Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@landahl:
Man kan inte bara säga så rätt av utan att ta flera andra saker i beaktning.. Det jag menade med att du inte verkar vara så jätte insatt..
Jag har en 30" 2560x1600 och en 34"3440x1440 . Hade även en 31.5" 4k monitor innan jag bytte den mot min 21:9 34" 3440x1440 skärm ..
Så det finns flera faktorer och jag vet inte riktigt intresset hos dig. Vill du verkligen veta mer så finns det mycket att läsa runt om och lära sig om. Men vill du bara vara sån som bara ser snabbt och ytligt för att sen vara bestämd och svår... Då är det inte värt att ödsla tid..

Jag ödslade hur som helst tid här nedan så om intresset finns så kan du läsa lite mer nedanför.
Om intresset inte finns så kan du sluta läsa här, men då finns inte heller någon poäng att skriva saker här bland spelentusiaster att FPS inte spelar roll, grafikinställningar kvittar allt ser väl likadant ut ändå osv.. För det stämmer inte alls vet alla som är relativt insatta och verkligen testat skillnaderna:

Det finns faktorer som skärmstorlek, Hz och uppdateringsfrekvens ihop med FPS, grafiska inställningar kortfattat low till ultra, fördröjning i MS, gsync/freesync osv..

Har man inte helt koll på hur allt detta påverkar bildkvalitet så vet man kanske inte heller vad och hur man ska jämföra saker. Jag själv har troligen samma Dell skärm som du använder på 2560x1600 . U3014 tror jag den heter ? Det är absolut en jätte behaglig och fin skärm. Den har jag spelat massa skyrim på för länge sen innan jag hade bättre skärmar. Klart som fan man inte blir besviken på den opch är det enda skärmen du verkligen använt mycket för spel så förstår jag att du inte har något att klaga på där.
Men flytet i den är helt annorlunda från en 100 eller 144hz skärm. Det påverkar hur saker ser ut (särskilt vid motion) och hur det flyter. Det går helt enkelt inte beskriva utan det är en känsla i användandet i skärmen. Onekligen något av det bästa som har hänt de senaste åren i skärmutvecklingen är den här fördubblingen i hz från 60 till 120. Kollar du lite snabbt 2 liknande skärmar bredvid varandra så kanske man inte tänker på det så mycket men lovar dig att efter du testat det lite så förstår du vad jag menar.

Sen har du detta med storlek. Jag själv har gått från 24" i mångra år till att hoppa till 30 och 34" .. Det är extremt stor skillnad i inlevelse tycker jag. Här kommer dock en annan viktig sak in i bilden vad gäller upplösning. Kör du en 34" skärm i 1080 upplösning blir det katastrofalt fult och utdraget tycker jag. Så här gäller en hög upplösning för att kunna få bra bild.
Jämför du här bara en 24" skärm i 1080 och en 34" skärm i 4k kanske man inte märker några direkt banbrytande skillnader i bildkvalitet direkt men man märker ju mycket i känslan av en större skärm och med detta kommer kravet av högre upplösning.

Sen har du detta med bildkvalitet och höga inställningar. Här kan man ju inte föneka att dra reglagen väldigt högt i vissa spel, helst till högsta texturer, detaljrikedom osv, jämfört med att ha det på low, gör stor skillnad. Här kan jag inte förstå eller hålla med om att två skärmar sida vid sida med olika grafikinställningar inte gör skillnad.. Detta är inte ens subjektivt det är självklarhet tycker jag.

Så nu vill man ha stor skärmyta = högre upplösning. Man vill ha flyt = säg 80 - 140hz . Man vill ha så höga grafikinställningar som möjligt på detta med.. Allt detta resulterar i att man behöver ha ett så bra grafikkort som möjligt.
Klarar man sig på 60hz fullhd 24" skärm och grafiken på low - så grattis det är bra för dig. Men att tycka det ser lika dant ut och känns likadant som att spela på premium = okunnigt... Det finns ingen som verkligen testat båda och skulle säga att det är samma lika (givetvis pratar vi inte ms röj eller tetris här då).

Sen om man anser att skillnaderna motiverar 10k sek för grafikkort och kanske 8-12k sek för monitor... Det är en helt annan fråga.. Det är en mer subjektiv fråga där det inte finns rätt och fel.

Jag har testat allt det där du beskriver. När jag spelade mycket quake så använde jag en 120 hz skärm. Jag förstår vad du menar men jag är helt enkelt inte lika besatt som vissa av små detaljer. Klart vissa grafikinställningar gör skillnad men det är är som sagt ingen märkbar skillnad mellan high och Ultra. Jag vet hur många som helst som inte ser någon skillnad på 4k och 2k när det gäller en 32 tums skärm.

Jag har däremot varit som du för ganska länge sedan. Jag ville ha högsta fps, allt på max och högsta upplösning. Jag märkte dock att jag hade lika roligt och lika stor inlevelse i ett spel med normala krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har testat allt det där du beskriver. När jag spelade mycket quake så använde jag en 120 hz skärm. Jag förstår vad du menar men jag är helt enkelt inte lika besatt som vissa av små detaljer. Klart vissa grafikinställningar gör skillnad men det är är som sagt ingen märkbar skillnad mellan high och Ultra. Jag vet hur många som helst som inte ser någon skillnad på 4k och 2k när det gäller en 32 tums skärm.

Jag har däremot varit som du för ganska länge sedan. Jag ville ha högsta fps, allt på max och högsta upplösning. Jag märkte dock att jag hade lika roligt och lika stor inlevelse i ett spel med normala krav.

Känns lite som att vi pratar om lite olika saker med. Jag håller delvis med om att det inte alltid är så stor skillnad mellan high och ultra, men det är väldigt sällan man köper nytt grafikkort eller göt någon annan fysisk uppgradering för att höja sig ett så litet steg, annat än kanske överklockning.
Men skillnaden mellan 60hz och 120hz är ju som himmel och gjort särskilt i spel som quake som du tar som exempel. Jag har spelat quake till och från i över 15 år.. Har spelat i alla möjliga hz lägen och det är ju ingen tvekan där att upplevelsen blir otroligt mycket härligare i högre hz.
Sen i Quake på den tiden fanns inga andra lägen heller.. Som du nämnde tidigare var grafiken ett skämt.. Nu är det riktigt snyggt. Testa quake champions om du kan, det är fortfarande i early access så vet inte om man kan signa nya konton nu. Finns för en slant på steam oavsett.
Annars påminn dig om att testa mot slutet av året då det skall bli free to play då omkring.
Anyway det är ett riktigt snyggt spel tycker jag. Då handlar det som innan om hög hz men nu kan du också få riktigt snyggt spel på köpet.

Här kommer det väl mer subjektiva känslor som "jag har lika roligt ändå".. Absolut! Bra för dig som sagt.. Men det är inget fel på oss som känner att vi har extra roligt med riktigt snygg grafik, bra flyt, stor skärm osv.. Om du inte förstår detta så vet jag inte.. Detsamma kan ju sägas om allt.. Jag tycker inte det är viktigt med en 1 miljonkronor bil heller.. Min ska bara vara säker och fungera bra! Men det är väl klart jag fattar att det finns riktigt feta bilar som är helt galna i upplevelsen jämfört med min. Men det är inte min grej helt enkelt så jag köper inte en sån bil.
Men jag hoppar inte heller in i bilentusiast forum och hävdar att dom tänker konstigt för min upplevelse med min bil räcker gott och väl för mig så det borde räcka för alla andra med...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Känns lite som att vi pratar om lite olika saker med. Jag håller delvis med om att det inte alltid är så stor skillnad mellan high och ultra, men det är väldigt sällan man köper nytt grafikkort eller göt någon annan fysisk uppgradering för att höja sig ett så litet steg, annat än kanske överklockning.
Men skillnaden mellan 60hz och 120hz är ju som himmel och gjort särskilt i spel som quake som du tar som exempel. Jag har spelat quake till och från i över 15 år.. Har spelat i alla möjliga hz lägen och det är ju ingen tvekan där att upplevelsen blir otroligt mycket härligare i högre hz.
Sen i Quake på den tiden fanns inga andra lägen heller.. Som du nämnde tidigare var grafiken ett skämt.. Nu är det riktigt snyggt. Testa quake champions om du kan, det är fortfarande i early access så vet inte om man kan signa nya konton nu. Finns för en slant på steam oavsett.
Annars påminn dig om att testa mot slutet av året då det skall bli free to play då omkring.
Anyway det är ett riktigt snyggt spel tycker jag. Då handlar det som innan om hög hz men nu kan du också få riktigt snyggt spel på köpet.

Här kommer det väl mer subjektiva känslor som "jag har lika roligt ändå".. Absolut! Bra för dig som sagt.. Men det är inget fel på oss som känner att vi har extra roligt med riktigt snygg grafik, bra flyt, stor skärm osv.. Om du inte förstår detta så vet jag inte.. Detsamma kan ju sägas om allt.. Jag tycker inte det är viktigt med en 1 miljonkronor bil heller.. Min ska bara vara säker och fungera bra! Men det är väl klart jag fattar att det finns riktigt feta bilar som är helt galna i upplevelsen jämfört med min. Men det är inte min grej helt enkelt så jag köper inte en sån bil.
Men jag hoppar inte heller in i bilentusiast forum och hävdar att dom tänker konstigt för min upplevelse med min bil räcker gott och väl för mig så det borde räcka för alla andra med...

Jag har testat Quake Champions en hel del och ja det ser bra ut, nyaste Doom ser lika bra ut. När det gäller storlek på skärmen så håller jag med att en större skärm ger mer inlevelse. Jag har dock haft hemma en 42 tums 4k skärm från Philips som jag skickade tillbaka. Den gav stor inlevelse men jag kände att en 32 tums 16:10 skärm gav mig lika mycket tillfredställelse så jag skickade tillbaka skärmen. Om jag hade behållit 4k skärmen så hade jag köpt ett nyare grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stratek:

@frong: Man använder ju sin GPU (grafikkort) för att mina bitcoins

Jasså?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vänta, kul att ha det senaste

Permalänk
Medlem

Jag satt i samma båt för en månad sedan och ville vänta, då 1080ti kostar som den gör just nu.
Ingenting dök upp på GTC och det är endast rykten som florerar om release.
Det slutade med att jag slog till på ett 1080ti, kortet kommer ändå leverera grym prestanda ett bra tag framöver.

Sedan hade jag i bakhuvudet hur det såg ut vid release av 10XX-serien för två år sedan.
Korten släpptes i Maj, jag förbokade ett 1080 väldigt tidigt, jag fick inte mitt kort förrän i slutet av Juli... Så med det i åtanke och det faktum att:
1. Korten har inte presenterats ännu
2. Det finns ingen information om releasedatum
3. Efterfrågan på GPUer är bra mycket högre nu än release av 10XX-serien
Så kändes det som att det var ett rätt väl att slå till, eftersom jag ville ha ett kort för att kunna spela.

I slutändan är det ändå upp till dig själv om du tycker det är värt att lägga pengarna på det eller inte. Det mest logiska skulle väl vara att vänta, men hur länge man orkar vänta är en helt annan sak. Jag gissar på att man förmodligen kan få ett kort i handen runt Augusti som tidigast, då känns det ändå ganska positivt räknat.

Jag hade slagit till, då jag gjorde det själv. Kortet presterar fortfarande riktigt bra, oavsett om det kommer nya kort

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

@50Spaenn: Tycker du gjorde rätt. Hade det funnits lite mer konkreta rykten eller åtminstone ett announcement så hade det varit en annan sak men nu har vi ingenting så du gjorde ett bra köp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Jag känner så också, även om plånboken grät floder ett tag.
Men det hade den behövt göra förr eller senare ändå, eftersom jag misstänker att nya serien inte lär vara särskilt billig den heller
Jag är toknöjd i alla fall, så det finns inget att ångra.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Eftersom ditt grafikkort har lagt av så behöver du så klart ett nytt, men behöver du ett GTX 1080ti? Kanske kan köpa ett sämre men billigare grafikkort och vänta tills nästa generation lanseras? Jag köpte ett 1050ti för under 2000 kr och kommer använda det tills "2080ti" släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Eftersom ditt grafikkort har lagt av så behöver du så klart ett nytt, men behöver du ett GTX 1080ti? Kanske kan köpa ett sämre men billigare grafikkort och vänta tills nästa generation lanseras? Jag köpte ett 1050ti för under 2000 kr och kommer använda det tills "2080ti" släpps.

Det är exakt så jag brukar göra när jag ska bygga en ny dator och en ny generation kort är på väg. Jag köper ett billigare kort och sedan säljer det när de nya korten har kommit. Men enligt mig är det extremt ovärt att köpa det snabbaste kortet. Jag brukar till 99% köpa det näst snabbaste och byta ut det när en ny generation kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Eftersom ditt grafikkort har lagt av så behöver du så klart ett nytt, men behöver du ett GTX 1080ti? Kanske kan köpa ett sämre men billigare grafikkort och vänta tills nästa generation lanseras? Jag köpte ett 1050ti för under 2000 kr och kommer använda det tills "2080ti" släpps.

Skrivet av landahl:

Det är exakt så jag brukar göra när jag ska bygga en ny dator och en ny generation kort är på väg. Jag köper ett billigare kort och sedan säljer det när de nya korten har kommit. Men enligt mig är det extremt ovärt att köpa det snabbaste kortet. Jag brukar till 99% köpa det näst snabbaste och byta ut det när en ny generation kommer.

Känns som att den diskussionen är högst personlig då det beror helt och hållet på vilka behov man har och vad man accepterar. Jag kör väldigt höga upplösningar (3440x1440@95Hz samt 4K@60Hz) och då räcker bara det bästa (inom rimlighetens gränser vilket betyder att Titan faller bort). En polare kör på sin 1080p/60Hz skärm och kommer göra det ett bra tag framöver och då rekommenderade jag honom ett 1070.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Känns som att den diskussionen är högst personlig då det beror helt och hållet på vilka behov man har och vad man accepterar. Jag kör väldigt höga upplösningar (3440x1440@95Hz samt 4K@60Hz) och då räcker bara det bästa (inom rimlighetens gränser vilket betyder att Titan faller bort). En polare kör på sin 1080p/60Hz skärm och kommer göra det ett bra tag framöver och då rekommenderade jag honom ett 1070.

Frågan är om du tyckte kortet var värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Frågan är om du tyckte kortet var värt pengarna?

Absolut! En riktig best som ändå klarar det mesta tillräckligt bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är exakt så jag brukar göra när jag ska bygga en ny dator och en ny generation kort är på väg. Jag köper ett billigare kort och sedan säljer det när de nya korten har kommit. Men enligt mig är det extremt ovärt att köpa det snabbaste kortet. Jag brukar till 99% köpa det näst snabbaste och byta ut det när en ny generation kommer.

Jo, visserligen håller ett GTX 1080ti även nästa generation. Men frågan är ju om man vill lägga nästan 10 000 kronor på ett grafikkort när man, förhoppningsvis, kan köpa ett bättre kort till en billigare peng inom detta år.

Skrivet av Mocka:

Känns som att den diskussionen är högst personlig då det beror helt och hållet på vilka behov man har och vad man accepterar. Jag kör väldigt höga upplösningar (3440x1440@95Hz samt 4K@60Hz) och då räcker bara det bästa (inom rimlighetens gränser vilket betyder att Titan faller bort). En polare kör på sin 1080p/60Hz skärm och kommer göra det ett bra tag framöver och då rekommenderade jag honom ett 1070.

Klart det är subjektivt, det är de flesta preferenser. Frågan är ju ändå om TS skall köpa ett nytt GTX 1080ti eller ej och vi gav vår synpunkt på det hela. Jag hade inte köpt ett sådant dyrt grafikkort när nästa generations grafikkort är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Klart det är subjektivt, det är de flesta preferenser. Frågan är ju ändå om TS skall köpa ett nytt GTX 1080ti eller ej och vi gav vår synpunkt på det hela. Jag hade inte köpt ett sådant dyrt grafikkort när nästa generations grafikkort är på väg.

Nästa generations grafikkort är alltid på väg.
Det är alltid något nytt och bättre under utveckling.

Min åsikt är att om nästa generation väntas komma inom 1-2 månader så kan det vara en bra idé att vänta.
Dröjer det längre än så är det lika bra att slå till på vad som finns idag, och inte vänta.

Personligen tycker jag att ett 1080ti är alldeles för dyrt, men å andra sidan tillhör jag nog inte den tänkta köpekretsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eligri:

Tjena!

Då mitt förra grafikkort tuppade av, är det nu dags för ett nytt. Spelar via laptop atm; vilket funkar bra. Ingen super-stress att köpa nytt dvs!

Vad skulle ni rekommendera? Ska jag skaffa begagnat 1080ti + vattenblock nu, eller vänta? Ser att 1180/2080 kommer i juni - tror ni priserna faller på 1080ti då?

Cheers

Sen geforce 2 har det oftast varigt att vid vissa reor som gamla gfx blir billigare eller vid stora reor. annars inte. Se som är av annan åsikt får gärna länka. De har snara fasats ut.
Jag skulle vilja veta vilket kort som somnade.

De nya Spekulationerna här på swec säger TSMC hösten. Men inget bevis vad jag sett. Enligt dem höst får 11xx serien men det är spekulationer. För spel skulle nog 1080ti falla på begagnat men annars. för svårt att säja då det kan i teorin vara billagere med ett nytt chipp som är för spelande endast.

Kolla på fler inlägg innan du bestämmer dig.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Klart det är subjektivt, det är de flesta preferenser. Frågan är ju ändå om TS skall köpa ett nytt GTX 1080ti eller ej och vi gav vår synpunkt på det hela. Jag hade inte köpt ett sådant dyrt grafikkort när nästa generations grafikkort är på väg.

Något är väl på väg någon gång men om det i år vet egentligen ingen. Det har varit väldigt fattigt med rykten osv denna gången, kanske skippar nVidia denna generation (Volta) och går på Ampere nästa år istället? AMD verkar ju heller inte ha något under huven pga att miners köper allt de tillverkar. Känns som att det inte finns något "behov" av att släppa något. Jag hoppas dock att jag har fel då spelen aldrig kommer sluta bli snyggare och kräva mer av hårdvaran.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köpte ett Vega 64, finns för rätt OK priser nu när mining har tappat av. Inte längre en aktuell fråga för min del med denna tråd, men kanske duger som allmän diskussion

Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Nästa generations grafikkort är alltid på väg.
Det är alltid något nytt och bättre under utveckling.

Min åsikt är att om nästa generation väntas komma inom 1-2 månader så kan det vara en bra idé att vänta.
Dröjer det längre än så är det lika bra att slå till på vad som finns idag, och inte vänta.

Personligen tycker jag att ett 1080ti är alldeles för dyrt, men å andra sidan tillhör jag nog inte den tänkta köpekretsen.

Enligt mig är det en stor skillnad gällande när nästa generations grafikkort förväntas släppas. Har Nvidia eller AMD redan släppt en ny radda med grafikkort (till exempel 10x0-familjen) så lär de grafikkortet i alla fall ha två år i livslängd. Då är det lite enklare att köpa ett dyrt kort och veta att det kommer stå sig ett tag.

Liten anekdot är att jag köpte ett CaseLabs SMA8 och fick det levererat till mig veckan innan CaseLabs offentliggjorde SMA8-A revisionen. Hade jag vetat om att nyare och bättre chassi var på väg hade jag så klart väntat med köpet.

Permalänk
Medlem

Hittat info om att nästa grafikkort kanske ska heta 1180 etc. Release till sommaren om vi har tur. Annars tidig höst.
Och att Volta kommer nästa år.
https://www.rockpapershotgun.com/2018/04/27/nvidia-turing-amp...

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Hittat info om att nästa grafikkort kanske ska heta 1180 etc. Release till sommaren om vi har tur. Annars tidig höst.
Och att Volta kommer nästa år.
https://www.rockpapershotgun.com/2018/04/27/nvidia-turing-amp...

Inte mycket nytt där som inte redan ryktats om.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ska just inhandla ett 1080 ti begagnad, känner mig ganska trygg i det prestandamässigt, mitt 980 med 4gb vram håller inte längre, blir galen på att det stuttrar i alla möjliga spel pga det. Det jag dock sneglar lite snett på är om marknaden kommer krascha och used marknaden blir snorbillig...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karazhan:

Ska just inhandla ett 1080 ti begagnad, känner mig ganska trygg i det prestandamässigt, mitt 980 med 4gb vram håller inte längre, blir galen på att det stuttrar i alla möjliga spel pga det. Det jag dock sneglar lite snett på är om marknaden kommer krascha och used marknaden blir snorbillig...

Jag har svårt att tro att 980 stuttrar i spel såvida du inte kör 4k. Resten av din spec på datorn måste vara skit isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag har svårt att tro att 980 stuttrar i spel såvida du inte kör 4k. Resten av din spec på datorn måste vara skit isåfall.

Som sagt, Vram på 4b är problem i 1440p om man inte drar ner texturer på medium/low i princip.