Nintendo Switch säljer bättre än Wii U

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch säljer bättre än Wii U

Enligt Nintendos försäljningssiffror har nu Switch gått om föregångaren Wii U sett till försäljning, med cirka 15 miljoner sålda exemplar efter endast nio månader.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte Wii U inte var dålig om man bortser till att det kom så få bra spel..
De flesta av de nya spelen hade ju gått att göra till denna och då hade den nog blivit mer populär..

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Jag tyckte Wii U inte var dålig om man bortser till att det kom så få bra spel..
De flesta av de nya spelen hade ju gått att göra till denna och då hade den nog blivit mer populär..

Vad var bra med Wii u? -Dåligt med lagring. Inget trådar nätverk utan adapter. Plastig gamepad som knakade hade en rätt kass skärm. USB 2,0 som hade problem att driva vissa externa hårddiskar på en port. Klen hårdvara. + Smidig (om man inte behövde mer än 32GB)och ganska tyst. Stöd för vanliga Wii spel.
Jag var nöjd med min fram till jag sålde den men det var knappast en bra konsol. Hade aldrig köpt den om det var Sony som låg bakom den, utan det var spelen som lockade mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Heja Nintendo!
jag hoppas ni fortsätter såhär, Switch är grym!

Permalänk
Medlem

Inte speciellt konstigt med tanke på att Wii U var rena rama floppen. 14M sålda är inte illa pinkat visserligen. Men är nog enbart pga Nintendo-effekten som gjorde att de ens kom nära de siffrorna.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Väntar på virtual console tills jag skaffar en switch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra koncept, väl utfört och flertalet stortitlar redan första året!
Inte alls konstigt att den säljer bra.

Permalänk
Medlem

WoW, detta trodde man aldrig, att Switch skulle sälja bättre än Wii U, detta är stort!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag köpte en nyligen faktiskt. Inte spelat så mycket men hoppas på fler titlar till konsolen. Hade varit nice med äldre spel, så som typ en inbyggd emulator av något slag så man kan spela Mario 64 och sånt. Kanske äntligen följa upp alla pokémon spel som man aldrig spelat då man aldrig ägde en Gameboy ^^,

Konsolen i sig skulle lätt kunna vara bättre på så många håll men det lär kanske komma en "pro" variant här med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

WoW, detta trodde man aldrig, att Switch skulle sälja bättre än Wii U, detta är stort!

Var rätt självklart att den skulle sälja bättre. Switch är framtiden för konsoler. Folk vill inte längre ha stora åbäcken som sitter fast i väggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag är lite fel person att lägga någon åsikt på Switch men för mig känns det som Switch inte har så mycket att bjuda på. Jag äger Wii U och är helnöjd med den, men lite få spel till den. Jag spelar gärna sidoscrollande Mario spel annars köper jag typ PS4 eller nåt istället om jag nu skulle tycka grafiken är det intressanta. Jag tycker också det är mest spelen som avgör om spelkonsolen är bra eller inte. Och jag tycker inte Switch har något spel som lockar mig ännu.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd

Jag tvivlar på att Switch kommer att sälja mer än nintendo Gamecube då nintendo inte har någon e-sport förutom super smash ifrån just gamecube som dem vägrar att supporta.
Utan E-sport så kommer nintendo dö-ut som konsol och bättre att det blir switch än att vi skall dra ut på det. Varje konsol är ändå samma sak, samma gamla franchise och en ny siffra.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Jag tvivlar på att Switch kommer att sälja mer än nintendo Gamecube då nintendo inte har någon e-sport förutom super smash ifrån just gamecube som dem vägrar att supporta.
Utan E-sport så kommer nintendo dö-ut som konsol och bättre att det blir switch än att vi skall dra ut på det. Varje konsol är ändå samma sak, samma gamla franchise och en ny siffra.

Vad har 3ds för esport?
Sedan de esporterna som drar till sig folk är till 99% till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av diddedraker:

Vad har 3ds för esport?
Sedan de esporterna som drar till sig folk är till 99% till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

men visste du att den super smash turnering som var hade en kvarts miljon viewers utan problem eller att Nintendo aktivt försökte promota det. kan du föreställa dig hur stort super smash för gamecube hade varit om Nintendo hade bestämt sig för att släppa loss ifrån sina stenålders syn på internet och Esport.

99% är på PC för att stenålders konsolernas utvecklar som Nintendo måste konka innan dem lär sig att framtiden är nu.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Ganska väntat
Wii såldes i över 100 miljoner exemplar worldwide.
U var ju inte alls lika stor succé

Switchen är ändå rätt nära att sälja lika mycket som Wii på samma tidsspan, trotts att jag inte köpt någon

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för Switch trots allt, men jag är fortfarande skeptiskt till att det kommer hålla i sig i samma takt, dels pga konkurrenterna nu släppt Xbox One X och PS4 Pro och de kör spel i 4K och VR (iaf ps4). Problematiken på sikt blir att porta AAA titlar från Xbox/PS4 till Swtich inom snar framtid (knappt så spelen flyter bra på standard Xbox One och PS4).

En annan sak som jag är förundrad över är att MK8 sålt så bra trots det funnits till Wii U i flera år innan, skillnaden mellan dessa är minimal och man ser ingen skillnad om man spelar Wii U versionen vs Switchversionen om man sitter ca 3-5 meter bort från tvn. (förutom några nya karaktärer och ett nytt battlemode i Switchversionen)

Jag undrar vaför folk inte köpte MK8 för Wii U men kan köpa det för Switch? Missade folk MK8 versionen till Wii U helt eller blev det bara bortskrämda av Wii U? Tycker Wii U som konsol var riktigt bra, däremot marknadsföringen blev ju som den blev. Fast jag har svårt att tro att folk under alla dessa år aldrig insåg att det var en ny konsol efter Wii, de måste ju ha sett MK8 för Wii U under alla dessa år att det inte var en Wii titel.

Wii U och Switch har ju båda samma problem att de är klenare än sina konkurrenter ang spel som ska portas.

Haken med Switch
Nintendos stora titlar som Mario, Zelda, pokemon brukar oftast vara säkra kort, men däremot spel som släpps för xbox/ps4/pc kommer vara en del frågetecken runt om de kommer släppas. Man får vara berädd på att de spel som portas oftast är kraftigt strippade i grafik och fps till oftast till ett högre pris vilken inte är ett plus för Switch.

Wii drabbades av att det släpptes för mycke skräp bara för att konsolen hade sålt bra men inte hade prestandan.

Jag hoppas iaf det håller i sig för Switch eftersom jag själv nyligen skaffat en mest för Mario Odyssey

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kul att det går bra för Switch trots allt, men jag är fortfarande skeptiskt till att det kommer hålla i sig i samma takt, dels pga konkurrenterna nu släppt Xbox One X och PS4 Pro och de kör spel i 4K och VR (iaf ps4). Problematiken på sikt blir att porta AAA titlar från Xbox/PS4 till Swtich inom snar framtid (knappt så spelen flyter bra på standard Xbox One och PS4).

En annan sak som jag är förundrad över är att MK8 sålt så bra trots det funnits till Wii U i flera år innan, skillnaden mellan dessa är minimal och man ser ingen skillnad om man spelar Wii U versionen vs Switchversionen om man sitter ca 3-5 meter bort från tvn. (förutom några nya karaktärer och ett nytt battlemode i Switchversionen)

Jag undrar vaför folk inte köpte MK8 för Wii U men kan köpa det för Switch? Missade folk MK8 versionen till Wii U helt eller blev det bara bortskrämda av Wii U? Tycker Wii U som konsol var riktigt bra, däremot marknadsföringen blev ju som den blev. Fast jag har svårt att tro att folk under alla dessa år aldrig insåg att det var en ny konsol efter Wii, de måste ju ha sett MK8 för Wii U under alla dessa år att det inte var en Wii titel.

Wii U och Switch har ju båda samma problem att de är klenare än sina konkurrenter ang spel som ska portas.

Haken med Switch
Nintendos stora titlar som Mario, Zelda, pokemon brukar oftast vara säkra kort, men däremot spel som släpps för xbox/ps4/pc kommer vara en del frågetecken runt om de kommer släppas. Man får vara berädd på att de spel som portas oftast är kraftigt strippade i grafik och fps till oftast till ett högre pris vilken inte är ett plus för Switch.

Wii drabbades av att det släpptes för mycke skräp bara för att konsolen hade sålt bra men inte hade prestandan.

Jag hoppas iaf det håller i sig för Switch eftersom jag själv nyligen skaffat en mest för Mario Odyssey

Har faktiskt läsa några artiklar där spelkedjor uttalade sig om angående hur folk köper Wii U spel för att tro att det ska funka till deras Wii.
Sen så fanns det väl rätt många som trodde att Wii U var ett tillbehör liksom Playstation VR eller Xbox Kinect och att spelen som titulerades Wii U endast funkade om man hade "tillbehöret".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kul att det går bra för Switch trots allt, men jag är fortfarande skeptiskt till att det kommer hålla i sig i samma takt, dels pga konkurrenterna nu släppt Xbox One X och PS4 Pro och de kör spel i 4K och VR (iaf ps4). Problematiken på sikt blir att porta AAA titlar från Xbox/PS4 till Swtich inom snar framtid (knappt så spelen flyter bra på standard Xbox One och PS4).

Har du fortfarande inte förstått att Nintendo säljer inte på grym prestanda utan på de unika spelen och ibland faktiskt intressanta hårdvarulösningar.

Skrivet av Xverminator:

En annan sak som jag är förundrad över är att MK8 sålt så bra trots det funnits till Wii U i flera år innan, skillnaden mellan dessa är minimal och man ser ingen skillnad om man spelar Wii U versionen vs Switchversionen om man sitter ca 3-5 meter bort från tvn. (förutom några nya karaktärer och ett nytt battlemode i Switchversionen)

Jag undrar vaför folk inte köpte MK8 för Wii U men kan köpa det för Switch? Missade folk MK8 versionen till Wii U helt eller blev det bara bortskrämda av Wii U? Tycker Wii U som konsol var riktigt bra, däremot marknadsföringen blev ju som den blev. Fast jag har svårt att tro att folk under alla dessa år aldrig insåg att det var en ny konsol efter Wii, de måste ju ha sett MK8 för Wii U under alla dessa år att det inte var en Wii titel.

Vi har spelat MK8 till Wii U MYCKET och nu när vi köpte Switch kändes det ganska onödigt men vi slog ändå till och det är klar skillnad mellan spelen. Det första man inte kan missa är flytet, det är grymt mycket mjukare på switchen, en ren fröjd att spela! Dessutom är grafiken klarare och då sitter vi ca 3-4 m från en 65" Plasma. Äntligen har de dessutom lagt till Battle mode som Nintendo uppenbarligen glömde(eller prioriterade) bort i Wii U versionen, eller ja det finns där men på helt vanliga banor vilket egentligen inte fungerar särskilt bra.

Förutom det finns det lite små andra småändringar ex :

- Nya karaktärer
- Nya fordon
- Nya delar
- AI ändrad
- Möjlighet att ha 2 items samtidigt
- Quick Turn
- 1080p vs 720p
- Samtliga banor ingår, även de som endast släppts i DLC

Ändå ganska imponerande att ett ca 4 år gammalt spel kan funka så bra fortfarande.

Skrivet av Xverminator:

Wii U och Switch har ju båda samma problem att de är klenare än sina konkurrenter ang spel som ska portas.

Haken med Switch
Nintendos stora titlar som Mario, Zelda, pokemon brukar oftast vara säkra kort, men däremot spel som släpps för xbox/ps4/pc kommer vara en del frågetecken runt om de kommer släppas. Man får vara berädd på att de spel som portas oftast är kraftigt strippade i grafik och fps till oftast till ett högre pris vilken inte är ett plus för Switch.

Ska man spela ett spel som är portat till flera plattformar så väljer man såklart den platform som levrar bäst vilket såklart är PC. Jag var faktiskt inne på att köpa XBOX eller Playstation för ett tag sen, la ner en del tid för att reda ut både hårdvaran och spelutbudet. I mitt fall kom jag fram till att jag lika bra kunde spela spelen på PC med mycket bättre grafik och inställningsmöjligheter. Visst har de ett par unika titlar men för mig var de inte värde en hel konsol.

Skrivet av Xverminator:

Wii drabbades av att det släpptes för mycke skräp bara för att konsolen hade sålt bra men inte hade prestandan.

Jag hoppas iaf det håller i sig för Switch eftersom jag själv nyligen skaffat en mest för Mario Odyssey

I mitt tycke så har det varit ganska tunt utbud på Nintendos konsoler och då räknar jag bort portade spel som jag hellre spelar på annan platform. Trotts det har jag ändå köpt så got som samtliga Nintendo konsoler och troligen lagt mer tid där än vad jag har gjort på de andra konsolerna. Men visst, jag spelar helt klart mest på PCn.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det mesta säljer bättre än WiiU

Permalänk
Medlem

IOM att ARM är RISC så borde portar av gamla spel från SuperNintendo (RICOH), Gamecube (powerpc), wii (powerpc) och wii u (powerpc) bli ganska lätt. N64 å andra sidan är lurvigare då de flesta spel är beroende av specifik maskinkod.

Jag älskar RISC eftersom det gör koden mer portabel "by design" efterom man inte kan förlita sig på maskinvarugenvägar som i cisc chip

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Är det så förvånande egentligen? Switch är den första seriösa utmanaren inom bärbara spelkonsoler på 6 år. Inget ont om mobilspel i dess olika former, men sanningen är så enkel som att seriösa spel kräver ordentliga metoder för styrning. PSP Vita var på många sätt intressant, men priset, bristen på spel och kanske det enkla faktum att PSP/DS var alltför starka konkurrenter gjorde att det aldrig tog ordentlig fart.

Även jag som normalt sett inte spelar på mobiltelefon eller platta är intresserad av Switch eftersom den verkar vara en riktigt fin ersättare till den PSP som jag uppskattade löjligt mycket så länge som jag hade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Jag tvivlar på att Switch kommer att sälja mer än nintendo Gamecube då nintendo inte har någon e-sport förutom super smash ifrån just gamecube som dem vägrar att supporta.
Utan E-sport så kommer nintendo dö-ut som konsol och bättre att det blir switch än att vi skall dra ut på det. Varje konsol är ändå samma sak, samma gamla franchise och en ny siffra.

Ja nintendo är dooooomed! Alltid.

Du kommer förövrigt knappt hinna springa runt midsommarstången i år innan du inser att din gamecube-profetia är uppåt väggarna helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

Jag tvivlar på att Switch kommer att sälja mer än nintendo Gamecube då nintendo inte har någon e-sport förutom super smash ifrån just gamecube som dem vägrar att supporta.
Utan E-sport så kommer nintendo dö-ut som konsol och bättre att det blir switch än att vi skall dra ut på det. Varje konsol är ändå samma sak, samma gamla franchise och en ny siffra.

E"sport" är en nischad del av marknaden som tilltalar en relativt begränsad skara. De flesta bryr sig öht inte om detta. Och dess status är _mycket_ lägre än riktig sport.

Bara på PC har e-sport blivit något folk i en nischad grupp snackar om, ett i princip icke-existerande fenomen på övriga spelplattformar.

Resten av det kända universumet kommer kolla på Vinter OS som startar nästa vecka och köpa Switchar och övriga plattformar utan att bry sig det minsta om esport.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ganska väntat att det skulle hända. Wii U var en underförståd och missuppfattad plattform som ändå fick ut en hel del stortitlar under sin tid.

Skaplig skillnad det varit mellan lanseringarna men skönt att Switch går åt rätt håll. Jag var rätt tveksam själv innan lanseringen men de säljer verkligen över förväntan. Nintendo har varit bra på att få ut egna titlar första året, vilket var motsatsen till Wii Us första år, men denna gång har det även kommit massor av andra och tredjepartsspel och indietitlar bara väller ut. Februari ser ut att bli en dyr månad för mig.

Som det diskuterats i Switch-utgåva vore det nog bra med en billigare portabel modell utan dockningsstation samt en ren stationär modell. Finns nog marknad för dessa och lättar även trycket på Premium-modellen.

Skickades från m.sweclockers.com

Rättat lite autocorrections men fler finns nog kvar.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ganska väntat att det skulle hända. Wii U car en unserförståd och missuppfattad plattform som ändå fick ut en hel del stortitlar under sin tid.

Skaplig skillnad det varit mellan lanseringarna men skönt att Switch går åt rätt håll. Jag var rätt tveksam själv innan lanseringen men de säljer verkligen över förväntan. Nintendo har varit bra på att få ut egna titlar första året, vilket var motsatsen till Wii Us första år, men denna gång har det även kommit massor av andra och tredjepartsspel och indietitlar bara väller ut. Februari ser ut att bli en dyr månad för mig.

Som det diskuterats i Switch-utgåva vore det nog bra med en billigare portabel modell utan dockningsstation samt en ren stationär modell. Finns nog marknad för dessa och lättar även trycket på Premium-modellen.

Skickades från m.sweclockers.com

Även om det vore najs med en apple tv size, och billig, stationär modell så har jag svårt att se att det kommer hända. Till att börja med, vad ska de kalla den? No-switch?

Tror/hoppas dock på en Pro-modell framöver där själva "paddan" byts ut mot en modell med mer kräm och bättre skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Som det diskuterats i Switch-utgåva vore det nog bra med en billigare portabel modell utan dockningsstation samt en ren stationär modell. Finns nog marknad för dessa och lättar även trycket på Premium-modellen.

Tror det är just därför Switch säljer som den gör, att den är båda ock. Det finns ju redan 3DS och WiiU. Dockningsstationen kunde de skippat eller gjort bättre. USB-C hubb av kvalité hade räckt.

Hade personligen välkommnat att den var lite mer kraftfull, 30fps i vissa spel är sådär.. Men verkar ju som Nintendo prioriterade rätt att få ut den tidigt (hade säkert hade dröjt nått år till att ändra GPU) med tanke på hur populär den är.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Även om det vore najs med en apple tv size, och billig, stationär modell så har jag svårt att se att det kommer hända. Till att börja med, vad ska de kalla den? No-switch?

Inbillar mig att den skulle vara DOA. Varför köpa en klen pryl med dyra spel när kostnaden för en Xbox One/PS4 hamnar i paritet. Kolla bara vad som hände med Playstation TV. Styrkan i Switch (och PSP/DS) ligger i att de är portabla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Inbillar mig att den skulle vara DOA. Varför köpa en klen pryl med dyra spel när kostnaden för en Xbox One/PS4 hamnar i paritet. Kolla bara vad som hände med Playstation TV. Styrkan i Switch (och PSP/DS) ligger i att de är portabla.

Skickades från m.sweclockers.com

Styrkan ligger tveklöst i det portabla (och även hybrida) ja.

Men en annan styrka ligger i Nintendo-spel och en nackdel ligger i ganska högt pris. En snorbillig stationär skulle iaf inte sakna poänger mao.

Men näe...No-Switch kommer förstås inte hända.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ipac:

Även om det vore najs med en apple tv size, och billig, stationär modell så har jag svårt att se att det kommer hända. Till att börja med, vad ska de kalla den? No-switch?

Tror/hoppas dock på en Pro-modell framöver där själva "paddan" byts ut mot en modell med mer kräm och bättre skärm.

Switch Lite respektive Switch TV. Bara USB-C är kvar så går Lite att docka om man köper nödvändig utrustning. Men konsumenten behöver inte kosta på detta.

Samtidigt dumt att få ut för många produkter. Gör det lätt lite rörigt.

Snabbare modell bör komma bara en vettig SoC går att använda/massproducera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakro807:

Inbillar mig att den skulle vara DOA. Varför köpa en klen pryl med dyra spel när kostnaden för en Xbox One/PS4 hamnar i paritet. Kolla bara vad som hände med Playstation TV. Styrkan i Switch (och PSP/DS) ligger i att de är portabla.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet med Playstation TV är samma som med PS Vita, PSP Go och portabel Playstation i stort, Sony skiter i plattformen. PS Vita var rätt trevlig för sin tid men Sony var en ovärdig förvaltare.

Vid sidan av Switchen och 3DS fortsätter Nintendo även Smartphone satsningen. Mario Kart Tour utannonserades inatt.