Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Audio Pro's Addon-serie

Hej,

Kikar på ett mindre ljudsystem till lägenheten och har efter lite läsning landat hos Audio Pro. Deras multiroom-funktion tilltalar mig, liksom möjligheten att bygga ut systemet med tiden. Primärt har jag tänkt att börja i vardagsrummet som är cirka 30 kvm och då tänkt mig "värstingen" C10. Kommer den leverera bra ljud för den ytan?

Funderar också på ett par bokhyllehögtalare men då krävs väl en förstärkare? Vill ha något som tar liten plats och smälter in på en hylla men som levererar bra ljud och möjligheten att ansluta mobil för uppspelning av dels köpt musik, dels Spotify och dels ljudböcker. Men även möjligheten att streama ljud från NAS på det lokala nätverket via wifi.

Vad är ert omdöme om Addon-serien? Har ni några bättre tips till ovan scenario?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@xtQ: Äger själv en C10 som jag tycker levererar riktigt bra för sin storlek. Den imponerar mer när det gäller djupare bas än t.ex. Sonos play:5 som jag också haft.

C10 går ju även att para ihop 2st för att få stereo senare om du skulle vilja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

@xtQ: Äger själv en C10 som jag tycker levererar riktigt bra för sin storlek. Den imponerar mer när det gäller djupare bas än t.ex. Sonos play:5 som jag också haft.

C10 går ju även att para ihop 2st för att få stereo senare om du skulle vilja.

Tack för svar! Har förstått det som att det krävs app för att få till multirum-funktionen? Stämmer det? Tycker du att det begränsar?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tack för svar! Har förstått det som att det krävs app för att få till multirum-funktionen? Stämmer det? Tycker du att det begränsar?

För egen del som enbart lyssnar på strömmad musik så tycker jag appen är enkel och välfungerande.

Permalänk
Medlem

@xtQ: Jag köpte en Audio Pro Addon C10 åt frugan för något år sedan: Den inledde med att sporadiskt koppla från bluetooth samt att inte funka alls med spotify connect, därefter började den ge missljud ifån sig efter ca en dags användning.

Jag lämnade tillbaka den till elgiganten som DOA (vilket var ett både smidigt och otrevligt ärende) och gick istället till hifi-klubben och köpte två aktiva högtalare till samma kostnad och lade till en chromecast audio, vilket gav rejält mycket bättre ljud, även om jag jämför ljuden innan C10s störningar och missljud började.

Nu kan det ha varit ett måndags-ex jag fick, men jag känner generellt när det kommer till ljud och bild att det är en bättre idé att köpa "dumma" högtalare och skärmar och mata dem med en separat källa som cc, förstärkare, receiver, box, dator, ljudkort eller whatever istället för att förlita mig att på att en inbyggd proprietär teknologi kommer fortsätta underhållas av leverantören under hela produktens livslängd.

Stavningkorrigering
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release: skulle gissa att du hade otur. Recensionerna har ju varit mer än bra.
Värt att nämna är att C10 lanserades för mindre än ett år sedan, säker på att du inte köpte en annan modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

@Release: skulle gissa att du hade otur. Recensionerna har ju varit mer än bra.
Värt att nämna är att C10 lanserades för mindre än ett år sedan, säker på att du inte köpte en annan modell.

Jag hade säkert otur, som jag skrev i inlägget du quotade, och det är mycket möjligt att det var en annan modell då Audiopro addon-modellerna är snarlika till namnet och närmast identiska till utseendet.

Mina efterföljande argument kvarstår.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz