Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ljudkort och usb headset

om man använder ett usb headset och pluggar in, har man någon användnig av ett externt ljudkort då eller måste man använde 3,5mm utgången på det kortet iså fall eller hur funkar det

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

usb headset = digitala kretsar som sitter i heatsetet = ingen nytta av ljudkortet

din hypotes är således korrekt

Permalänk
Rekordmedlem

Allt du ansluter via usb kommunicerar digitalt med datorn och ett headset måste alltså innehålla ett ljudkort för att fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

så med andra ord så ingen skildnad med mitt g933 om jag vill köra det trådlöst men om jag använder sladden till 3,5mm jacket så funkar det då

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tip Top:

så med andra ord så ingen skildnad med mitt g933 om jag vill köra det trådlöst men om jag använder sladden till 3,5mm jacket så funkar det då

Kopplar du in headsetet analogt så ansluter du via att annat ljudkort än det inbyggda och då kommer ju det ljudkortet du anslutit till (men som inte sitter i headsetet) att påverka ljudet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.