Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Pioneer receiver vsx-922

Hej! Nu har jag tröttnat totalt då den har ett eget liv. Kopplat in allt som de ska. Blev super nöjd att allt fungera. Efter jobbet kommer jag hem och ska sätta på den via USB utgången fram med min iPhone. Allt som står är ”please wait. . .” I evigheter. Fick den fungera utan att jag gjorde något men därefter nästa dag igen hände det igen.

Någon som haft detta problem eller kan hjälpa? Skulle varit evigt tacksam då jag ska ha inflyttningsfest om 2v. Man vill att det ska fungera.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur mår den inuti? Är det dammigt och dant så kanske det är dags för en rengörning med luft på burk.

Permalänk
Medlem

Jag har en 924 som också lever sitt egna liv. Stundtals försvinner högtalarna när jag slår på. Ibland ändras upplösningen på bilden. Ibland visar den ingen bild alls. Trots att jag inte gjort något. Slår av och på, kopplar in och ut sladdar, ändrar inställningar, etc och så går det igång. Sedan kan det helt plötsligt sluta fungera igen.

Nu har den dock fungerat bra en längre tid så jag håller mig från att ändra inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Det är samma visa med min vsx-923, om än i mindre omfattning. Det brukar räcka att rycka strömmen och därefter starta receivern utan någon hdmi-sladd inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

När jag startar föräldrarnas VSX-923 så väljer jag först BD-ingången. Efter en stund hoppar den sedan tillbaka till TV-ingången, varpå man snällt får klicka i BD igen. Händer varje gång.
Händer även att den ändrar upplösningen. Så ja, eget liv!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Hur mår den inuti? Är det dammigt och dant så kanske det är dags för en rengörning med luft på burk.

Det gjorde jag då vi har hund och 2 katter tack för tipset ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Det är samma visa med min vsx-923, om än i mindre omfattning. Det brukar räcka att rycka strömmen och därefter starta receivern utan någon hdmi-sladd inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt jag har inkopplat är ljudet, ingen hdmi till tvn eller så än. Försökt starta om den massvis men den ger sig inte

Permalänk
Skrivet av Jink:

När jag startar föräldrarnas VSX-923 så väljer jag först BD-ingången. Efter en stund hoppar den sedan tillbaka till TV-ingången, varpå man snällt får klicka i BD igen. Händer varje gång.
Händer även att den ändrar upplösningen. Så ja, eget liv!

Det kan ju troligt vara att den går i stabdby läge? Är inte så kunnig men försöker hjälpa till så gott det går

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billan425:

Det kan ju troligt vara att den går i stabdby läge? Är inte så kunnig men försöker hjälpa till så gott det går

Skickades från m.sweclockers.com

Vi pratar alltså några sekunders mellanrum. Starta receiver, klicka "BD", vänta 10 sekunder, den går till TV. Jäkligt skumt, men har lärt mig leva med det.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Vi pratar alltså några sekunders mellanrum. Starta receiver, klicka "BD", vänta 10 sekunder, den går till TV. Jäkligt skumt, men har lärt mig leva med det.

Eftersom min bara står på please wait när jag kopplar mobilen så tänkte jag. Jag kör via tvn ist. Har kopplat hdmi out på receivern till min hdmi 3 (ARC) på tvn. Sen en optical kabel från receivern till tvn. Klickar in arc on på skiten samt ändrar på tvn. Gör allt rätt vad jag vet men det funkar ändå inte. Snälla hjälp! Hur har du kopplat?

Skickades från m.sweclockers.com

För övrigt så klickar du på kontrollens receiver, in på menyn, hdmi setup, där hittar du standby. Ta den på off. Som sagt försöker hjälpa till medans jag hoppas man kan få hjälp tbx

Permalänk

Känner mig sjukt duktig, klurat ut att simplink på tvn skulle slås på! Borde jobba med sånt här haha..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

baserat på vad jag läst och att jag själv äger en vsx-826 så verkar dessa förstärkare ha ett eget liv. När jag försöker ansluta till usb så klipper förstärkaren och nollar alla inställningar

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060