Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

phpmyadmin problem (debian 9)

Permalänk

phpmyadmin problem (debian 9)

Jag har letat och letat efter svar till varför jag inte kan logga in på phpmyadmin.
Jag håller på med att sätta upp en webserveer då jag avvecklar den äldre servern jag har.
Så jag passade på att börja om från början och sen exportera hemsidan och teamspeak 3 servern till den nya servern.
Jag har en helt fräsch installation av debian 9.3 tillsammans med ssh server. apache2, php, mysql-server och phpmyadmin.
Installationen går utmärkt, men... Jag kan inte logga in på "phpmyadmin" med dom inloggningsuppgifterna jag har anget vid installationen.
Någon som har en idé på vad det kan vara för fel.
Den gamla servern har debian 8.7 och jag hade inga som helst problem med detta när jag satte upp denna.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag har letat och letat efter svar till varför jag inte kan logga in på phpmyadmin.
Jag håller på med att sätta upp en webserveer då jag avvecklar den äldre servern jag har.
Så jag passade på att börja om från början och sen exportera hemsidan och teamspeak 3 servern till den nya servern.
Jag har en helt fräsch installation av debian 9.3 tillsammans med ssh server. apache2, php, mysql-server och phpmyadmin.
Installationen går utmärkt, men... Jag kan inte logga in på "phpmyadmin" med dom inloggningsuppgifterna jag har anget vid installationen.
Någon som har en idé på vad det kan vara för fel.
Den gamla servern har debian 8.7 och jag hade inga som helst problem med detta när jag satte upp denna.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

I debian har du logfilerna under /var/log/apache2
Beroende på hur du satt upp det så hittar du loggarna för alla fel där.

Om du inte ställt om dina loggar att peka på en annan plats ska du hitta felet under
/var/log/apache2/error.log
du har även mysql log under /var/log/mysql/error.log som du också kan kolla på om du inte hittar något.

Kör tail -f /var/log/apache2/error.log och se vad som händer i den när du loggar in.
Posta felmeddelandet här så får vi kolla.

Visa signatur

got root?