Val av ny telefon, tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Jag hatar Samsung. Absolut katastrofal mängd bloatware på deras mobiler. Dessutom använder de väldigt ofta sina egna processorer dessa dagar som de inte släpper source till så att man kan utveckla custom roms. Samsung däremot dominerar när det gäller kamera, det kan nog inget annat Androidmärke sätta sig emot. Vad exakt är det tråkiga med OP5T tycker du? Ärlig fråga och ingen dryghet. Vill bara veta.

Tycker ju såklart att de är en bra och snabb telefon.
Saker som stör är den kassa kameran, upplösningen, telefonens tråkiga design, slide knappen på vänster sidan för att växla mellan dnd, tystläge och normal. Den har redan blivit så trög att jag måste ta telefonen i två händer och trycka till knappen med nageln för att få rubba den.

Jag saknar också Samsungs "One hand" mode. När jag drog ifrån ena hörnet på min s7 edge så blev telefonen anpassad för en hand. Sen är de tråkigt att den inte har en slot för sd-kort och jag har aldrig haft så mkt app-crashar på någon annan telefon. Exempel är Instagram och Google-appar. Får upp felmeddelanden om att Google slutat fungera några ggr per dag.
Sen önskar jag ju såklart att den va ip-klassad. Men det kan man väl inte begära av en så pass billig telefon.

Ja, Samsung är full av bloatware vilket är synd. Men dom gör ju fortfarande bättre telefoner enligt mig.

Men jag är ändå nöjd med min OnePlus. Den är grymt snabb och lättanvänd. Men hade jag haft mer att lägga på en telefon hade jag köpt Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com