Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Val mellan i5 eller i7 på bärbar speldator?

Permalänk
Medlem

Val mellan i5 eller i7 på bärbar speldator?

Hejsan!
Ska köpa en bärbar dator som förhoppningsvis kommer att hålla ett bra tag och som jag kan göra det mesta på inklusive gaming ibland.
Har tittat på dessa två datorer och jag tycker nästan att det extra 256GB SSD är värt det för priset men undrar mest över processorn och grafikkortet, är i7an bättre än i5an? Är grafikkortet tillräckligt bra?

Media Markt
Webbhallen

Alternativt, har jag några andra bra alternativ i ungefär samma prisklass? Jag vill ha en snabb dator som kommer att användas för studier, surfande, streaming och gaming som t.ex. League of Legends(vill kunna spela på högsta inställningarna).

EDIT: Hittade även denna på webbhallen, är denna bättre? lite mindre SSD men sålänge OS finns på SSD så är det inga problem, man kan ju alltid skaffa en extern hårddisk om man överstiger SSD minnet.
Webhallen 2

Förtydligade rubrik från "Är det värt det? Andra alternativ?"/Thomas
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av esamme:

Hejsan!
Ska köpa en bärbar dator som förhoppningsvis kommer att hålla ett bra tag och som jag kan göra det mesta på inklusive gaming ibland.
Har tittat på dessa två datorer och jag tycker nästan att det extra 256GB SSD är värt det för priset men undrar mest över processorn och grafikkortet, är i7an bättre än i5an? Är grafikkortet tillräckligt bra?

Media Markt
Webbhallen

Alternativt, har jag några andra bra alternativ i ungefär samma prisklass? Jag vill ha en snabb dator som kommer att användas för studier, surfande, streaming och gaming som t.ex. League of Legends(vill kunna spela på högsta inställningarna).

EDIT: Hittade även denna på webbhallen, är denna bättre? lite mindre SSD men sålänge OS finns på SSD så är det inga problem, man kan ju alltid skaffa en extern hårddisk om man överstiger SSD minnet.
Webhallen 2

Den sista datorn du länkat, Webhallen 2 är bäst, både grafikkortet och processorn.

De övriga datorerna innehåller processorer och grafikkort med låg strömförbrukning och dessa passar inte för gaming.

Permalänk
Medlem

Webhallen 2 har runt 120% bättre grafikkort.
https://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark...

Att de ens får sälja de 2 första länkade med ordet gaming i namnet är helt sjukt.....

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren, då stryker jag de första två!

Tycker ni att Lenovo 1 är prisvärd?
Kommer jag att kunna använda datorn för gaming?

Det finns ju även denna Lenovo2 med ett lite sämre grafikkort?
Hur stor är dock skillnaden på GTX 1050M och GTX 1050Ti ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esamme:

Hur stor är dock skillnaden på GTX 1050M och GTX 1050Ti ?

runt 20%
https://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ