Acer z321qu vs Acer XB271HU vs Acer 34" Predator X34A

Permalänk
Medlem

Acer z321qu vs Acer XB271HU vs Acer 34" Predator X34A

Tjena

Är inne på att köpa en ny skärm(äntligen) och har tittat på dessa tre. Jag sitter just nu på en 27'' 1080p skärm(TN) och det känns lite som att mitt 1080 ti inte riktigt får svettas i alla spel. Det viktigaste för mig är bildkvalité(speciellt svärta). Någon som har jämfört någon av dessa skärmarna?

Permalänk
Medlem

@Bankai: X34A är den du bör satsa på. Du får ju ips som är bästa skärm typen just nu med 3440x1440P 100Hz. Jag har provat den själv- det är en grym upplevelse att spela i 21:9 format.

Permalänk
Medlem

@Axel95: Beställde den igår efter många om och men, får den idag. Riktigt taggad, men med min tur så har den väl mycket blb och ett par döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Har själv x34A,skulle jag få välja igen så skulle det blivit 32 tummaren då 21/9 formatet inte riktigt faller mej i smaken+ att 165 hz ger en mycket mjukare upplevelse.

Kan tillägga att jag gick ifrån 27 tum 165 Hz till 34 tum 100Hz och 16/9 förhållandet var mycket trevligare,dock så var 27tum lite för litet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Bankai: Har både X34 och X34P och P-modellen har minimalt med bleed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@Bankai: Har både X34 och X34P och P-modellen har minimalt med bleed.

Tyvärr kostar P modellen ett par tusenlappar mer än vad jag kunde tänka mig lägga på en skärm. Har dock öppet köp så blir att kolla direkt efter bleed och pixlar. X35 hade ju varit saftig med HDR senare i år men den kommer säkert landa på betydligt högre prislapp med.