Samsung s8 eller Oneplus 6

Permalänk
Medlem

Samsung s8 eller Oneplus 6

Ska köpa en ny mobil under 5500. Tittade på oneplus 5t för några månader sedan men valde att vänta. Nu när oneplus 6 har lanseras så funderar jag på att köpa den men har även funderat på samsung s8 som har sänkts ner till samma prisklass som oneplus 6. S8 har mer funktioner men oneplus 6 har bättre komponenter som nog kommer hålla längre. Kommer ha mobilen i några år så den måste vara lika snabb om några år som när jag köper den.

Vilken mobil tror du är bäst oneplus 6 eller samsung s8.

Permalänk
Medlem

Jag har en OnePlus 5 så jag är lite vinklad men en sak som är en jättestor sak för mig är att OnePlus kör när in på stock android. Så himla skönt att slippa allt nonsense som Samsung håller på med. Men annars har de väl lite olika fördelar. Jag orkar inte kolla upp men har inte s8 trådlös laddning? Det är ju en rätt stor grej om vill ha detm jag tror att s8 har bättre kamera också men det ska sägas att jag tycker kameran på min OnePlus 5 är riktigt bra. Sjukt mycket bättre än iPhone 6 som jag hade innan. Men det är ju några generationer mellan dem. Jag hade tittat på jämförelser på nätet och kollat på saker jag tycker är viktiga.

Men min röst går ändå till OnePlus 6.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Inaktiv

https://www.phonearena.com/phones/compare/OnePlus-6,Samsung-G...
Listar specifikationerna.
Vanliga S8an har ingen dual sim och då är den inget alternativ för vissa, men för andra kvittar det.

Men det jag såg.
Oneplus 6 fördelar:
Nyare och fräshare utseende, ja notchen kommer gå att dölja
Mer ram och lagring, de kommer använda ramet till att förladda delar till appar som man flitigt använder.
Större display

Samsung
Bättre märke
IP 68 ("vattensäker")
Högre pixeltäthet
usb 3.1 som säkert är bra för developers.
Trådlös laddning
Populärare, besök vilken teknikbutik som helst och de har skal till denna
Mindre och lättare

Prestanda så skulle jag gissa på att Oneplus vinner.

Så S8an är inget dåligt alternativ, men eftersom de vanliga S8orna i sverige ej har dual sim få är de för mig inget alternativ. -Ja det finns butiker som tar in dessa, men de har väl mer fokuserat på s9 dual sim nu.
Orsaken till varför jag kräver dual sim är nog det vanligaste, en privat och en jobbtelefon. Och jag vägrar bära med mig 2 telefoner hela tiden som man ska ladda och ha koll på.

Permalänk
Medlem

Om Halebop är ett alternativ så har de just nu Samsung Galaxy S9 för 4800 kr om du binder dig 24 månader med deras mellanabonnemang, samt en trådlös laddare på köpet.

Jag har dock ingen koll på hur den står sig mot varesig S8 eller Oneplus 6.