiellt stöd för någon annan musiktjänst än Apple Music. AirPlay2 stöd ska finnas vilket tillåter "Next Song Siri", "Pause Siri", "Play Siri" men inget mer än det. APIt skulle öppnas upp för andra företag men tills Spotify stöd finns är det ett tveksamt köp.

- Många "features" som de skryter med verkar inte komma förens senare under året i uppdateringar vilket känns.. meh.

- Släpps vid start bara i Australien, UK och US vilket gör att man behöver importera den (den ska dock fungera felfritt i "de flesta" andra länder). Detta gör att om det väl går att köpa från Apple (tror inte de skickar till andra länder) så lär den kosta därefter också.

- I nuläget så har jag sett många som säger vad alla tänker. Varför köpa HomePod istället för Amazon Echo eller Google variant (vilket jag inte kommer på namnet på just nu) som båda är markant billigare?. Siri har enligt mig inte varit något att hänga i granen direkt och då man kan lägga in egna "scripts" på Amazon Echo känns det i nuläget som att HomePod helt enkelt faller kort.

Med allt detta sagt, som den Apple fanboy jag är lär jag troligen avvakta och se hur bra produkten blir. Apple ekosystemet är överlag något jag starkt gillar (iMessage mellan enheter, AirDrop m.fl) så om det faktiskt är något som de lyckas få till (även om det kanske blir generationen efter), så är det trots allt ett möjligt köp för mig. Men vid launch, nej.

Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har 2 Echo Dot som jag är nöjd med men jag följer utveckling av HomePod. Dock är ett öppet API och Spotify hårda krav från min sida.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Jag köpte en ny homepod från blocket. Det är en häftig pryl, ljudet är riktigt bra för att vara så liten burk (men många högtalare). Basen imponerande, lite boomig ibland och mellanregistret kan saknas ibland men allt som allt riktigt bra. Siri reagerar på rösten mycket bra även när musiken är hög. Hoppas upplevelsen blir ännu bättre när de skriver mjukvara för att koppla ihop två stycken homepods i stereo.

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740