Anteckningsprogram

Permalänk

Anteckningsprogram

Jag är ensam tekniker på kontoret och blir bombarderad med frågor i korridorerna med "kan du hjälpa med det här" och "kan du fixa det här".
Ofta gör det att min kortsiktiga hjärna totalt glömmer bort vad jag höll på med och att jag istället tappar flera viktiga puckar.

Det är frustrerande. Jag är van vid att ha stora CRM system på tidigare anställningar där man snabbt och enkelt kan se vem som ska göra vad och när och åt vem.
Jag skulle behöva något smart system för att föra anteckningar åt mig själv, det behöver såklart gå att koppla ihop datorn och min androidtelefon på smidigt sätt. Om det även går att koppla ihop med kontakter i Exchange på något sätt vore det extra användbart, men inte nödvändigt.

Vad har ni för erfarenheter av sånt här? Att googla och testa runt alla olika känns som ett för stort projekt. Jag hoppas på er!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om det bara är för egna anteckningar så fungerar ju https://spreadsheets.google.com

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

OneNote 365 eller helt enkelt uppgiftslista i Outlook
// LZ

Permalänk
Medlem

Jag är i liknande sits och mitt råd är helt enkelt att vara ärlig, säg åt folk att maila dig med detaljerna eftersom du annars inte har en chans att komma ihåg det iom att så många hör av sig. Sen vill du nog ha något vettigt anteckningssystem som funkar för dig ändå. Vi använder Trac som ärendehanteringssystem, vi saknar en del funktioner men det funkar tillräckligt bra i nuläget.
En bra (beroende på hur man ser det) effekt av att be folk att maila är du helt plötsligt får färre ärenden. I min mening så är det inte värt min tid om inte ens personen som har problemet tycker det är värt att skriva ihop ett mail om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provat massor av olika program för sådant, men återvänder alltid till vanliga post-its.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Evernote kanske kan vara något som passar dig. Jag har använt det en del och trivs med det