Tips till dåligt WIFI i ett enstaka rum.

Permalänk

Tips till dåligt WIFI i ett enstaka rum.

Hallå,

Jag är relativt nyinflyttad i min lägenhet på strax under 80 kvadratmeter. Min router är på ena änden och sovrummet på andra.

Mitt problem är att jag endast har 1-2 'staplar' i sovrummet, jag har en chrome cast jag streamar youtube/netflix på till TV'n i sovrummet. Youtube går max på 720p, men hoppar för ofta ner till 480p.. Mitt internet är annars stabilt och bra, ligger på 15-20 ned och 2-3 upp. Har inga andra problem med mitt internet förutom just i sovrummet..

Har en 'standard' telia router, räcker det att uppgradera till en router runt 700-800krs prisklassen? WIFI extender, är det kanske ett alternativ? Har ingen lust att spendera runt tusenlappen utan att se resultat så hör här först efter tips, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

En accesspunkt, Ubiquiti Unifi AC Lite förslagsvis.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Låter som att internet via "powerline" är något för dig. Flera av modellerna har inbyggd wifisändare.

Du kopplar helt enkelt in ena dosan i närheten av routern och kör kabel från router till dosan. Andra dosan kopplar du in i sovrummet där du antingen kör via dosans inbyggda wifi eller kopplar in en router till dosan.