Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Tycker också att pro är helt rätt väg att gå om man har råd. Ang 12TB disken, du har inte funderat på en nas?

Förövrigt, RGB behöver inte alltid vara julgransblink. Man kan använda det stilrent också.

https://i.imgur.com/HXCuIZi.jpg

https://i.imgur.com/JhVr9v7.jpg

Läckert! Vad har du för temperaturer efter någon timmes hårdkörning?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Läckert! Vad har du för temperaturer efter någon timmes hårdkörning?

Tack! Spelar nästan bara BF1 vilket är rätt processorkrävande och 8700K är ju inte kända för att vara svala direkt, snittar runt 70 i load med peak över 80 ibland. Skulle kunna dra upp fläktarna mer men föredrar en låg ljudnivå. Kommer nog att delidda så småningom. Grafikkortet går typ aldrig över 60 grader, kollade CAM-mjukvaran nu efter senaste spelsessionen och då var max 52 grader.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Tack! Spelar nästan bara BF1 vilket är rätt processorkrävande och 8700K är ju inte kända för att vara svala direkt, snittar runt 70 i load med peak över 80 ibland. Skulle kunna dra upp fläktarna mer men föredrar en låg ljudnivå. Kommer nog att delidda så småningom. Grafikkortet går typ aldrig över 60 grader, kollade CAM-mjukvaran nu efter senaste spelsessionen och då var max 52 grader.

Okej intressant! Eftersom jag går i liknande tankar. Men spontant känner jag att jag vill ha GPUkylaren på utblås då den genererar mer värme än CPUn. Medan frontmonterad Radiator för att kyla CPUn inte påverkar temperaturen inne i burken nämnvärt. Det var inget du övervägde? Problemet blir väl att det är svårare att få det att se städat ut. Din burk ser ju väldigt städad ut som det är nu. Men GPU-radiatorn kanske inte genererar så mycket värme heller?

https://m.youtube.com/watch?t=11s&v=YCZ5iP5cu8g

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Okej intressant! Eftersom jag går i liknande tankar. Men spontant känner jag att jag vill ha GPUkylaren på utblås då den genererar mer värme än CPUn. Medan frontmonterad Radiator för att kyla CPUn inte påverkar temperaturen inne i burken nämnvärt. Det var inget du övervägde? Problemet blir väl att det är svårare att få det att se städat ut. Din burk ser ju väldigt städad ut som det är nu. Men GPU-radiatorn kanske inte genererar så mycket värme heller?

https://m.youtube.com/watch?t=11s&v=YCZ5iP5cu8g

Tror du tänker rätt i den frågan, tycker personligen att Bitwit's video om samma fråga är bättre genomförd än Jays

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tror du tänker rätt i den frågan, tycker personligen att Bitwit's video om samma fråga är bättre genomförd än Jays

Ja det kan nog stämma. Jag har kollat igenom så många videos kring detta och.blandar ihop dem. Kan nog lika gärna vara bitwits video på det som jag egentligen tänkte på.

Jag borde ju givetvis testa detta själv ifall jag kör på den här lösningen. Men jag velar fram och tillbaka. Kostnaden blir inte så mycket högre ifall man skulle gå till EKs färdiga paket för kylning av CPU och GPU. Men som tur är verkar det ju som jag har tid att vela om jag ska vänta på 11xx serien.

Tack för din syn på det!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Ja det kan nog stämma. Jag har kollat igenom så många videos kring detta och.blandar ihop dem. Kan nog lika gärna vara bitwits video på det som jag egentligen tänkte på.

Jag borde ju givetvis testa detta själv ifall jag kör på den här lösningen. Men jag velar fram och tillbaka. Kostnaden blir inte så mycket högre ifall man skulle gå till EKs färdiga paket för kylning av CPU och GPU. Men som tur är verkar det ju som jag har tid att vela om jag ska vänta på 11xx serien.

Tack för din syn på det!

Jag kör faktiskt toppfläktarna som insug tvärtemot allt man lärt sig om hur luften ska gå i ett chassi, har bara den enda fläkten i bak som utblås men det är ett resultat av trial and error. Hade en x61:a tidigare i ett S340 chassi och sänkte säkert tempen med 10 grader i load genom att göra så. Valet av att ha gpu-kylningen i fronten och cpu i toppen är dels av estetiska skäl (rakaste vägen) men mest nog för att jag tänker att gpu:n behöver mest kylning.

Ang egen custom loop så är det väldigt skoj att planera och bygga men det blir ofta dyrare än man tänkt sig sen ledsnade jag på att man var tvungen att tömma ur datorn och köra läcktest så fort man skulle göra minsta komponentbyte, därför jag gick tillbaka till AIO. Märker ingen direkt skillnad i temps heller, faktum är nog att gpu:n går lite svalare. CPU:n är ju ny men min gamla 5820K gick rätt varm också.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

det luktar bäver här..

Permalänk
Medlem

Samma prisklass, tystare, mindre, inget bling-bling, dubbla ssd-storleken, flera mindre diskar som är tystare, samma svindyra mus och webcam, plats för optisk enhet om så önskas (blu-ray backup?), tystare processorkylare, mycket tyst grafikkort, 16GB-stickor, lika svindyrt bygge.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11463344/